Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1114
Etter at jeg og noen andre ikke har penger nok til å fortsette å betale for en nwn spill server som koster $100/mnd så lurer jeg på om noen av dere vet om det finnes en billig server park i Oslo område.
Vi kan maks klare 200kr/mnd(siden vi har lyst til å bruke pengene våre på noe annet også ).
Jeg har sett på nix, men det er mer isp rettet og vi vet ikke om de aksepterer å ha en helt vanlig pc der.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nix er ikke en serverpark. nix er sentralknutepunktet i norge. kall det gjerne en stor switch som alle isp'ene kobler seg til, om du vil. (seff forenklet)

serverhousing i norge er dyrt. du kommer ihvertfall ikke under 100$ i mnd her i norge, for å si det slik. jeg tviler på du klarer å finne det for under 200$.
www.hypnotech.no er og anbefale... men seff ikke så billig som 200kr da =)
Jeg har egentlig ikke så mye peiling på akkurat dette her fordi jeg aldri har brydd meg om det.. før nå . Jeg må vel istedet prøve å overtale noen som har en litt bra linje((over 1mbit opp) i nærheten til å ha serveren
nso, han sa 200kr, ikke 200$ Så da sliter han vel enda mer.
tore-: helt helt riktig, jeg/vi sliter
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
tore: jeg er klar over det, men jeg tok utgangspunkt i hva dem allerede betaler
Kan jo spørre din lokale ISP (NGT f.eks?) om de er villige til å hoste dere?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Eventuelt - for 200 kroner måneden må det da være mulig å få til en fastlinje-avtale med en eller annen leverandør? DSL eller liknende? Så er det jo bare å sette boksen der. Har du brukandes UPS, så går det jo fint, vil jeg tro.

H