Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 26496
Hei, har da fyllt 18 for noen få månder siden og det begynner vel å bli på tide og utnytte seg av de nye fordelene?

Jeg er da helt ny på temaet og lurer på hva dere anbefaler av drikkevarer som jeg har lov å kjøpe?

Har drukket noe øl og Cider i ungdomstiden, men nå føler jeg at det er på tide og komme seg ut av daglivare butikkene og inn på polet!

Noen tips til hva man kan kjøpe, og evt. hva man kan blande? Alle tips er nyttige så bare og komme med ideer, takker på forhånd!

Sist endret av random66259; 16. juni 2012 kl. 23:54.
Kalinka 21,9% får du kjøpt. Koster 120,- for en halvliter på polet her.
Mickey finn er snadder blandet med kalinka.

Diverse Bacardies med diverse smak kan være godt, men ligg unna de som er blå, det er rent sukker og smaker drit.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Det du får på polet som 18-åring er et bredt ølutvalg, et bredt sortiment med vin og et par merker med 21,9% sprit.

Ølen er god, men ofte veldig dyr (i forhold til dagligvareølen), vin er vin, ikke noe for meg.
Spriten kan være helt grei, blandet med litt ymse.

Selv er jeg 21 år og sitter akkurat nå å drikker Borg øl. Polet har aldri tiltalt meg...
Gjest
Trådstarter
Har nok ikke økonomi til dyr øl, og personlig mener jeg at vin er bare er husholdningsaft med futt i, noe jeg klarer meg fint uten.

Tror jeg vil starte med noe sprit, og om jeg noen gang blir dannet nok til å drikke vin, får jeg nok heller invistere i en sånn "Vinkjennernes guide til vin" eller lignende, men som sagt, det blir nok sprit/likør i første omgangen
smirnoff north er jo ganske digg blandet med fanta lemon, server is kald med isbiter
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av CarstenMagnus Vis innlegg
Har nok ikke økonomi til dyr øl, og personlig mener jeg at vin er bare er husholdningsaft med futt i, noe jeg klarer meg fint uten.

Tror jeg vil starte med noe sprit, og om jeg noen gang blir dannet nok til å drikke vin, får jeg nok heller invistere i en sånn "Vinkjennernes guide til vin" eller lignende, men som sagt, det blir nok sprit/likør i første omgangen
Vis hele sitatet...
Med andre ord vil du ha såkalt fjortis-sprit da?

Da ville jeg enkelt å greit valgt den billigste vodkaen du finner med 18-årsgrense og lagd en drink ut av den. Spør du meg er det lite hensikt i å investere mer enn det det billigste koster, hvis du ikke er en spritkjenner, og skal blande det ut uansett!
Gjest
Trådstarter
Screwdriver: Jeg kan jo så lite om dette så i hovedsak er det nok noe slik jeg er ute etter, jeg må jo starte et sted så en billig flaske ville nok ikke vært en dum ting.

Jeg anntar da at Kalinka 21,9% eller Smirnoff North kan nok være en god start, men hvis noen andre har noe å tilføre listen så hadde jeg tatt det i mot på strak hånd!
18års greiene på polet er ikke mye å skryte av... Få heller en som er 20 til å skaffe deg noe digg

Men skal du absolutt handle 18års så får du kjøpe noen 2-3 flasker kalinka, og evt blande det ut med battery eller annen drikke som faller i smak
Kjøp den billigste whiskytypen, lord calvert. Bland den 50\50 med pepsi max. Du merker ikke alkoholsmaken og det smaker greit! Stup god og full blir du også, særlig med heavy metal ved siden av.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Jeg pleide å kjøpe Mickey Finn Sour Green Apple som er digg om du liker sure ting. Baileys er jo og digg. Kalinka 22 smaker forøvrig forferdelig, og jeg antar at det smaker som svette muldyrballer.
Sist endret av jonnis; 17. juni 2012 kl. 00:18.
vil anbefalle tik tak istedenfor kalinka hvis du skal ha no billig, den smaker værtfall ikke så vondt!
Bacardi Mojito!
Veldig god blandet med sprite.
Kalinka smaker forferdelig ja, men det gjør susen. Å blande det med enten appelsinjuice eller Sprite funker fett.
Sitat av mrCannabis Vis innlegg
vil anbefalle tik tak istedenfor kalinka hvis du skal ha no billig, den smaker værtfall ikke så vondt!
Vis hele sitatet...
Støtter den....
Fishermans storm er ganske god.
btw så kan du jo omså bare ta en titt på http://www.vinmonopolet.no/
Gjest
Trådstarter
Takker for forslag som har kommet inn sålangt, har en følelse på at det blir et bar hyggelige kvelder nå i ferien!

Tror nok jeg kommer til å prøve meg på noe lignende Mickey Finn Sour Apple i nær fremtid, har en følelse på at dette er noe som faller under min smak, men drikkes dette rent eller skal den blandes ?

Er bare å føye til med tips slik at andre som leser tråden i fremtiden også har et sted å hente annbefalinger fra, for når jeg søkte på google så fant jeg ikke helt det jeg lette etter
Exterminate!
jonnis's Avatar
Sitat av CarstenMagnus Vis innlegg
Tror nok jeg kommer til å prøve meg på noe lignende Mickey Finn Sour Apple i nær fremtid, har en følelse på at dette er noe som faller under min smak, men drikkes dette rent eller skal den blandes ?
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å drikke det straight med isbiter, men og blandet med litt Sprite/7-up...
Gjest
Trådstarter
Anntar at det blir innkjøp av diverse blandevann så får man jo bare smake seg fram, med og uten
Vikingfjord blåbær ICE shot er en klassiker om du ikke vil drikke det reint er det kjempedigg å blande med sprite.

Personlig syns jeg Mickey Finn smaker klissete og er full av sukker så jeg syns ikke den er å anbefale.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Solbærvinen Cassandra er faktisk helt latterlig god, selv om man ikke er glad i vin. Den er veldig søt og veldig enkel å like. Koster bare 90-100 spenn også, så hvis du skulle mislike den så er det ikke verdens undergang akkurat.

Ellers kan du jo gønne på med loads av Cava, det er sykt billig og folk på den alderen vet ikke forskjell på Champagne og Cava så da kan du jo leke storkar! Noen typer smaker veldig surt da og for de som ikke liker hvitvin kan nettopp disse være litt vonde da de kan smake ganske likt, men hvis du finner en søt type så er det lett å like.

Ellers vil jeg anbefale deg å ikke falle i "50/50 brus/juice/saft/melk med 22% kalinka", det smaker dritt og det er stort sett småunger eller rednecks som holder på sånn. Finnes såklart unntak på "drinker" man kan lage på den måten, men du forstår sikkert hva jeg mener. Lær deg heller å lag noe digg ut av den ynkelige 22% kalinkaen hvis du bestemmer deg for å kjøpe det.
Sist endret av Dongerino; 17. juni 2012 kl. 03:53.
Ølglad nordlænning
Prøv Koskenkorva peach! den er 21% og smaker fantastisk hvis du bruker iste peach som blandavann! Kan forøvrig også drikkes rent.
Sist endret av Sp3cies; 17. juni 2012 kl. 05:56.