Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1914
Du må beise sjarken!
De har seg sånn at jeg kjører en trimmet moped.
Hvis jeg blir stoppet kan politimannen si a han skal prøve den.
Hvis jeg nekte dette, hva vil skje da?
Vil tro at hvis du ikke vil "låne" den vekk og noen allikevel tar den så vil jeg tro at dette er tyveri..

Personlig hvis en purk hadde gjort noe med slikt med meg så hadde jeg ringt inn en anmeldelse før fyren var kommet tilbake fra prøveturen sin. Ikke sikkert du ville kommet så langt med det og uansett ville du blitt tatt på trimmen.
Men vil tro at skaden på karrieren til mr piggy vil få en smell som aldri vil bli fikset.

Boten får du VG til å betale etter at du har solgt historien din til dem.. :-)
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Det politiet kan gjøre og noe dem faktisk bruker å gjøre er å kreve at du følger dem til teststasjon hvor dem tester mopeden din på benk.
Dette er noe du faktisk ikke kan nekte dem å gjøre heller men dem vil aldri kjøre mopeden bortsett fra at bilsakyndige gjør dette på benken for å teste om den er trimmet og ev hvor mye.
I større byen bruker faktisk politi og vegvesen å ta med mobil benk til Viderergående skoler for større kontroller om morgenen.
bor selv ved siden av en VGS i større by og har sett en del elever trille mopeden sin hjem uten skilt etter endt skoledag
Vet ikke helt hva som skjer om han krever å få prøve mopeden din, jeg har hvertfall ikke hørt om lignende tilfeller.

Det som derimot er vanlig er om politiet mener du har trim, og du nekter, så får du en "visningslapp" med en dato du må komme ned på tralla på biltilsynet for å måle effekt på sykkelen, samt gjennomgang av den. Som sakt ovenfor så er det også vanlig med en mobil "tralle" som måler hvor fort du kjører i større byer. Kjører du da over 53 (?), får du bot på stedet har jeg hørt, uten at jeg selv har erfart det.
blir du stoppa når vegvesenet har kontroll setter de den på rulle benken og blir du stoppa av politit gir de deg en dato du må vise den, dette er det som er standard ivertfall.
Sitat av mrCannabis Vis innlegg
blir du stoppa når vegvesenet har kontroll setter de den på rulle benken og blir du stoppa av politit gir de deg en dato du må vise den, dette er det som er standard ivertfall.
Vis hele sitatet...
Dette er ihvertfall nettopp dette jeg har opplevd. (begge deler).

Tror det er utrolig sjeldent at politiet spør om å prøve..
Dog er jeg ikke 100% sikker på om dem har lov til det eller ikke. Dem har jo lov til å kjøre den selvom den viser seg å være trimmet, nettopp fordi arbeidet krevde dette for å finne ut av det.
Politiet eller vegvesenet kan utføre kontroll hvor som helst eller når som helst, evt kreve at du fresmtiller mopeden for kontroll. Dette kan de også gjøre når som helst, etter kjøretøyforskriftens § 6-17 og vegtrafikklovens § 19.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dette er ihvertfall nettopp dette jeg har opplevd. (begge deler).

Tror det er utrolig sjeldent at politiet spør om å prøve..
Dog er jeg ikke 100% sikker på om dem har lov til det eller ikke. Dem har jo lov til å kjøre den selvom den viser seg å være trimmet, nettopp fordi arbeidet krevde dette for å finne ut av det.
Vis hele sitatet...
Høres rart ut.. De kan jo finne det ut på en trygg måte, som bare tar litt lengre tid? Da blir det jo det samme hvis de finner en pose med noe greier oppi, skal de røyke det for og finne ut om det er narkotika?