Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1558
jeg har en gammel AST advantage maskin stående.
etter litt forsking og sletting og jeg vet ikke hva jeg gjør greier for lenge siden er den blitt ganske slakk.

da den til slutt ble formatert og lagt på hyllen.
Jeg fant fram denne maskinen her om dagen og installerte win98 på den alt gikk smertefritt til jeg kommer til skjermkortet..
Ikke at den hadde lyst til å ta imot en skjermkort men den nekter.
Har prøvd alt føler jeg får det ikke til finner heller ikke ut hvilket kort det er.
men vis det er noen som har en slik maskin ,, dette er en typisk ferdig pakke maskin der alt er likt i alle sammen,, som kan fortelle meg hva det heter kortet.
Better than thou.
Hva med å åpne kabinettet og se hva det står på kortet?
Carlo: Regner liksom med han har gjort det da.. :P Kanskje SiSoft Sandra finner det ut for deg? Kan ikke identifisere en del hardware windows ikke kan?
Hvis jeg ikke husker feil, så er det vel innebygd skjermkort i den. Hvis du er uheldig, så er det den verjonen hvor maskinen bruker RAM som skjermkortminne. Kan være en av Cirrus Logic sine elendige skjermkort. Åpne opp kassa, se på chip'ene. Der står det hvilket skjerkort det er!
har selvsagt opnet maskinen carlo..
kortet er innebygd og jeg har også prøvd å legger til et ekstern kort uten at dette ville virke. det er bare isa uttak og ikke at jeg har så sinnsykt mange isa kort liggende da.
noen som har noen isa skjermkort liggende,med mere en 16 farger.
leste på brikken. det stod cirrus logic ja. også noen tall.
søkte litt uten å finne noen ting,
noen som har noen drivere eller sider til driver downloads til cirrus.
Sjekk hvilket tall det står etterpå, og jeg kan muligens hjelpe deg. Det står vel CLXXXX på brikka eller noe sånt. Har rota endel rundt på nettet før for å finne driver til endel forskjellige Cirrus kort, og det er ikke like lett alltid...
Men disablet du det innebygde kortet i BIOS før du satte inn det andre du hadde? Har jobbet endel med AST-maskiner, og det er dessverre ikke alltid at disable betyr disable...
lette inne i biosen uten at jeg kunne finne en disable funksjon der.
men jeg skrev ned hva der stod og kansje det sider deg noe.
der er en bios version 3.02
system serial : 475BQW030668

gikk inn på video mode: og video adapter, der kunne jeg velge mellom tre valg EGA/VGA dette var den innstilt på. og Color 80 og Mono.
Det var også en primary video den stod på Color og jeg kunne ikke forandre på den.

siden jeg ikke fant ut hvordan jeg kunne disable det intere skjermkortet leste jeg på brikken.
Cirrus Logic
CL - GD5428-80QC-A
47676-279CM
9530 T
Malaysia - a

håper du finner noe da.
Prøv denne. Håper det er riktig!!!
hmm.
http://206.9.100.100/drivers/VideoCards/CL5428.zip
er dette riktig ? den virker iallefalll ikke, er det webserveren din eller ?
Hmmm. Det kan du si ja... Den var der igår

Uansett: Prøv denne