Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 9373
Hei!

idag ble macbooken min stjålet på skolen.

Er det mulig å spore den opp med serienummer eller maskin vare UUID? jeg har ingen sporings metode hva om den som har stjålet maskinen min har slettet profilen min eller installert systemet på nytt, jeg har jo ikke passord på macen min. har aldri blitt fra stjålet noe før så har vel stolt på folk litt formye
Sitat av MatFot Vis innlegg
Da ville han nok spurt om noe annet enn det han gjør, og neppe nevnt at det ikke er noen sporingsmetode. Noe sier meg at du dro denne linjen ut av ræva for å få KP. Har du ingenting som er relevant til tråden, så trenger du heller ikke å poste.
Vis hele sitatet...
Nei det gjorde jeg ikke.

Da kan jeg svare relevant da.
Ja du kan spore den opp, logg på med apple-id`en din her:
https://www.icloud.com/#find
Trådstarter
5 0
jeg har kvitteringen om dere ønsker å se den? jeg har lest en del på forum å vet hva folk kan gjøre.

jeg har icloud ja logger jeg meg bare inn på profilen min da?
Sist endret av Superbarten; 8. mai 2013 kl. 15:22.
Logg på Icloud.com med Apple iden din, så går du til finn min iphone appen der og sporer den opp :-)
Trådstarter
5 0
åhh takk!

det står : Ingen enheter jeg jo logget inn på icloud hele tiden. kan dere være at den er slått av?
Sitat av Superbarten Vis innlegg
jeg har kvitteringen om dere ønsker å se den? jeg har lest en del på forum å vet hva folk kan gjøre.

jeg har icloud ja logger jeg meg bare inn på profilen min da?
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg.
Kan hende h*n som har tatt den ikke har koblet til nett enda.
Bare sjekk regelmessig og ofte!
Meld den stjålet, kontakt forsikringsselskapet og kjøp deg ny. Ute av verden
Sist endret av Joakim__; 8. mai 2013 kl. 16:19.
Trådstarter
5 0
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Meld den stjålet, kontakt forsikringsselskapet og kjøp deg ny. Ute av verden
Vis hele sitatet...
Har en del filer jeg vil ha kan h*n ka reintallert macen min? jeg prøver nå å spore den opp med icloud med ikke noe hell =/

er ikke macen jeg egentlig er redd for men filene =( ein hel del musikk jeg har laget å jobbet med i over 2 år
Sitat av Superbarten Vis innlegg
Har en del filer jeg vil ha kan h*n ka reintallert macen min? jeg prøver nå å spore den opp med icloud med ikke noe hell =/

er ikke macen jeg egentlig er redd for men filene =( ein hel del musikk jeg har laget å jobbet med i over 2 år
Vis hele sitatet...
Seriøst? Over 2 års arbeid og ikke noe backup andre steder enn selve maskinen? Sur lærepenge for deg det der.
Det er nok lite du kan gjøre bortsett fra å kontakte forsikringsselskapet.

Neste gang installerer du et sporingsprogram.
Trådstarter
5 0
Men funker sporingsprogram i det heletatt ?? icloud funker jo dårlig. det nytter jo ikke me sporingsprogram vis de vet at det finnes et sporingsprogram

men ja neste gang skal jeg nok ha backup! masse backup!
Sporingsprogrammet er iCloud, det krever dog at du har godkjent dette i innstillingene dine. Den kan da søkes opp via iPhone/iPad/Mac Den kan også fjernslettes, låses og spille av lyder via iCloud. Jeg har automatisk backup på min mac en gang i timen på to forskjellige servere, man vet aldri hva som kan skje!
Sist endret av MusabaN1; 8. mai 2013 kl. 19:14.
Sitat av Superbarten Vis innlegg
Men funker sporingsprogram i det heletatt ?? icloud funker jo dårlig. det nytter jo ikke me sporingsprogram vis de vet at det finnes et sporingsprogram

men ja neste gang skal jeg nok ha backup! masse backup!
Vis hele sitatet...
Ja det funker med sporingsprogram. Et bilde fra webcamen kan være nok til å ta tyven. Finnes også program som legges i bios. Da hjelper det heller ikke å formatere harddisken.
Sitat av Superbarten Vis innlegg
Har en del filer jeg vil ha kan h*n ka reintallert macen min? jeg prøver nå å spore den opp med icloud med ikke noe hell =/

er ikke macen jeg egentlig er redd for men filene =( ein hel del musikk jeg har laget å jobbet med i over 2 år
Vis hele sitatet...
Det er så moro når folk sier "Ja, jeg bør legge alt på en disk", men gjør aldri noe med det. Amatørfeil, og rett og slett flaut! Nesten så jeg ikke syns synd på deg, men utrolig kjipt at du mistet macbooken din.
er det gps i mabcook pro?

noen pcer som har gps? med sporing i dvalemodus?
Sist endret av Sebbai; 8. mai 2013 kl. 21:08.
Dersom du hadde aktivert "Find my Mac" i systeminnstillinger > iCloud, kunne du ha logget inn på icloud.com og sporet den. Sporingen vil bare virke dersom vedkommende har koblet seg på nettet. Du kan også se Evt. kan du aktivere Lost Mode, du vil da få beskjed når den blir koblet opp.hvem som bruker den via kameraet.

En solskinnshistorie: http://thisguyhasmymacbook.tumblr.com

Dessverre er det veldig enkelt for en tyv å omgå dette ved å bare reinstallere den. Da vil du aldri kunne spore den opp.
Sist endret av Maverick974; 8. mai 2013 kl. 21:18.
Multitalent!
testet nå "finne" macbooken min med iphonen, får mulighet til å låse/slette macbooken og spille av lyd, men det står bare "sted ikke tilgjengelig"
Huskeliste til neste maskin:

- Alltid slå på "Find my Mac" - det er gratis og gir deg alt du trenger av sporingsfunksjoner.
- Ta backup jevnlig.

Har du ikke slått på "Find my Mac" er det ingenting å gjøre, dessverre.