Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6741
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...sa/a/23987177/

Leste denne artikkelen og ble litt nyskjerrig. Husker at et spørsmål når man søker ESTA til USA er om man har brugt rusmidler. Svarer man nei her har jeg alltid trodd det ikke skal være noe problem. Den amerikanske staten har vel ikke noen måte å sjekke norske rulleblad? Noen som har erfaring med ESTA og urent rulleblad?

Lurer på om jenta i artikkelen rett og slett var dum nok til å være erlig på ESTA-søknaden.
Er så mange tråder, og mang en nettside om det som omfatter korrekt informasjon om temaet. Lang historie kort står du ovenfor et valg når det kommer til skjemaet du fyller ut, du kan;
1. være "dum nok til å være" ærlig, eller du kan
2. lyve (straffbart jf. amerikansk lovgivning, og skulle det bli oppdaget på et vis så er løpet kjørt).

Vet ikke helt hva du spør om, men om spørsmålet er om USA har en generell tilgang til norske registre, så er svaret nei.
Nå oppgies det ikke offisielt hvilke land Norge har (og ikke har) sikkerhetssamarbeid med, men ESTA hadde ikke vært mulig for nordmenn uten et slikt samarbeid, så hvis du tror at Amerikanske myndigheter ikke kan sjekke ting du har på rullebladet, så tar du grundig feil.. Hele poenget med ESTA er at slikt skal gå effektivt uten å at risikoen øker (for USA)..
Du kan velge å lyve på skjemaet hvis du ikke har noe "stort" på rullebladet ditt, sjelden det blir problemer hvis ikke du er veldig uheldig.
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Du kan velge å lyve på skjemaet hvis du ikke har noe "stort" på rullebladet ditt, sjelden det blir problemer hvis ikke du er veldig uheldig.
Vis hele sitatet...
Vil det være vanskeligere å gjennomføre en bløff på ESTA dersom man har større saker på seg?
Bare vær ærlig på skjemaet, så får du innreiseforbud og slipper å tenke mer på den saken.
Dersom du ønsker å ha alt på stell så er du ærlig og søker visum.

Jeg har brudd på legemiddelloven på "samvittigheten" og har fått visum og reist uten problemer to ganger. Så er absolutt håp.
jeg har blitt tatt for grov narkotikaforbrytelse. (232). Kan jeg aldri besøke USA?
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
jeg har blitt tatt for grov narkotikaforbrytelse. (232). Kan jeg aldri besøke USA?
Vis hele sitatet...
Slik som reglene er nå, så vil du dessverre slite med det..
Om du er ærlig vel å merke. Har flere usa-turer under beltet og har langt rulleblad. Bare å krysse nei på esta.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Reis til et land du er velkommen til istedet