Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2194
Hvis noen tar overdose hvor både politi og anbulanse er på stedet, ligger dette i databasen deres? Mao er det nyttesløst å nekte for å ha brukt heroin? Regner med at helsevesnet logger det, har politiet tilgang til det?
Lurer på dette selv. Dersom en får panikk eller overdose på et drug, og ringer 113 og blir behandlet, får en straff for å ha brukt et illegalt rusmiddel?
Nei. Selvfølgelig ikke
Vi som jobber i helsevesenet har taushetsplikt og på enkelte områder opplysningsplikt. Vi har f.eks plikt til å opplyse politi og brannvesen dersom det er fare for alvorlig skade på mennesker eller materiell. Bruk av rusmidler dekkes ikke av opplysningsplikten, og helsepersonell har ikke lov til å fortelle politiet om at du har brukt et ulovlig middel dersom du ringer 113 og trenger hjelp. Det er imidlertid veldig viktig at du opplyser om at du har brukt rusmidler om du skulle havne på legevakta eller akuttmottaket.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Vi som jobber i helsevesenet har taushetsplikt og på enkelte områder opplysningsplikt. Vi har f.eks plikt til å opplyse politi og brannvesen dersom det er fare for alvorlig skade på mennesker eller materiell. Bruk av rusmidler dekkes ikke av opplysningsplikten, og helsepersonell har ikke lov til å fortelle politiet om at du har brukt et ulovlig middel dersom du ringer 113 og trenger hjelp. Det er imidlertid veldig viktig at du opplyser om at du har brukt rusmidler om du skulle havne på legevakta eller akuttmottaket.
Vis hele sitatet...
Hør, hør..

Særlig når ambulanse dukker opp på fester osv har folk en tendens til å skulle skylde alt på spriten, mens kompisen potensielt sett ligger døende av knark. Helt utrolig hvor tilbakestående folk er.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Vi som jobber i helsevesenet har taushetsplikt og på enkelte områder opplysningsplikt. Vi har f.eks plikt til å opplyse politi og brannvesen dersom det er fare for alvorlig skade på mennesker eller materiell. Bruk av rusmidler dekkes ikke av opplysningsplikten, og helsepersonell har ikke lov til å fortelle politiet om at du har brukt et ulovlig middel dersom du ringer 113 og trenger hjelp. Det er imidlertid veldig viktig at du opplyser om at du har brukt rusmidler om du skulle havne på legevakta eller akuttmottaket.
Vis hele sitatet...
Det regna jeg med, men tingen er at jeg ringte 911 som fikk både politiet og anbulansen på stedet. Hva tror du om saken da? Vet at ingen blir straffet, bare lurer på om politiet noterer seg det.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Vi som jobber i helsevesenet har taushetsplikt og på enkelte områder opplysningsplikt. Vi har f.eks plikt til å opplyse politi og brannvesen dersom det er fare for alvorlig skade på mennesker eller materiell. Bruk av rusmidler dekkes ikke av opplysningsplikten, og helsepersonell har ikke lov til å fortelle politiet om at du har brukt et ulovlig middel dersom du ringer 113 og trenger hjelp. Det er imidlertid veldig viktig at du opplyser om at du har brukt rusmidler om du skulle havne på legevakta eller akuttmottaket.
Vis hele sitatet...
Denne opplysningen bør gå til flere her på bruket! Virker som om at det dessverre er mange røver historier ute å går om ambulanse personell som tystere!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det regna jeg med, men tingen er at jeg ringte 911 som fikk både politiet og anbulansen på stedet. Hva tror du om saken da? Vet at ingen blir straffet, bare lurer på om politiet noterer seg det.
Vis hele sitatet...
Nei. Helt umulig å holde styr på sånne mengder data.

De som jobber på sentralen er jævla overarbeidet fra før, og stillingen er upopulær nok som det er om de ikke må sitte der å notere ned informasjon de vet ingen noensinne vil bruke.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det regna jeg med, men tingen er at jeg ringte 911 som fikk både politiet og anbulansen på stedet. Hva tror du om saken da? Vet at ingen blir straffet, bare lurer på om politiet noterer seg det.
Vis hele sitatet...
Slår du 911 i et nødstilfelle i Norge vil du bli viderekoblet til 112. Det blir akkurat det samme som om du skulle tastet 112.
Sist endret av Relevant; 10. august 2015 kl. 22:16.