Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3109
Hei.

Jeg kom over en link om Ziber. Jeg bestemte meg for å investere 690$. Nå sier de at de har blitt hacket, mange kommenterer på facebook at dette har vært en svindel fra dag 1. Tenker at jeg burde anmelde forholdet hvis jeg ikke får tilbake pengene eller får verdien jeg betalte for. Jeg kjøpte etherum med mastercardet og overføre til ziber sin wallet. Tror dere at svindel som dette er noe som man kan ta opp med forsikring selskapet sitt?

https://ziber.io/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er nær sagt garantert bortkasta tid å anmelde slikt. Gjerningspersonane er neppe norske, og politiet vil ikkje bruke ekstremt mykje tid på å etteforske det. Håpet ditt er at politiet i opphavslandet fatter interesse på grunn av volumet...

Viare er du ikkje forsikra mot idiotiske invisteringer.
Syns du har en stygg tone i måten du prater på, idiotisk investering er ikke det samme som å bli svindlet. Dette er svindel om vi ikke får det vi er lovet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Syns du har en stygg tone i måten du prater på, idiotisk investering er ikke det samme som å bli svindlet. Dette er svindel om vi ikke får det vi er lovet.
Vis hele sitatet...
Det er skilnad i intensjon, men ikkje i resultat Og generelt sett er ikkje du forsikra mot svindel. Du er det til ein viss grad gjennom kredittkjøpslova, Men det gjeld neppe når du går via tredjepartsvaluta. Og ja, det kan godt tenkast du har vorte svindla, men det endrer ikkje at politiet neppe vil prioritere det så jævla høgt.

Viare så er det jo ein del raude flagg rundt ziber. Det er ekstremt vagt, dei viser til tilfeldige tall uten eining, dei nevner uber i heilt urelaterte sammenhenger, også viare...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dette er samme "folk" (les: retarderte rasshøl) som spammet meg 3 ganger på en dag om "investeringer" på en mail jeg aldri har registrert noe sted som har med dem å gjøre.

S E E M S L E G I T