Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1680
Noen som vet om det er vanskelig med bytte av imei på en htc wildfire?
Og hva slags utsyr som trengs.
Kanskje dette er av interesse.

Om telefonen er stjålet så ber jeg deg først om å tenke deg om. Så leverer du telefonen inn til en politistasjon.
Sist endret av staM; 24. november 2010 kl. 23:03.
takk for svar så kjapt, kan fortelle hvordan det gikk etterpå ^^
er bare å gi opp , det funker ikke på nyere mobiler
Mobilen din var ikke en av de han hadde testet, og alle de han har testet det på ser kinda gamle ut. Så jeg garanterer ikke på noen som helst slags måte at dette fungerer.
▼ ... flere år senere ... ▼
Haha vet jeg putter opp en gammel tråd nå, men har fått litt mer kunnskap på årene kan en si.
Jeg har feil flashet flere roms/kernels på diverse telefoner som gjør at jeg får 000000000000000 i imei.
Så alt er mulig når det gjelder teknologi mener jeg
Leste engang om en custom rom som spoofet alt, og da mener jeg alt. Imei, mac adr kort sagt alt. Er noen år siden så vet ikke om de fortsatt er i omløp. Husker ikke navnet da jeg aldri testet den ut. Kanskje 4-5 år tilbake?

Før smartphone så var det en typ pc-suite som ble brukt med kabel på Nokia telefoner, og sikkert andre merker også. Da brukte de som trengte ny imei å legge inn imei fra en gammel telefon på den som "kjøpt på salg".
Ja har man en gammel Nokia liggende i skuffen så skal det være mulig og overføre den imei til en ny en. Vet ikke om en imei er som et kortnummer, at de må matche på en måte. Men uansett litt artig for de interesserte :P
Skjeldent man finner sånne roms på xda foreksempel, blir fort fjernet.
Sist endret av tlffreak; 6. januar 2018 kl. 06:15.
Hei! Min første post

Jeg har en Xperia F8331 liggende som jeg ikke kommer meg på mobilnettet fordi den er meldt stjelt. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Bytte IMEI? Hadde vært moro og fått det til.

Til informasjon så trodde jeg at den ble stjålt, så jeg fikk en ny av forsikringa. Jeg ble ranet og trodde de hadde tatt mobilen min men hadde bare glemt den hos en venn.
Fult mulig med riktig utstyr.

Hint:Ebay!
Hei Haxxor.

Takk for svar.

Jeg sitter her og googler men finner lite. Høyst sannsynlig så googler jeg kanskje ikke på riktige ord. Jeg har også søkt litt på ebay men jeg finner lite. Er ikke så flink på dette. Kanskje du kunne sendt meg noen linker eller noen stikkord som kan dytte meg i riktig retning?

Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få.