Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 626
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hvordan lager man ny mappe, eventuelt nye script kun med PHP. Sånn at f. eks en bruker blir registrert, så lages en mappe til han/henne. Vet ikke vilken kode som skal brukes her i det hele tatt, prøvde med MySQL:

Kode

<?php
CREATE MAP '$user'
?>
Men det funket ikke...

Har søkt på google og på forum, finner ingenting til det jeg vil ha her.

Og om jeg får det jeg trenger, funker det til scripts også
19.........bokstaver
bavarai's Avatar

Kode

  <?php
mkdir("minmappe/", 0700);
?>
Sist endret av comi; 5. juni 2007 kl. 15:47.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bare så du vet det, MAP betyr 'kart' og ikke mappe..
MAPPE = 'folder' eller 'directory'
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
OK hehe, er ikke SÅ god på engelsk

Fikk en feilmelding når jeg prøvde:
Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in CProgram Files\xampp\htdocs\*\index.php on line 112
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CHooBE
OK hehe, er ikke SÅ god på engelsk
Vis hele sitatet...
Du er tydligvis ikkje spesielt god på verken engelsk, php, eller SQL...8)

Kjøp ei bok om php og les den. Kan anbefale Svend Andreas Horgen si bok om webutvikling dersom du vil ha ei på norsk.

Forøvrig, det du vil gjere løyser du ved hjelp av mod_rewrite og databaser. Mykje meir elegant og effektiv løsning. Å lage statiske script vil få deg til å grine etter ei stund.

Sitat av CHooBE
Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in CProgram Files\xampp\htdocs\*\index.php on line 112
Vis hele sitatet...
Bruk 5 minutter på å lese om file permissions i OS'et ditt. Kort sagt så må du gi www-serveren tilgang til å skrive til den katalogen, enten ved å gjere den world/group-writable, eller å gi eigarskap til www-daemonen.

Edit: oh, btw. Kva skjer om eg taster inn '../../../../foobar' som brukernavn i innlogginga? Lukter eg 'sploit?
Sist endret av vidarlo; 5. juni 2007 kl. 16:00.