Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1273
Har harddisken mye å si i samspillet med resten av maskinen? Dvs. Hvis man har en AMD K6-2 550 mhz, 128mb RAM, og ATI Radeon skjermkort, men man har en gammel og dårlig harddisk på 6gb, veldig treg i tillegg, vil dette gå utover stabiliteten til maskinen?
Better than thou.
Nå er jo forsåvidt de andre delene rimelig 'gamle' og da. Ikke så mye stabiliteten som uhm.. sånn.. uhm.. 'raskheten' i systemet. (Raskheten brukte jeg fordi jeg ikke husker hva jeg egentlig skulle skrive )
med mindre det er en bigfoot harddiske vil det ikke være noen spessiell endring. veldig treg vil jeg antar betyr 5400 rpm eller.no kjør en defrag på den, så funker alt så mye bedre. jeg tok defrag på alle hardiskene mine 6,4 + 6,4 + 4,2 og opplevde(etter 6++ timer med defrag) at maskinen gikk meget fortere.....

ahhh...

meite
Når jeg bygde pc til papzen så hadde jeg en harddisk(1.5 gb) og nytt hovedkort osv... Maskinen låste seg omtrent 4 ganger i timen så jeg kjøpte en 30 gb til meg selv også fikk pappa en 10 gb(som hadde vært i min maskin). Nå har ikke maskinen til pappa låst seg en gang på 1-2 uker.Så noen ganger så kan sikkert hd'en ha litt å si.



Zapper(Coderz)
Better than thou.
Læreren min sier at man nesten burde defrage 1 gang annenhver dag. Men da går det mye fortere.
windows har en fin schedule-sak som du kan bruke til å defrag'e hver torsdag natt kl. 04 f.eks.. ganske praktisk, og det lønner seg.
Nei, det vil ikke gå utover stabiliteten til maskinen så lenge HD'en er ok. Men du vil få en unødvendig treg maskin, og harddisker er så billig om dagen at det ikke er noe poeng. Mener nå jeg...