Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1532
En kamerat av meg har just kjøpt ny pc
Asus a7a266 (ddr)
Tbird 1200mhz /266
256mb ddr ram
Geforce 2 pro 64mb tv-ut
41gigs hdd

Den funket fint rett etter han hadde bygget den, og 1 måned fremover..
Men for noen dager siden har den begynt å henge seg.
Etter den har vært på i 2minutt henger den seg og må "hvile" seg før du kan ta den på igjen..eller..du kan ta den på, men Skjermen går ikke på da..

Hva tror dere, kanskje hovedkortet som er klikk eller.n0?
skjermen går ikke på?
kanskje 3d kortet er klikk? prøvd å starte uten å ha 3d kortet plugga i?
Nei, det er ikke problemet.
Prøvde med et pci skjermkort og det samme skjedde, den holdt på i 2mins og så hang seg.
Den kommer ikke inn i windows engang før den klikker.
Better than thou.
Format c:/y ?
bare henger den seg, uten no'n error du får beskjed om i dos eller.no?
har sliti bittelitt med en pc som plutselig kræsja fullstendig, mmen der fikk man error beskjed i dos om himem.sys-feil....
Tror du det kan være virus?
Jeg hadde same problem(symtom), viste seg å være feil i driveren eller ROMen til Geforce 2 MX kortet mitt, lastet ned nytt ROM-"bilde" fra produsenten (Abit) og ny driver fra Nvidia, funket fint da.

Spør kameraten din om han har forandret på noe av dette i det siste (driver, ROM på kortet, og andre skjermting slik som directX).

Tror du det kan være virus?
Vis hele sitatet...
Tja, disse virusene blir jo lumskere for hvert år som går, du kan jo ta turen innom Central Command for en gratis virus kontroll.
Sist endret av Kongen; 6. september 2001 kl. 21:59.
Kan være kjøle problem...Åssen vifte har han og har han tatt på ny goop?? ville tror det har etter eller anna med kjøling å gjøre siden den kan fyre opp etter litt pause. MEN vis det er AXIA stepping på cpu'n så veit faen ikke jeg, da burde det ikke være kjølinga! sjekk temperaturen på prossesoren, så finner du jo fort ut om jeg har feil eller ei!

...måtte legge til litt til... Når skjermen min ikke har villet skru seg på har ALLTID vært ram'n sin feil. enten for høy FSB eller at den rett og slett har blitt ødelagt!
...Skal ikke komme med noe mer wannabe 1337'skap nu
Sist endret av [kOnGeN]; 6. september 2001 kl. 21:47.
Kan være kjøle problem...Åssen vifte har han og har han tatt på ny goop?? ville tror det har etter eller anna med kjøling å gjøre siden den kan fyre opp etter litt pause. MEN vis det er AXIA stepping på cpu'n så veit faen ikke jeg, da burde det ikke være kjølinga! sjekk temperaturen på prossesoren, så finner du jo fort ut om jeg har feil eller ei!
Dette blir snart standard svaret mitt i sånne spørsmål

Hva med statisk elektrisitet og kompatibilitet ? (aarrgh vanskelig ord)
Nei, tror ikke at det har noe med kjølinga selv om det virker sånn siden den tar "pauser".
Jeg gikk rett inn i bios og så på varmen når jeg tok den på, rett før den klikka lå tempraturen på 38celcius, men han sa at den hadde vært oppe i 60 og sånn etter han hadde spilt før.
Han får vel sende den inn til expert, eller evt. sende den tilbake til psdata på garantien.
38 grader er helt fett. Mitt tips er RAM'en. Høres litt ut som om den ikke er helt kurant. La meg gjette... Ikke merkevare?
Hmm.. en kamerat av min far trodde det kanskje kunne være batteriet på hovedkortet som var litt klikk.
Hva tror dere ?
Det er nok ikke batteriet på hovedkortet. Det ville du merke som f.eks. at alle BIOS-instillingene dine blir resatt.
Er enig med LurveLeif... Ram forårsaker faktisk en svært stor del av de hengene MS får skylden for... Kan være en liten drittfeil på en brikke, som gjør at maskinen plutselig henger en stund etterpå... Har noen tatt på de med de fete skitne ronkepotene, kan dette føre til feil etter en tids bruk...

Ergo: Test med annen RAM.
Ok, kan prøve med andre ram.

Liten sjanse for at det kan være virus liksom..


Forresten, bios/cmos innstillingene har blitt endret av å te..
Fra 1200mhz til 900, ganske ofte måtte vi inn og skifte til 1200..
Så det kan jo egentlig være batteriet da..
Sist endret av Beistet!!; 12. september 2001 kl. 22:44.
Better than thou.
Kanskje HK'et ikke støtter så rask cpu?
Jo, den tåler 1200++
Det er et Asus A7A (ddr)