Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 845
Limited edition
Moff's Avatar
Hei!

Jeg driver å trikser litt med Sockets,
det å sende informasjon mellom to programmer.
Det jeg lurer på er:
Går det an å bruke Sockets når jeg skal sende info mellom to programmer som ikke er på samme datamaskin? Jeg får til å sende infoen mellom to programmer på samme maskin, men når jeg prøver på to forskjellige (ikke i LAN) så finner de ikke hverandre.
Er det ganske enkelt fordi Sockets kun virker over LAN eller kan jeg bytte port eller noe å få det til å funke?
Går det an å bruke Sockets når jeg skal sende info mellom to programmer som ikke er på samme datamaskin? Ja

Det virker både på LAN og internett, vet du hva portforwarding? Ikke? Sørg for at du "forwarder" porten til maskinen som lytter etter tilkoblinger. Les http://portforward.com/
Limited edition
Moff's Avatar
Trådstarter
Tusen takk, Sputch!
Nå går det mye bedre!

Fant forøvrig en del andre greier på den sida som kommer til nytte for løsning av en god del andre problemer

Takk takk!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sputch
Går det an å bruke Sockets når jeg skal sende info mellom to programmer som ikke er på samme datamaskin? Ja
Vis hele sitatet...
AFAICT, nei. På UNIX er en socket ei lokal pseudo-fil. Dersom ein prosess opnar ein socket, og skriv til den, kan andre program kople seg til den socketen og lese data fra den. Socket er meir eller mindre ei fil med spesielle egenskaper, og lokal på maskina.
Jeg anbefaler Beej's guide to network programming, hvis du trenger litt hjelp eller noen eksempler: http://beej.us/guide/bgnet/
For posterity: på windows er en (nettverks-)socket ikke så "fil-aktig" som under unix, man kan ikke bruke mange av de vanlige fil-operasjonene på en slik socket.
Limited edition
Moff's Avatar
Trådstarter
Vel, uansett om du mener om det virker eller ikke Slashdot;
Jeg klarte å oppnå kontakt mellom to datamaskiner (Ikke LAN).
OS: Windows XP

Om ikke programmet mitt har lurt meg trill rundt, så tror jeg at dette stemmer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av slashdot
AFAICT, nei. På UNIX er en socket ei lokal pseudo-fil. Dersom ein prosess opnar ein socket, og skriv til den, kan andre program kople seg til den socketen og lese data fra den. Socket er meir eller mindre ei fil med spesielle egenskaper, og lokal på maskina.
Vis hele sitatet...
Unix sin hele store strategi går jo netopp ut på at alt er en "fil", dette er desverre ikke så sant for windows.