Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1309
Har tenkt å oppgradere litt og trenger noen råd.

Har en t-bird 1200 på et lånt via-kort, men tenker å bruke et sis-board, nærmere bestemt http://www.anandtech.com/chipsets/sh...tml?i=1520&p=2 .
Er dette noe eller bør jeg bruke noe annet.

Har forøvrig et 4x AGP-adapter m/64mb RAM m/sis-chip til skjermen, og liker det veldig godt.

Planen er å sette på en RAID-controller (trenger MASSE harddisk) etterhvert, skal forresten ha 3x512mb RAM på kortet..

(PS! 1200 t-birt vs amd k6-III 450 er *litt* forskjell da)

MvH
Vikingen
tja hvis du skal ha RAID så kan du jo kjøpe et hovedkort med det på feks Abit KG7-RAID den er det 4 DIMM sloter på, støtter opptil 4gb DDR Ram.
vikingen's Avatar
Trådstarter
skal forresten ha 3x512mb RAM på kortet..
Vis hele sitatet...
rettelse: 2x512.

Nuvel, trenger et kort i første omgang som tar PC100/133 RAM, dessuten skulle jeg i utgangspunktet ikke ha VIA-chipset.

Men, ellers, takk for tipset. Dersom VIA får ræva i gir slik at hastigheten blir bedre vil dette kortet absolutt bli et alternativ.
Originalt postet av proXima
tja hvis du skal ha RAID så kan du jo kjøpe et hovedkort med det på feks Abit KG7-RAID den er det 4 DIMM sloter på, støtter opptil 4gb DDR Ram.
Vis hele sitatet...
4 gb DDR (på en måte 8 gb SD) ram... jah, hva kan jeg si, tvilsomt at noen har bruk for det privat? Jeg har 384 pc133 SDRAM og selv om det står at jeg har 1 ram ledig, så går det alltid greit å gjøre masse shiat samtidig etc.