Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6844
Shady Banana
Quix's Avatar
Skal et gjeng på 8 stk på hyttetur neste helg hvor det blir inntak av alkohol og god mat. På kvelden har vi lyst å kose oss med drikke og diverse spill. Så langt har vi en pakke med Cards Against Humanity som vi har gått gjennom et par ganger.

Så artig som det enda er så lurer jeg på om noen har forslag til andre spill som egner seg godt når man har fått litt i glasset og er i godt selskap.
Munchkin - RPG kortspill som parodierer Dungeons & Dragons, tar sånn 2 min. å lære seg reglene, rundene tar kanskje 30 min. til 1 time max om du spiller med flere levels enn 10 elns.

Personlig synes jeg D&D tar for lang tid, noe mange av mine D&D venner synes e litt kjipt.

Heldigvis digger både jeg og D&D kompisene mine munchkin, så vi spiller det ofte.

Random utvalg av munchkin kort:

Alias/PArtyAlias/Fantasi - Generelt spill med miming, tegning og lignende aktiviteter.
Dominion er et greit spill i slike sammenhenger. Det går relativt kjapt og man har mange variasjoner uten å kjøpe utvidelser.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Munchkin og Dominion er gode forslag men spørs om det slår særlig ann hos mange i gruppen. Tror det blir litt for niche for noen.
Nå står det at det er maks 6 deltakere som kan spille dette spillet, men jeg anbefaler Bandu på det sterkeste! Et spill som gjerne både teoretiske og kreative personer liker - kan nok bli ganske artig med alkohol innabords også :-)
Skal vi vedde. Et spill som går ut på at man skal trekke kort med utfordringer på, hver enkelt spiller vedder så med leke penger om spilleren klarer utfordringen.
sertifisert idiot
Mulig jeg missforstår, men om det er snakk om drikkelek, og du har med tlf, last ned iPuke!
Beste drikkeleken jeg har vært borti ivertfall! Er alltid en utfordring, men man kan "drikke" seg ut av dem
Risk er jo alltid morsomt.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Om dere har tilgang på nett, så kan jeg anbefale Jackbox Partypack. Dette får du kjøpt på Steam.

Det er en samlepakke med flere utrolig artige partyspill.
Man får spörsmål o.l på TV skjerm, og man deltar ved å bruke telefonen.

Pleier alltid å være en slager på fest.
BEER PONG!
Sist endret av random12345677; 22. mai 2015 kl. 15:21.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Charades/Heads Up!/lignende apper på mobil er faktisk overraskende morsomt på fest. Man blir fort veldig ivrig.