Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5470
Jeg og en venn skal starte en nettbutikk (Selge mobil-tilbehør) også driver jeg å setter opp en enkel nettside.

Jeg prøvde først CubeCart men likte det ikke, ikke fant jeg noen templater som jeg likte.
Tenkte så å leie et system fra noen som driver med kun det, men så ser jeg at de tar både 500 - 1200 kroner. det er noe vi ALDRI kommer til å ha penger til.

Jeg har en hosting pakke så jeg kan sette opp noe på egen side (Det må være gratis source)

Så hva anbefaler folket?
  • Fint design på forsiden
  • Norsk
  • Enkelt å bruke
  • Oversiktlig

Om noen vet om en side som driver kun med nettbutikk som ikke stjeler hele budsjettet så tar jeg gjerne imot tips!

Også, er det noen som vet hvor mye det koster for frimerker?
Tenkte å kjøpe 100 brev og 100 frimerker.
Opencart ser helt greit ut og er gratis, til litt mindre bedrifter, eller Magento som er beregnet til Enterprise bedrfiter.
Frimerke kommer helt ann på hva som skal sendes og vekten på brevet. Men har du f.eks 100g så koster det ikke noe mer om du sender til Hamar eller Bødo hvis jeg husker rett. Så det skal ikke være noe problem, du kan jo f.eks kjøpe verdi kr1 frimerker og kjøpe mange så slipper du å bruke 3krs der du kan bruke 2krs f.eks for å spare penger.

Av system vet jeg ikke, tenkte faktisk å gjøre noe liknende selv. Men skal dere selge noe til HTC Incredible S? Så vil jeg ha en silicon casing
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Frimerke kommer helt ann på hva som skal sendes og vekten på brevet. Men har du f.eks 100g så koster det ikke noe mer om du sender til Hamar eller Bødo hvis jeg husker rett. Så det skal ikke være noe problem, du kan jo f.eks kjøpe verdi kr1 frimerker og kjøpe mange så slipper du å bruke 3krs der du kan bruke 2krs f.eks for å spare penger.

Av system vet jeg ikke, tenkte faktisk å gjøre noe liknende selv. Men skal dere selge noe til HTC Incredible S? Så vil jeg ha en silicon casing
Vis hele sitatet...
Vi har planer om å begynne med Samsung GS2 og iPhone 4 / 4S så får vi se Vi tar gjerne inn det folk trenger. (Av deksler og ripebeskyttelse)
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vi har planer om å begynne med Samsung GS2 og iPhone 4 / 4S så får vi se Vi tar gjerne inn det folk trenger. (Av deksler og ripebeskyttelse)
Vis hele sitatet...
Huawei u8800 tilbehør :P
Kjøp heller på DealExtreme.com (Der disse folka sikkert kjøper fra, og selger videre)
Hvordan er det med registrering av selskap etc for å lage noe sånt som det her?
Man kan vel registrere et enkeltmannsforetak - noe som forsåvidt er gratis.
Om overskuddet så skulle overstige 50 000,-(?) i året må man dog registrere seg i foretaksregisteret.

OT: Hvis du er usikker på hvilket system du skal bruke vil jeg anbefale Zen Cart.
Bruker det selv gjennom jobb og det er et utrolig enkelt system, med utallige muligheter.
Sist endret av s1gh; 11. januar 2012 kl. 22:51.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Kjøp heller på DealExtreme.com (Der disse folka sikkert kjøper fra, og selger videre)
Vis hele sitatet...
har fått billigere tilbud enn Dealextreme kan levere :P
Dere skal lage en nettbutikk, men har ikke råd til å bruke rundt en tusenlapp på den? Lykke til med å markedsføre den uten å bruke penger, sier jeg bare..
Sitat av Settoz Vis innlegg
har fått billigere tilbud enn Dealextreme kan levere :P
Vis hele sitatet...
Jasså? Hvor har du fått det tilbudet?
Hvertfall at det står hva du har på lager og hva du ikke har, evnt ca leverings tid på varene du ikke har på lager,, uventa lang leverings tid er en sikker død for sjappa
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Hvertfall at det står hva du har på lager og hva du ikke har, evnt ca leverings tid på varene du ikke har på lager,, uventa lang leverings tid er en sikker død for sjappa
Vis hele sitatet...
Vi har bestilt ting for ca. 2000kroner nå og vi er ikke ferdige. Vi vil sende ut varen fra Norge få dager etter kjøp.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Jasså? Hvor har du fått det tilbudet?
Vis hele sitatet...
Vil jeg helst holde for meg selv

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Dere skal lage en nettbutikk, men har ikke råd til å bruke rundt en tusenlapp på den? Lykke til med å markedsføre den uten å bruke penger, sier jeg bare..
Vis hele sitatet...
Markedsføringen er ikke et problem, vi har lagt av penger til det. Og ettersom vi ikke har noen faste utgifter så er det heller ikke noe særlig vi taper.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jasså? Hvor har du fått det tilbudet?
Vis hele sitatet...
50% av prisen dealextreme har er ikke uvanlig hvis du kjøper 30-100 stk.
Kan vel snu diskusjonen litt:

Hva ønsker dere av Deksel til telefonen? Og hvilken mobil har du?
Sitat av fomox Vis innlegg
50% av prisen dealextreme har er ikke uvanlig hvis du kjøper 30-100 stk.
Vis hele sitatet...
Det sliter jeg litt med å tro. Hvorfor er det ikke mange billigere konkurrenter til DX da?

Sitat av Settoz Vis innlegg
Kan vel snu diskusjonen litt:

Hva ønsker dere av Deksel til telefonen? Og hvilken mobil har du?
Vis hele sitatet...
Ønsker ikke deksel, er for hardcore til sånt.
Sist endret av Daybreak; 11. januar 2012 kl. 23:31.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Det sliter jeg litt med å tro. Hvorfor er det ikke mange billigere konkurrenter til DX da?



Ønsker ikke deksel, er for hardcore til sånt.
Vis hele sitatet...
Tro hva du vil, jeg klarer det
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Det sliter jeg litt med å tro. Hvorfor er det ikke mange billigere konkurrenter til DX da?
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette.

Jeg kjøpte en haug LED lys fra en kar. Kostet 23USD per stk på eBay. Som wholeselger, kjøpte jeg 500 stk av han til en pris på 7,5USD per stk

Gjelder bare å finne de riktige kontaktene, så ordner alt seg. Ulempen er jo at alt er av tilsvarende kvalitet og ryker etter noen mnd som til slutt haunter deg.
Sist endret av Kekurikekaka; 11. januar 2012 kl. 23:35.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Lagde selv en nettside uten noen kunnskap om programmering. Den ble lagd i wordpress, og ble ganske amatørmessig, og dere vil sikkert ha noe mer professjonelt. Her er iallefall siden.
Husk, Du får ikke merkevarer til under halv pris uansett hva du gjør (spesielt ikke iPhone).
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Vil gjerne ha deksel til Huawei u8800
http://www.freewebstore.org/

Engelsk som standard, men du kan oversette alt Gratis inntil 10 produkter, koster ikke veldig mye om du vil ha mer.. PayPal betaling på gratis, støtter alt av visa og bankkort og greier om du betaler litt
Antar at dere har en plan for reklamasjon av produktene?
Eksempelvis om et deksel skulle vise seg, 2 uker etter varen er mottatt, å være produksjonsfeil på.
Har dere tenkt å gi kunden nytt produkt, eller har dere en avtale med leverandør/produsent for reklamasjon?

Må huske på forbrukerkjøpsloven
Sitat av nightLook Vis innlegg
Antar at dere har en plan for reklamasjon av produktene?
Eksempelvis om et deksel skulle vise seg, 2 uker etter varen er mottatt, å være produksjonsfeil på.
Har dere tenkt å gi kunden nytt produkt, eller har dere en avtale med leverandør/produsent for reklamasjon?

Må huske på forbrukerkjøpsloven
Vis hele sitatet...
Vi gir ut nytt om det er noe feil med produktet, ja.
Men ettersom vi kjøper varen for en veldig lav pris så har vi ikke giddet å snakke med levrandør om dette.

Dere får si ifra om det er noe dere savner av deksler og skjermbeskyttere!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Dere får si ifra om det er noe dere savner av deksler og skjermbeskyttere!
Vis hele sitatet...
Er det snakk om en liten freak-rabatt eller?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Er det snakk om en liten freak-rabatt eller?
Vis hele sitatet...
Det kan sikkert fikses ;-)
Jeg foreslår å bruke cubecart på starten, frem til dere har tjent nok penger til å prøve det kraftigere.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kan vel snu diskusjonen litt:

Hva ønsker dere av Deksel til telefonen? Og hvilken mobil har du?
Vis hele sitatet...
Kan tenke meg et deksel i silikon/gummi til min GS2. Hadde et deksel i plast, men var ikke så stor fan av dette. Knakk lett og demper ingenting
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan tenke meg deksel til iphone 4!
Skal se igjenom varene vi får Tingene vi blir å selge er iPhone 4 /4S deksel i Hard plast og myk også det samme i Samsung Galaxy S2, vi blir også å selge penner som kan brukes på iPad samt skjermbeskyttere.
alibaba.com en av kinas største dx kjøper jo varene sine fra et sted de også
Sitat av mrCannabis Vis innlegg
alibaba.com en av kinas største dx kjøper jo varene sine fra et sted de også
Vis hele sitatet...
Frakta er på godt over 2-6uker.
Har dere sett på lovregler rundt det å kjøpe inn i store mengder for så å selge videre til en høyre pris?
SGSII, kunne tenkt meg billig skjermbeskyttelse og slike stoff/lær-lommer man kan ha telefonen i.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Har dere sett på lovregler rundt det å kjøpe inn i store mengder for så å selge videre til en høyre pris?
Vis hele sitatet...
Holder på Moms betaler vi og vi har en egen momskonto.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
En ting som er viktig å huske på er at når du selger noe fra en norsk nettbutikk, så forplikter selger seg til å følge forbrukerkjøpsloven og norske garantiregler. Vet at telefoner har fått en garantitid på 3 år. Vet ikke hvordan det er med telefontilbehør. 2 år, vil jeg anta.

Det kan fort bli dyrt om kvaliteten på produktene dere selger ikke er helt 100% og kunder begynner å klage.
Det er ikke garanti på deksler osv. Laddere / USB kabler er jeg usikker på, må sjekke.

Utifra det jeg fant er det 6. mnd reklamasjonsrett på ladere, er det noen som kan bekrefte det?
Sist endret av Vod0; 3. september 2012 kl. 13:02.
Såvidt jeg vet, er det hvertfall garanti på all forbrukerelektronikk, så ladere og kabler må du nok tilby garanti på.

Mange som bitcher om at det er billigere å handle direkte fra Kina. Ja, det er det, men om jeg trenger ny lader til min HTC Sensation ASAP, ville jeg heller handlet fra en norsk butikk som har kinavarer på lager fremfor å bestille fra Kina og risikere leveringstid på flere uker og kanskje måneder. Også fremfor å betale flere hundre kroner for orginal HTC-lader.
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Hvordan er det med registrering av selskap etc for å lage noe sånt som det her?
Vis hele sitatet...
For eksempel ved å bestille her:
http://no.panlegis.com/
eller her:
http://www.bizup.no/

Se forøvrig denne tråden om Deal Extreme:
http://www.webforumet.no/forum/gener...ig-d-rlig.html
Sist endret av nikita; 3. september 2012 kl. 13:18.
Vi må ikke tilby noen som helst form for garanti, reklamasjonretten gjelder fortsatt om jeg ikke tar helt feil her. Garanti er valgfritt å tilby
Garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi og gir noe ekstra i tillegg til normal reklamasjonsrett.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vi må ikke tilby noen som helst form for garanti, reklamasjonretten gjelder fortsatt om jeg ikke tar helt feil her. Garanti er valgfritt å tilby
Vis hele sitatet...
hvor er linken til sjappa hen ?
Magento Webshop!!
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvor er linken til sjappa hen ?
Vis hele sitatet...
Linken er www.Mobilport.no, MEN! Husk at vi er i startopp fasen, lite varer samt noen feil er det på siden. Vi har enda ikke gått offisielt ut, venter på en telefon fra Klarna for Faktura løsninger.
Sist endret av Vod0; 3. september 2012 kl. 20:33.
Et lite triks som fungerer veldig bra for selger (men ikke alltid for kunden) er å bruke summer som ender med et syv, åtte eller nitall.

69.-
57,-


Runde summer ser alltid litt dyrere ut.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Et lite triks som fungerer veldig bra for selger (men ikke alltid for kunden) er å bruke summer som ender med et syv, åtte eller nitall.

69.-
57,-


Runde summer ser alltid litt dyrere ut.
Vis hele sitatet...
Vet den, men systemet fucket litt opp så det ble enklere å bruke 48, 56, 64 etc. (+ 25% moms)
Men skal se over det før vi går offisielt opp, takk for forslaget!
Sist endret av Vod0; 3. september 2012 kl. 21:12.
Hvorfor adresse i Tromsø, når det tydeligvis drives av en privatperson i Drangedal? Mangelfull informasjon på siden ang. ansvarlig person for firma, organisasjonsnummer osv.. Og kan man ta 25% mva når man ikke er mva registrert??? Tror ikke det.
Sist endret av TurboOlsen; 3. september 2012 kl. 21:14.
har dere tenkt på hvordan dere skal få kunder til å handle i butikken deres?

hvordan har dere tenkt å drive konkurranse mot f.eks mytrendyphone.no osv? knalltilbud på varer etc?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hvorfor adresse i Tromsø, når det tydeligvis drives av en privatperson i Drangedal? Mangelfull informasjon på siden ang. ansvarlig person for firma, organisasjonsnummer osv.. Og kan man ta 25% mva når man ikke er mva registrert??? Tror ikke det.
Vis hele sitatet...
Alt det finner du her: http://mobilport.no/index.php?route=...formation_id=7
Vi ble opplyst når vi snakket med altinn at 25% av inntjeningen burde settes inn på en "Momskonto" med engang. Må nesten snakke med "eieren" om det.

Sitat av WhiteHat Vis innlegg
har dere tenkt på hvordan dere skal få kunder til å handle i butikken deres?

hvordan har dere tenkt å drive konkurranse mot f.eks mytrendyphone.no osv? knalltilbud på varer etc?
Vis hele sitatet...
Akkurat nå skal vi kjøre Facebook kampanjer ved å gi bort div. gavekort, tilbud etc. Og hele september skal vi ha 40% avslag på hele butikken
I tillegg er vi billigere enn MyTrendyPhone uten tilbud

Men ser helst at det ikke blir diskutert mer om Mobilport i denne tråden, da kan jeg / partneren min åpne en ny tråd om tips
Sist endret av Vod0; 3. september 2012 kl. 21:21.
Jeg husker ikke
96 8
kunne tenke meg noe proteckt film til min samsung galaxy y.