Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 19574
To stk. i avdelingen min på jobben har sluttet å røyke.
Han ene tygger skrå som erstatning, mens han andre ikke tar noe.

Prøv å gjør så du ikke blir fristet til å røyke igjen. Og om du absolutt skal ha en erstatning for røyk, så ikke velg de mest skadelige alternativene.
Jeg synes ikke det at man kan dø av røyk er det som er skremmende. Det er sykdommene, at mennesker blir svake, får ødelagte liv med pustevansker. Det er det som gjør at jeg aldri har tenkt tanken på å begynne å røyke.
Hm, hvor stor er konsentrasjonen av de forskjellige stoffene?

Virker litt skummelt når man leser det slik, men en sigg i ny og ne er enda greit for meg ivertfall.

Prøver å veie opp litt i hverdagen med trening / bedre kosthold så jeg enda kan holde meg delvis i form ivertfall

Ang de som spurte om tobakk ved hasjrøyking, røyk det reint, lover deg at det funker like bra
Har hørt om dette her før, men trodde ikke noe på det. Merkelig at det ikke er noe sted på pakka som opplyser om dette her da. Det må være i små mengder i såfall, veldig små. De stoffene virker jo farligere enn de som det står opplyst om på pakken. Jeg begynner og tenke litt når jeg leser ting som dette men kunne faktisk aldri tenke meg og slutte og røyke, ikke enda hvertfall.
hva lærer dere egenteli9g på skolen om dagen? dette er gammel almenkunskap. Hvis dere er like uvidene om de andre rusmiddelene dere putter i dere går dere en spennende tid i møte.
Ett gammelt appoteker ordtak lyder: ingen bivirkning, ingen virkning. Verdt og ta till seg.
Gjør en festlig ting alle røykere. Ta et trekk uten å trekke røyken ned i lungene og blås det gjennom et tørk med dopapir

Da får dere se ca hvor mye som sitter igjen i lungene etter et trekk
synes faktisk en slik trå passer bra til et rusmiddelforum så lenge den er informativ og ikke moraliserende.

og er helt enig med felix_poker i at en clean break er det eneste. å husk å slutte fordi andre vil det er nesten umulig. man må ville det selv og hvis man vil det nok så klarer man det. Tips: vil du slutte å røyke må du bryte vanene dine mest mulig. jeg er helt overbevist over at det er vanene og ikke nikotinen som gjør det vanskelig å slutte.
▼ ... over et år senere ... ▼
finnes det noen nettsider hvor det står hva de forskjellige tobakkstypene/sigarettmerkene inneholder av nikotin og sånne ting..

det står jo på sigarettpakkene, men det står ikke noenting på tobakkspakkene...
o.0.... Men hvorfor røyke i det heletatt?
Sitat av aaasmund123
o.0.... Men hvorfor røyke i det heletatt?
Vis hele sitatet...
Ekke noe vits, bare det at fra første blikk med tobakk elsker mann det bare mer og mer. Å mann har ikke lyst å gi slipp på sitts livs kjærlighet.
Dette høres nok ut som et veldig dumt spørsmål, men hvorfor stapper de all denne giften i siggen? Tviler på at alt ligger i tobakksplanten naturlig..
Sitat av Skrekkugle
Dette høres nok ut som et veldig dumt spørsmål, men hvorfor stapper de all denne giften i siggen? Tviler på at alt ligger i tobakksplanten naturlig..
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på det samme.. Eneste jeg kan komme på, er at det kanskje forsterker / forbedrer effekten av nikotinen?
Sitat av aaasmund123
o.0.... Men hvorfor røyke i det heletatt?
Vis hele sitatet...
Som alle vet er cowboyer awsome! Og cowboyer er ikke kul hvis de ikke røyker. Så jeg røyker fordi cowboyer gjør det. Men så går jeg med cowboy skjerf også

Men er jo en skamm at de har pakket så mye "drit" i røyken, må vell nesten begynne å lage selv. Og når jeg er inne på det, hvordan smaker hjemmelaget røyk i forhold til masseprodusert?
Sitat av spaceinvader
Som alle vet er cowboyer awsome! Og cowboyer er ikke kul hvis de ikke røyker. Så jeg røyker fordi cowboyer gjør det. Men så går jeg med cowboy skjerf også

Men er jo en skamm at de har pakket så mye "drit" i røyken, må vell nesten begynne å lage selv. Og når jeg er inne på det, hvordan smaker hjemmelaget røyk i forhold til masseprodusert?
Vis hele sitatet...
Hjemmedyrket tobakk lukter bedre, smaker bedre og har en lettere røyk som ikke river like mye i hals og lunger. Siden man som oftest curer hjemmedyrket tobakk med sol/tørking slipper man kjemisk curing. Hjemmedyrket tobakk holder seg neppe like godt og like lenge som industriprodusert tobakk, men det er nok en hel del "sunnere".

Tobakksdyrking er forøvrig ingen problem å få til, selv her nord
Og som jeg har forstått det så trenger man bare en potte med jord, frø og vann? Er ikke noe HPS styr her nei?
Sitat av spaceinvader
Og som jeg har forstått det så trenger man bare en potte med jord, frø og vann? Er ikke noe HPS styr her nei?
Vis hele sitatet...
Stemmer, du trenger ikke stort mer.
Men sørg for at plantene får nok sol. De kan godt stå i vinduskarmen, men det er bedre å la de stå ute når de begynner å bli store. Ettersom Bodø er et vindhull uten like, bør du hjelpe plantene til å støtte seg opp mot en pinne e.l.
Godt med smør
Err, hvorfor er alt det der i tobakk egentlig? :S
Sitat av Skrekkugle
Dette høres nok ut som et veldig dumt spørsmål, men hvorfor stapper de all denne giften i siggen? Tviler på at alt ligger i tobakksplanten naturlig..
Vis hele sitatet...
Skal ikke si det sikkert, men trodde det var for å øke avhengighetsdannelsen i hver enkelt sigarett?
Sitat av Apeloff
Err, hvorfor er alt det der i tobakk egentlig? :S
Vis hele sitatet...
Mange av kjemikaliene som er i [industri]tobakk er stoffer som henger igjen etter at plantasjene blir sprøytet med f.eks insektsmidler. En del kjemikalier er også tilsatt for at tobakken skal holde seg bedre og lengre; for at ikke sopp og lignende skal ødelegge den.

Svært mange av forskjellige oppramsede kjemikaliene fins forøvrig i mye frukt og grønnsaker.
Angående å slutte så handler det om en eneste ting, omstilling. Man må overbevise segselv om at det IKKE ER ET ALTERNATIV å ta "en sigg". Det er veldig fort gjort å si "har ikke røykt på 15 timer no, kan ta en liten en og slutte helt i morgen". Da begynner man i realiteten bare igjen.

Å slutte tvert er det beste, men for noen er det så og si umulig. Ikke pga svak viljestyrke, men fordi noen har sine "ritualer". Røyk og kaffe om morran, sigg etter middag, sigg etter sex, osv. De som har drevet med dette lenge bør først kvitte seg med de "faste" vanene, og heller røyke vanlig i ca 1 uke. Men aldri til "vanetidene".

Deretter er det clean break som nevnt tidligere som funker best uansett.

Ser folk også snakker om substitutter som skrå og snus. Dette er i mine øyne en "siste utvei" om man ikke greier å slutte helt. Grunnen til dette, i tillegg til de små og dårlig dokumenterte helsefarene, er at du aldri blir kvitt røykesuget! Det er både skummelt og kjipt. Hver gang du ser en sigg må du ta en bitteliten viljekamp med deg selv. Slutter du cleant derimot frister det ikke et sekund bare det har gått en uke uten
Sist endret av Elefanten; 3. juni 2008 kl. 14:18.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av getlonewolf

Metanol er en alkohol som ligner den som vi nordmenn flest drikker, bare at den er enda farligere. Den kan føre til både blindhet og død.

Ammoniakk er et stoff som også finnes i sigaretten, bare at dette stoffet ikke er tynnet ut på noe som heldst måte.

, hydrogencyanid er en meget sterk gift som har blitt brukt til å henrette mennesker i gasskamre under 1.verdenskrig.

Arsenikk er stoffet som brukes mye i rottegift verden over.


Kvikksølv er faktisk også en del av sigaretten.

Blyet i sigaretten hemmer kroppen og hjernens vekst. Den gjør deg dårlig og kvalm

Vis hele sitatet...
Ehhh? Er det bare meg eller virker disse stoffene som litt "propeganda".

Metanol:
sikker på at du ikke mener mentol?

Arsenikk, er et tungmetall, og langtids ekspnering kan være skadelig. Tvilsomt at nyere sigg innholder det, muligens sigg fra 60-70tallet innholder det.
samme gjelder forsåvidt kvikksølv.

Innholder sigg Blåsyre? Det kan da overhode ikke stemme,
Hvorfor kan ikke dette stemme?
Det har smelt av over 2000 atombomber på jorda,
så jeg tror nok de kommer unna med litt gift i siggen.
Sitat av Synderen
Ehhh? Er det bare meg eller virker disse stoffene som litt "propeganda".

Metanol:
sikker på at du ikke mener mentol?

Arsenikk, er et tungmetall, og langtids ekspnering kan være skadelig. Tvilsomt at nyere sigg innholder det, muligens sigg fra 60-70tallet innholder det.
samme gjelder forsåvidt kvikksølv.

Innholder sigg Blåsyre? Det kan da overhode ikke stemme,
Vis hele sitatet...
Det står jo på hver 5. siggpakke eller noe. Folk må forstå at røyk inneholder masse farlige saker, i likhet med f.eks ketchup eller chips.

Konsentrasjonene er fortsatt bittesmå, og det er fortsatt noe så simpelt som tjære som er med på å utgjøre de største helsefarene. At det er litt småstoffer av ditten og datten takler kroppen helt fint.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Ville trodd at de fjernet de stoffene fra siggen, tobakks firmaene vil jo ikke drepe oss, vi er jo tross alt forbrukere de vil ta vare på.
Hva med snus da? Er dette stoffer som blir "aktive" når man tenner på tobakk, eller inneholder også snus-tobakk disse stoffene?

Litt oftopic, men vil gjerne vite det, da det høres ut som om du har satt deg inn i dette!
http://www.helsenytt.no/artikler/snus.htm

snus har over 2500 kjemiske stoffer, der over 25 er kreftfremkallende.
Sitat av surre
http://www.helsenytt.no/artikler/snus.htm

snus har over 2500 kjemiske stoffer, der over 25 er kreftfremkallende.
Vis hele sitatet...
Merk deg ordleggingen: "Mye tyder også på at snusing øker risikoen for kreft i bukspyttkjertelen".

De har ikke noe å komme med. Det er pr dags dato ikke bevist noe særlig mtp snus, noe som er grunnen til at helse og sosialdirektoratet ikke får lov til gå lengre enn "kan være helseskadelig". Det er en teoretisk mulighet, ikke et dokumentert faktum.

Ser det nevnes mye rart, som f.eks redusert kondisjon og restitusjonsevne (altså mindre muskler fra trening) som følge av snusing. Dette er først og fremst relatert til nikotins evne til å trekke sammen blodårene, og dermed øke blodtrykk osv. I en svensk undersøkelse ønsket de å dokumentere dette, men endte opp med å avkrefte det. Det viste seg at røykere faktisk ahdde litt lavere blodtrykk en den øvrige befoklningen (dog ikke betydelig, så sikkert bare enf eilkilde), og det ble konkludert med at kroppen tilpasser seg denne belastningen.

Det som dog stemmer er en midlertidig redusert yteevne mens man snuser.

En kan jo også nevne at kanskje verdens sterkeste mann alderen tatt i betraktning snuser. Mange fotballspillere gjør også dette.

Det blir snakket mye om nitrosaminer, som er et kreftfremkallende fyfystoff man finner i snus. En av gallionsfigurene til snusforkjemperne, som dog tidvis glemmer å nevne at dette er et stoff det finnes mye av i matvarer, f.eks ketchup. Men de skriker ikke så høyt om det.

"kreftfremkallende" betyr ikke annet enn at et stoff teoretisk sett kan indusere kreft. Vel, faktum er at de aller fleste stoffer kan det, og det er et av de mest missbrukte begrepene i moderne populærvitenskap. Hvert eneste sekund blir du påvirket av stråling fra jorden. Denne er kreftfremkallende.

Det store spørsmålet er hvor kreftfremkallende?, og pr dags dato er det ingen som har greid å at snus utgjør en reell fare. Hver dag får du i deg mye mer enn 25 "kreftfremkallende" stoffer - snuser eller ikkesnuser.
Sist endret av Elefanten; 3. juni 2008 kl. 15:14.
Prince sine "Indian summer" og first cut skal være uten tilsetningstoffer og med avhengighets-fri tobakk. Kan dette stemme? hvordan smaker denne? noen erfaringer?
Sitat av røyksky
Prince sine "Indian summer" og first cut skal være uten tilsetningstoffer og med avhengighets-fri tobakk. Kan dette stemme? hvordan smaker denne? noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Det stemmer at den er uten tilsettningsstoffer, men den inneholder fortsatt masse nikotin og tjære. Så avhengighetsfri er den absolutt ikke.

Sitat av Synderen
Ville trodd at de fjernet de stoffene fra siggen, tobakks firmaene vil jo ikke drepe oss, vi er jo tross alt forbrukere de vil ta vare på.
Vis hele sitatet...
Feil. Det er arsenikk i røyk.

EDIT, regnet litt på det, og kom fram til at for å oppnå LD50 dose arsenikk må du røyke bortimot 300000000000000000, filterfrie sigaretter. Det er dog fortsatt kreftfremkallende.
Sist endret av Elefanten; 3. juni 2008 kl. 16:25.
Litt offtopic men;
min far har røyket underkant av 40år, det går ca 4-5pakker rød3 rulletobakk i uka, å det har det gjort i lang tid.
Han har god helse i følge legen å lever sikkert 20år til.
Min morfar røyket i 35år, teddy uten filter og var direktør for et maskinfirma, i hans stilling var det jo et must å røyke 60om dagen.
han sluttet tvert da han mistenkte kreft for ca 30år siden, å nå fikk han høre fra legen for noen mnd siden at kolsen har kommet.

Noen tåler siggaretter mere en andre, noen får kreft å svulster av bare passiv røyking, mens andre går fri resten av sitt liv uten noen form for påvist skade.
Selv røyker jeg 20 om dagen, å det har jeg gjort i snart 6år. Jeg var veldig kul når jeg startet å røyke, jeg husker jeg sto bak huset å klemte i meg, hostet å harket å spurte meg selv, hva faen, når skal jeg også klare å røyke som mamma og pappa? jeg vil også bli voksen.
Nå i ettertid har jeg skjønnt hvor dumt det var å begynne å røyke, å jeg har som andre her også gjort, prøvd å slutte uten hell.
Jeg vil innerst inne slutte å røyke, men det er bare det at røyking for meg er som å slå ut tid. Jeg anser også sigaretter som en "belønning" når jeg har gjort noe, jeg trener en del og er ute å løper 2 timer om dagen, å det eneste som står i pannebenet mitt når jeg er i aktivitet er, faen så godt det skal bli med en røyk nå man kommer hjem.
Så lenge jeg holder meg i aktivitet å gjør noe ut av dagen kan jeg i teorien klare meg uten røyk, jeg sier til meg selv hver gang jeg slukker røyken, tenk om du var min siste.
Jeg prøver å innbille meg at jeg ikke er avhengi, å at om jeg vil kan jeg stompe den for godt, men sånn er det ikke lenger; jeg var hjemme hos mine svigeforeldre, som er helsefreaks å totalt i mot røyk å der kan jeg gå flere timer uten røyk, i frykt for å ikke bli likt, å da kjenner jeg suget, jeg tenker, nei det er ikke nikotinen som gjør meg kort i lunta, det er heller ikke nikotinen som får meg til å svette, for å ikke snakke om min rastløshet. hver gang jeg har vært ute å fyra en lucky hører man fra stua "usssh hva det lukter røyk" å jeg skammer meg hver eneste gang.

Jeg har sett hva røyking har for bivirkninger, røykebein, kols å kreft, uten å bry meg serlig, på samme måte som jeg ikke eier respekt for de døde. Jeg har ingen problem med å lempe ut kølla å tømme blæra på min farfars grav, da dette for meg er kun en stein.
Jeg vil som sagt slutte, det er ingen ting jeg heller vil, men jeg har desverre ikke motivasjonen for å gjøre det da jeg syntes røyk er godt, sosialt og ikke minst avslappende.
Nikotintyggis har jeg prøvd å det fungerer faktsik bra, etter en tyggis har man ikke fysisk behov for en røyk å det er heller ikke spesiellt godt med en røyk heller, den sitter liksom ikke bra i halsen.
Desverre er det jo savnet å ha noe mellom fingrene, samtidig som man ikke kjenner det like unødvendig å vente på bussen, jeg ville heller fyrt opp en røyk en å poppe en fruktminttyggis når jeg venter på bussen.

Uansett, det er ikke røyken i seg selv som er hitler, det er adolf nikotin, og det beste hadde vært om man hadde klart å holde seg unna nikotinen, det er den som dreper.

mvh rotskrot
Den er helt grei, smaker litt annderledes, litt uvant smak kanskje.. Sist jeg røyket denne tengte jeg ikke noe på at det ikke innholdt nikotin, gjør den virkelig ikke det?

Jeg som mange andre røyker Lucky Strike som er toasted godt som faen og uparfymert.
Jeg synes smakes av Lucky gjenerellt virker sunnere. Når jeg blir nødt til å røyke prince brekker jeg meg nesten, synes det smaker pyton, jeg merker den styge bly smaken.
For å si det sånn, hadde jeg blitt litt oppmuntret om Lucky ikke inneholdt alle de kjemikalene.
mye latterlige poster her.
for å ta noen av de:
"man skal da dø uansett, farlig å leve bla bla osv",
ja greit man skal dø av noe når som helst, men det er snakk om MÅTEN man dør/lever på,dårlig kondis, lungekreft og kols er vel ikke noe å hige etter?

"rart det smaker så godt når det bare er gift osv osv,
DET SMAKER IKKE GODT!, du har vendt deg til smaken og er blitt avhengig av nikotinen.

"nikotin gir deg en rus",
hvilken rus da? greit hvis du er fastrøyker og snakker om følelsen du får når kroppen får i seg et stoff det har blitt avhengig av, greit. ellers vil jeg heller kalle det forgiftnings symptomer (kvalm, svimmel osv osv)

er helt utrolig at folk faktisk forsvarer bruken av et produkt som systematisk er designet for å drepe, og gjøre deg avhengig.
greit nok om det hadde vært rein tobakk, men det er tilsatt haugevis med lifsfarlige giftige stoffer.
wake up a people.
Sitat av pawsan
"rart det smaker så godt når det bare er gift osv osv,
DET SMAKER IKKE GODT!, du har vendt deg til smaken og er blitt avhengig av nikotinen.
Vis hele sitatet...
en sigg og en kopp kaffe er til å dø for.
kansje det ikke smaker godt i utgangs punktet, men sigger hjelper jo til med å ta knekk på smaksløkene.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av pawsan
"nikotin gir deg en rus",
hvilken rus da? greit hvis du er fastrøyker og snakker om følelsen du får når kroppen får i seg et stoff det har blitt avhengig av, greit. ellers vil jeg heller kalle det forgiftnings symptomer (kvalm, svimmel osv osv)
Vis hele sitatet...
Ja, all slags rus er vel forgiftning på sett og vis. Du kan bli kvalm og svimmel av alkohol, du kan bli kvalm og svimmel av cannabis, og du kan ihvertfall bli kvalm, om enn ikke svimmel, av koffein (dette er så langt mine egne erfaringer strekker seg). Jeg husker fortsatt første gangen jeg tok et trekk - det var dritdigg. Jeg ble helt avslappet og trengte ikke tenke på noe annet enn hvor godt jeg hadde det. Dette er snart to år siden, og med mitt sigarettforbruk får jeg fortsatt ofte denne følelsen, selv om jeg gjerne trenger litt mer enn bare ett trekk.
Sigaretter er langtidsprosjektet til Taliban, om å ødelegge menneskeheten.
Cannabis(THC) er ikke forgiftning, nikotin er giftig
Sitat av ZionRoad
Cannabis(THC) er ikke forgiftning, nikotin er giftig
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
In the science of toxicology, toxicity is the degree of impact of an external substance or condition and its deleterious effects on living things: organisms, organ systems, individual organs, tissues, cells, subcellular units is the subject of study. A central concept of toxicology is that effects are dose-dependent; even water – generally not considered to be toxic – can lead to water intoxication when taken in large enough doses, whereas for even a very toxic substance such as snake venom there is a dose below which there is no detectable toxic effect.
Vis hele sitatet...
Inntak av rusmidler medfører per definisjon en forgiftning.
Inbiller meg at mange av de stoffene først dukker opp ved forbrenning. Altså at de ikke blir puttet i med vilje og ikke er mulig og fjerne.
Syns det er rart du ikke har nevnt at veldig mange opplever å måtte amputere bein, armer osv pga røyking eller snusing. Som du sier så trekker blodårer seg sammen av nikotin, tenk da på blodårene som ligger ytterst i huden. De er så tynne at hvis de trekker seg sammen så blir de helt tette, altså ingen blodsirkulasjon, noe som fører til at kroppsdeler som feks tær dør og må skjæres av.

Selv snuser jeg daglig, fyrer også ganske ofte opp en røyk. Kommer til å holde på en stund til, men slutten er ikke så langt unna.
Sist endret av enanthate; 5. juni 2008 kl. 14:30.
Mye drit i røyk, og det er ikke bra for helsa. Men GUD så godt det er!!
nei, seriøst... Har planer om å slutte..
Sitat av sneipen
Mye drit i røyk, og det er ikke bra for helsa. Men GUD så godt det er!!
nei, seriøst... Har planer om å slutte..
Vis hele sitatet...
Å slutte er noe man gjør. Ikke noe man planlegger.
Sitat av Ablaze
Selv om man kan dø av ALT, som du så fint skriver det, så betyr ikke det at en pose potetgull er like farlig som sigaretter. Tør påstå at det ikke er mange som har røyket hele livet, og hvor det ikke har skjedd noe med dem. Skje er ikke bare kreft o.l.
Ja, usaklig post. Skjønner ikke helt poenget med å poste hvis det er usaklig, menmen..
Vis hele sitatet...
Er klar over at dette er en gammel post, men jeg vil bare kommentere dette.

En røyker tar en røyk når han/hun er "sulten" på nikotin. Så blir de nikotinmette, men tar en ny røyk når de igjenn er sultne på nikotin. Hvis du skulle holde på sånn med potetgull har jeg ikke den altfor store troen på at dette ville være sunt for et menneske.
kan ikke vi få røyke i fred da? Jesus...vet at det ikke er sunt, men jeg liker følelsen jeg får når jeg røyker. Helt latterlig at folk ser ned på røkere, som om vi er mindre verdt.
Skjønner at folk ikke liker røykelukten inne. Null problem med å gå ut å ta en røyk. Men når folk faktisk klager når man står ute og røyker blir det faen for dumt.
aldri hørt om noen som klager på at folk røyker ute
Sitat av pawsan
aldri hørt om noen som klager på at folk røyker ute
Vis hele sitatet...
Har ved flere annledninger fått pes for røyking ute, gjerne av venner da. men sammtidig helt seriøst, han ene gikk 20 meter vekk til jeg var ferdig tard...

men det sykeste skjedde her om dagen, når jeg satt på en ute kafè i Oslo, og en dame ved nabo bordet spurte om ikke jeg kunne la være å røyke når hun satt der!
Hva sier man til sånnt liksom?

Høffelig og vell oppdradd som jeg jo er, beklaget jeg å gikk litt vekk, men til min store glede satt folk på de andre bordene rundt å ristet på hodet over henne
Mulig jeg er litt syk, men jeg lukter røyk på 60-80m avstand, da får jeg lyst til å jogge de meterne bort til personen og be de om å slutte å forgifte meg.
Sitat av getlonewolf
Fakta om tobakk


Blåsyre, hydrogencyanid, er en meget sterk gift som har blitt brukt til å henrette mennesker i gasskamre under 1.verdenskrig.
Vis hele sitatet...
genialt! *kjøpe masse kartonger med røyk* no har eg endelig det som skal til, til det perfekte mord tråden!
Sitat av Monkey_drone
Mulig jeg er litt syk, men jeg lukter røyk på 60-80m avstand, da får jeg lyst til å jogge de meterne bort til personen og be de om å slutte å forgifte meg.
Vis hele sitatet...
monkey, du er syk! narkobikkje skulle du vært, jeg holdt satt 10-12 m unna kjøkkenet og bladde i noen bøker, og først når røykvarslern begynte skjønte jeg det var på tide å velge mellom kjøkkenet eller middagen gitt - herregud disse ovnene nå til dags, piper jo bare en gang jo. Den jeg hadde før kom jo med flyalarm..

jaja - det endte jo bra og vårruller smaker ikke så godt når det er varmt da, to epler om dagen avgjorde sagen. Neste gang jeg skal grille i ovnen da - det var vel der jeg gjorde feil, satte på grill som er litt varmere enn de to strekane over og under tror jeg. Virka sånn, ellers må de vårrulla vært fylt med napalm, så jo ikke ut på den plata vårrulla var på jo. Enden på visa ble et stykk deksel og et stykk plate i søpla, vaska kun ovnen og lufta, håper det holder..

så er jobben din som røykvarsler. Jeg fikk da f... ikke den j... røykvarslern til å stoppe før bord-pepperbøssa visten hvor robust japansk eik kan være, selv om det var souvenir. sprø den røykvarslern forresten, det var ikke batteri i den som jeg kunne se - er det noe nytt eller skikkelig eldgammelt?

Og mye koster et deksel, firkantet - hele greia sprakk i flere knas jo. De gamle hvite pleida da kun kantene gå istykker på.. kanskje det ikke var røykvarsler?
Sist endret av paranoy; 7. juni 2008 kl. 11:46.
Sitat av Nightrain
Har ved flere annledninger fått pes for røyking ute, gjerne av venner da. men sammtidig helt seriøst, han ene gikk 20 meter vekk til jeg var ferdig tard...

men det sykeste skjedde her om dagen, når jeg satt på en ute kafè i Oslo, og en dame ved nabo bordet spurte om ikke jeg kunne la være å røyke når hun satt der!
Hva sier man til sånnt liksom?

Høffelig og vell oppdradd som jeg jo er, beklaget jeg å gikk litt vekk, men til min store glede satt folk på de andre bordene rundt å ristet på hodet over henne
Vis hele sitatet...


kan jo hende dama hadde astma eller noe, uansett så syntes jeg ikke man skal plage andre mennesker med røyk som både er giftig og lukter dritt, det være ute eller inne.
nå går jeg litt tilbake på forrige posten min her på en måte, men når jeg tenker meg om
så hadde jeg klagd selv.
er det vindstille og man sitter og spiser rett siden av en person som røyker så får man røyk i trynet uansett om det er ute eller inne.
Sitat av paranoy
monkey, du er syk! narkobikkje skulle du vært, jeg holdt satt 10-12 m unna kjøkkenet og bladde i noen bøker, og først når røykvarslern begynte skjønte jeg det var på tide å velge mellom kjøkkenet eller middagen gitt - herregud disse ovnene nå til dags, piper jo bare en gang jo. Den jeg hadde før kom jo med flyalarm..

jaja - det endte jo bra og vårruller smaker ikke så godt når det er varmt da, to epler om dagen avgjorde sagen. Neste gang jeg skal grille i ovnen da - det var vel der jeg gjorde feil, satte på grill som er litt varmere enn de to strekane over og under tror jeg. Virka sånn, ellers må de vårrulla vært fylt med napalm, så jo ikke ut på den plata vårrulla var på jo. Enden på visa ble et stykk deksel og et stykk plate i søpla, vaska kun ovnen og lufta, håper det holder..

så er jobben din som røykvarsler. Jeg fikk da f... ikke den j... røykvarslern til å stoppe før bord-pepperbøssa visten hvor robust japansk eik kan være, selv om det var souvenir. sprø den røykvarslern forresten, det var ikke batteri i den som jeg kunne se - er det noe nytt eller skikkelig eldgammelt?

Og mye koster et deksel, firkantet - hele greia sprakk i flere knas jo. De gamle hvite pleida da kun kantene gå istykker på.. kanskje det ikke var røykvarsler?
Vis hele sitatet...

Jeg sier bare; HÆÆ?