Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 19935
Hei! Jeg åpnet mitt tredje øye tidlig i vinter og og tror kanskje det har tatt over litt:P Nå prøver jeg vel egentlig mest å se ting igjennom alle 3 istedetfor bare det 3dje da det etterhvert ble vanskelig å forholde seg til folk rundt meg som må ha alt inn med teskje:P
Jeg har fått masse bra ut av det som f.eks at jeg setter pris på det meste ogsom mange ikke legger merke til engang. Humøret er nesten umulig å bryte ned og Føler meg som et mye bedremenneske igrunn.. nå har jeg jobbet mye med å utvikle sinnet mitt i tillegg, men å åpne det 3dje var helt klart et skritt på vegen. Har også fått en dødelig treffsikker magefølelse..

Noen som vil dele sine tredje øye erfaringer? Eller har noe informasjon som er værdt å dele? Synes dette er veldig spennende
Alt jeg har å si er wtf? skjønte ikke'no :P
Madstyle's Avatar
Trådstarter
hehe er ganske speisa.. jeg brukte Brainwawe generator som jeg fant her på nFF til å meditere og lurke frem det som angivelig skal være midt i panna
mitt tredje øye sitter i nakken...
mitt tredje øye sitter i kukken...

skjønte absolutt ingenting av denne posten, utenom at du har meditert!
forstår at denne tråden ligger under rusmidler..
THIRD EYE
Our third eye is one of the seven primary chakras (brow chakra) and is located between your eyebrows, but slightly raised (mid forehead). To develop this region gives you certain attributes such as better visualization, increased psychic perceptions, and better creativity.
Vis hele sitatet...
http://www.astralvoyage.com/projection/Glossary.html

Minds eye or Third eye can refer to:

* The mind's eye (or third eye) is a phrase used to refer to one's ability to "see" things (such as visions) with the mind. This is, essentially, a reference to imagination and memory, although it can have religious or occult connotations. The concept is not supported by science.
Vis hele sitatet...
Wikipedia
Hva gjør denne under rusmidler btw? uansett, har hørt at det skal være mulig når du mediterer og at det kan skje mens du utfører en WILD...
Jeg var på grensa til å åpne det med BW tror jeg, begynnte å svi imellom øya midt i panna.. Jævla skummelt, en kammerat av meg har også prøvd, det endte med at han kasta headphonsa i bakken og løp opp og gjemte seg.. :P Han ble drit redd for alt rundt seg i en time eller noe og sverga på at han aldri skulle prøve igjen.

Har også lest om folk som har hengt seg etter at de får åpna det treddje øye, at syken ikke er sterk nok..

annbefales å prøves uansett..
Jeg vet ikke så mye om denne delen av ruskulturen, men det er jo mulig å åpne det ved hjelp av psykadelske rusmidler også. Derfor kan det hende at manges erfaringer er rusbaserte. Så posten er vel på rett plass.
hva er BW, du sier du åpna "det tredje øyet" med det?..
BrainWave antar jeg..
Bare så alle er klar over det så åpner du ikke "et 3dje øye" fysisk... prinsippet er at du kan se med begge øya lukket, på en måte.
Åpne tredje øyet? har lyst til å å prøve (uten rusmidler thou).
Du åpnet det bare... *poff* liksom? Hvordan gjorde du det? Virker interresant
Madstyle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xandu
hva er BW, du sier du åpna "det tredje øyet" med det?..
Vis hele sitatet...
høyfrekvens lyder som stimulerer forskjelliger deler av hjernen..
ganske fint å meditere til.. man blir nesten "kasta" i trance hvis du finner riktige lyder

Så må du bli bevist med at det tredje øyet er der, men kan ta lang tid å åpne det det opp og er ikke anbefalt til folk med svak psyke

Sitat av InTrance
Jeg vet ikke så mye om denne delen av ruskulturen, men det er jo mulig å åpne det ved hjelp av psykadelske rusmidler også. Derfor kan det hende at manges erfaringer er rusbaserte. Så posten er vel på rett plass.
Vis hele sitatet...
nå er jeg ikke sikker på dette, men tipper at det fleste som har det åpnet har åpnet det ved hjelp av rusmidler
hvordan vet man om man har svak psyke?

Edit; dumt spørsmål....
Madstyle's Avatar
Trådstarter
Sitat av mogcaiz
Åpne tredje øyet? har lyst til å å prøve (uten rusmidler thou).
Du åpnet det bare... *poff* liksom? Hvordan gjorde du det? Virker interresant
Vis hele sitatet...
først lastet jeg ned BWG og noen loops til det. Veldig morsomt program som kan gi deg mange syke opplevelser, og ruser. Jeg fant en lyd som hette passende nok
"Third eye opening"
mediterte noen ganger til denne fikk en del syke opplevelser.. hehe du skjønner hva jeg mener med det hvis du prøver det
når jeg da satt og mediterte så begynte jeg å fokusere på den fysiske plasseringen til det 3dje øyet(ganske speisa når du kjenner at det er der, på meg begynte det og pulsere)

Jeg tror det gjelder å ta åpningen av det tredje øyet ganske langsomt med tanke på at noen personer ikke takler det.. er ganske krevende psykisk. Så da gjelder det først å bli kjent og klar over at det faktisk er der..
Det tredje øyet sitter på alle folk, men de fleste har ikke snøring på det.

En ting du skal være klar over som jeg vet at freaker ut noen er at du forandrer deg som person hvis du oppnår åpning, men hey! det kalles personlig utvikling.. og er ikke noe jeg har angret på iaf.


når du våkner om morgenen men ikke er våken, bare sånn midt i mellom i et par minutter før man våkner helt.. vet ikke hva denne tilstanden heter, men med en gang du er klar over at du er i den så kan du rette all din konsentrasjon imot det 3dje, noe som også pleier å skyve en imot å få åpnet det
veit det er endel sider på internett som tar for seg akuratt dette, men du kan komme langt bare ved å bruke BW (BrainWave) tror jeg..

Ta en titt her for litt hjelp http://www.angelicinspirations.com/page32.htm


edit: Advarsel - Jeg har pådratt meg migrene etter BW, en stund mått jeg løpe hjem fra skolen for og sette på BW, dette gjorde at huepinen gikk over, du blir faktisk avhengig av en time BW om dagen etterhvert... Nå har jeg kanskje migrene en til to ganger i mnd, og hører sjeldent på BW, men er digg til å sove med, eller når du skal slappe av / gire deg opp
Sist endret av BuzzR; 14. august 2005 kl. 21:28.
høres skummelt ut..
hmm... noe med drømming å gjøre?
Det tredje øyet er relatert til visualisering, og 'dagdrømming'. Når jeg ser for meg ting (mest tyngre prossesser) hender det jeg kjenner en svak kribling i panna, i form av en sirkel.
Hvis det er ett problem, så..ja..slapp av?
Det finnes ikke noe problem med mindre du skaper ett.
Ellers så kan du prøve deg på litt grounding.
Sist endret av okaminaru; 15. august 2005 kl. 02:39.
Dette hørtes freaky ut. Leste om noen som kunne flytte ting med 3dje-øye :S

EDIT: nå er ikke jeg noen overtroisk person, å velger og ikke tro på dette.
Med mindre det er noen beviser, feks video. Og ikke bare folk som tror de kan "se" gjennom øyet
Sist endret av Stigern; 15. august 2005 kl. 04:12.
Jeg tror ikke man trenger å velge å ikke tro at noen flytter ting med sitt tredje øye, det høres ganske enkelt helt teit ut og jeg er en overtroisk person.
Offtopic, bare lurer på en kjapp ting her, er det noen beviser på at hypnose funker?
Tenker da på sånn at man feks kan få en person til å oppføre seg veldig unormalt.
(ikke anbefalt til folk med svak psyke)
hmm.. hvordan vet jeg om psyken min er "høy nokk lvl" for dette da?
blir veldig lett på virket? gjørn det no?
vil bare finne det ut før jeg åpner "øyet" og henger meg selv
Har også hørt at det er farlig om man ikke har sterk nok psyke. Hva er det egentlig som gjør at folk rabler? Ser de ting de rett og slett ikke takler?
De som går å henger seg osv.
De er gale fra førav, trur de skal åpne det 3dj øyet, svada...
Gud finnes og halleluja!

De fleste som har drivet med det 3. øyet....
Har dere lest Det 7 Innsikt???

Crazy
Crazy
Crazy
Hva er dette for noe... ? Skjønte jo at det var et "imaginært" øye, eller et ikke-fysisk-øye, men et "sanseorgan" som kan aktiveres ved hjelp av f.eks. meditasjon. Men trenger man å holde på med forberedende ting i en god stund før man starter "åpningen"! Og som andre har lurt på her, hvordan vet man om man har sterk nok syke, lever et greit liv, og er ikke keen på å henge meg enda
Det tredje øyet er veldig vitenskapelig, og kan forklares med moderne medisin.
Dock er det LANGT LANGT ifra din opplevelse om emnet, ikke heller har du åpnet det tredje øyet skikkelig, langt mindre KAN du åpne det selv.

Jeg vil ikke skrive om egne erfaringer om dette emne her, ikke heller tror jeg det passer seg som diskusjonstema for mennesker som ikke er i en genuin kultiveringsmetode. (Kultivering: Foredling av ens natur)

Anbefaler på det varmeste å lese Falun Dafa boken Zhuan Falun, så vil du få en dyp innsikt i emnet.
Den ligger gratis på f.eks.: http://falundafa.org/eng/books.htm



Sitat av el_bamso
Hva er dette for noe... ? Skjønte jo at det var et "imaginært" øye, eller et ikke-fysisk-øye, men et "sanseorgan" som kan aktiveres ved hjelp av f.eks. meditasjon. Men trenger man å holde på med forberedende ting i en god stund før man starter "åpningen"! Og som andre har lurt på her, hvordan vet man om man har sterk nok syke, lever et greit liv, og er ikke keen på å henge meg enda
Vis hele sitatet...
I moderene medisin har de funnet ut att pinealkjertelen i midten av hjernen er utrustet med den samme oppbyggingen som våre øyne. Videre har de funnet blandt annet en "kanal" fra pinealkjertelen som går ut ca mellom øyenbrynene.
Selvfølgelig er det langt mer en dette da...

En venn som også vet litt om emnet sa til meg en gang att det er nesten som en hengelås, det kan til en viss grad åpnes med å slå den opp, men du ødelegger det for alltid!
Sist endret av nihao; 15. august 2005 kl. 10:29.
Sitat av JonBlund
De som går å henger seg osv.
De er gale fra førav, trur de skal åpne det 3dj øyet, svada...
Gud finnes og halleluja!

Crazy
Crazy
Crazy
Vis hele sitatet...
Støttes
Sitat av nihao
*snip*

En venn som også vet litt om emnet sa til meg en gang att det er nesten som en hengelås, det kan til en viss grad åpnes med å slå den opp, men du ødelegger det for alltid!
Vis hele sitatet...

Dette hørtes jo veldig interresant ut da, og det frister å laste ned BWG igjen for å teste, men hva mener du at det blir ødelagt? At man kan få psykiske plager o.l hvis man prøver, og lykkes?
Sitat av flames
Dette hørtes jo veldig interresant ut da, og det frister å laste ned BWG igjen for å teste, men hva mener du at det blir ødelagt? At man kan få psykiske plager o.l hvis man prøver, og lykkes?
Vis hele sitatet...
Emnet om det tredje øyet er mye mer omfattende en teoriene som folk flest kjenner til.
Man kan ikke åpne det selv med å streve etter det, som forklart i Zhuan Falun.
De skadene han snakket om var mer av fysisk natur enn psykisk..

Mange her tar opp spørsmålet om man kan få psykiske plager eller mentale forstyrrelser når det tredje øyet åpnes.
Hvordan tror dere ett vanlig menneske reagerer når det plutselig kommer i førstehåndskontakt med alt slags ting de trodde var oppspinn, og alt de har lært ikke fantes siden de var små ?
En annen ting er nivået mennesker idag befinner seg på, hva tror du de kommer i kontakt med ? Hvordan skal de forholde seg til saker når de ikke engang vet hvordan sine egne "overnatulige" evner funker ???

Henviser igjen til boken jeg nevte, der står alt, absolutt alt om emnet.
Jeg har selv opplevd alt jeg skriver om, men har idag ett veldig balansert forhold til det.

En annen sak, dette emnet passer ikke inn i denne kategorien !
Jeg vil gjerne diskutere emnet videre, men ikke her.
Det finnes ting som ikke alle burde kjenne til, derfor vil jeg også være litt forsiktig med hva jeg sier utifra det lille jeg vet.
Jeg ble kvalm etter å hørt på de bølge lydene i 14 min...... Også den helikopter lyden. UHH
Sitat av Madstyle
En ting du skal være klar over som jeg vet at freaker ut noen er at du forandrer deg som person hvis du oppnår åpning, men hey! det kalles personlig utvikling.. og er ikke noe jeg har angret på iaf.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at man forandrer seg som person?
Sitat av nihao
Emnet om det tredje øyet er mye mer omfattende en teoriene som folk flest kjenner til.
Man kan ikke åpne det selv med å streve etter det, som forklart i Zhuan Falun.
De skadene han snakket om var mer av fysisk natur enn psykisk..

Mange her tar opp spørsmålet om man kan få psykiske plager eller mentale forstyrrelser når det tredje øyet åpnes.
Hvordan tror dere ett vanlig menneske reagerer når det plutselig kommer i førstehåndskontakt med alt slags ting de trodde var oppspinn, og alt de har lært ikke fantes siden de var små ?
En annen ting er nivået mennesker idag befinner seg på, hva tror du de kommer i kontakt med ? Hvordan skal de forholde seg til saker når de ikke engang vet hvordan sine egne "overnatulige" evner funker ???

Henviser igjen til boken jeg nevte, der står alt, absolutt alt om emnet.
Jeg har selv opplevd alt jeg skriver om, men har idag ett veldig balansert forhold til det.

En annen sak, dette emnet passer ikke inn i denne kategorien !
Jeg vil gjerne diskutere emnet videre, men ikke her.
Det finnes ting som ikke alle burde kjenne til, derfor vil jeg også være litt forsiktig med hva jeg sier utifra det lille jeg vet.
Vis hele sitatet...
Vil det si at din 3øye er åpent?
Sitat av x3m187
Vil det si at din 3øye er åpent?
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle ? Men jeg forstår hvorfor du spør, så jeg skal gi deg ett svar.

Jeg snakket med en venn som er meget... jeg vet ikke hvordan jeg skal si det; høytstående utviklet ! Han er en genuin Dafa elev.
Og fortalte ham, "Jeg kan nesten ikke se noen ting lengre, men det er vel like bra?"
Han svarte: "Det er nok like bra, du hadde nok blitt skremt hvis du så det alikevel..."

Hvis noen forstår hva jeg snakker om, så kan jeg legge til att jeg er en ganske sensitiv person, og hvorfor noen søker etter slike tillstander forstår jeg ikke !
Sitat av Stigern
Offtopic, bare lurer på en kjapp ting her, er det noen beviser på at hypnose funker?
Tenker da på sånn at man feks kan få en person til å oppføre seg veldig unormalt.
Vis hele sitatet...
Hypnose brukes blandt annet en del av psykologer, og undervises så vidt jeg vet som en medisinsk teknikk. Veldig unormal vet jeg ikke om de kan få folk til og oppføre seg, spesielt ikke alle. Står mer om hypnose på wikipedia.
Om "Stage hypnotism":
...
The response to these acts from people who consider themselves legitimate practitioners of clinical hypnotism as well as skeptics of hypnotism is that the performer will select those from the audience that he or she feels already have exhibitionist tendencies, and use hypnotism to relax the inhibitions away or to give the person an unconscious excuse to violate his or her own inhibitions
Vis hele sitatet...
Sitat av nihao
Spiller det noen rolle ? Men jeg forstår hvorfor du spør, så jeg skal gi deg ett svar.

Jeg snakket med en venn som er meget... jeg vet ikke hvordan jeg skal si det; høytstående utviklet ! Han er en genuin Dafa elev.
Og fortalte ham, "Jeg kan nesten ikke se noen ting lengre, men det er vel like bra?"
Han svarte: "Det er nok like bra, du hadde nok blitt skremt hvis du så det alikevel..."

Hvis noen forstår hva jeg snakker om, så kan jeg legge til att jeg er en ganske sensitiv person, og hvorfor noen søker etter slike tillstander forstår jeg ikke !
Vis hele sitatet...
Det du sier er at med et trdje øye ser man ting som er på et annen psykisk nivå enn vi mennesker befinner oss på?
Oh, jeg vil høre mer folk med peiling fortell
Sitat av nihao
Det tredje øyet er veldig vitenskapelig, og kan forklares med moderne medisin.
Dock er det LANGT LANGT ifra din opplevelse om emnet, ikke heller har du åpnet det tredje øyet skikkelig, langt mindre KAN du åpne det selv.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det veldig vitenskaplige rundt kjertlen i panna var at den mistenkes å være årsaken til lyssensitivitet hos noen mennesker...
Sitat av EagleNest
Oh, jeg vil høre mer folk med peiling fortell
Vis hele sitatet...
Jeg åpner mitt tredje øye hver gang jeg går på do. (Ok. Den var usmakelig)

Jeg vil gjerne høre noen flere erfaringer fra dette. Nihao. Speak up! Dette var interessant
Hei hei, kjørte full pakke med BW igår før jeg sovna med third eye greia.. Jeg fikk igjen følelsen av at det var noe der oppe i panna men opplevde ikke noe mer enn det (før i natt) da våkner jeg av at jeg sitter i senga mi og virkelig skriker.. og da mener jeg mer brøler.. Jeg var så jævla redd for ett eller annet, (nå kan folk si " Buzz du har bare hatt mareritt, men nie, jeg elsker faktisk følelsen av å ha mareritt, det eneste som gjør meg redd lengere) men dette var helt sjukt.. Tok lang tid før jeg griede å roe meg igjen..

Likte ikke dette helt, btw, aner ikke om dette har noe med tredje øye og gjøre, men jeg liker og trekke forhastede konklusjoner :P
Hva skal man med det tredje øye? Holder med de to jeg har nå...
Siden jeg aldri i mitt liv har trodd på ting som minner om overtro måtte jeg spørre min bror som er skolemedisiner. Av nerdetypen som har pugget alt.

jeg er for lat til å renskriv. tipper han ikke blir sur for at jeg viser dere våre høyst private msnsamtaler..

[11:00:57] eivind: hei skolemedisiner
[11:01:02] eivind: hva i all verden er det tredje øyet?
[11:01:11] Åsmund II: inni hodet
[11:01:37] Åsmund II: det er en teori om at evolusjonen var i ferd med
å lage enda et organ som kunne oppfatte lys
[11:02:21] eivind: men det skjedde aldri? er visst folk
som tror de har åpna det og kan se med det og sånt
[11:02:34] eivind: og folk som tok selvmord etter de hadde åpnet det
[11:03:13] Åsmund II: hehe
[11:03:27] Åsmund II: tror det ble brukt av noen primitive dyr som
lysdetektor i nakken
[11:03:35] Åsmund II: men hos oss har det ingen sånn funksjon
[11:03:48] Åsmund II: men et hormon (melatonin) lages der, som er med
på å regulere døgnrytmen
[11:03:58] Åsmund II: glandula pinealis heter kjertelen
[11:04:04] Åsmund II: eller pineal gland på engelsk
[11:05:54] eivind: men er det mulig å åpne det? ikke fysisk altså
[11:05:58] eivind: og om man gjør det, hva skjer da?
[11:06:27] Åsmund II: folk som har medfødt grå stær (kan ikke se
gjennom linsa i øyet) får ikke tilbake synet hvis de
opereres etter ca 15 års alder, fordi hjernen ikke er
opplært i å tolke synsinntrykkene
[11:06:46] Åsmund II: så de forstår ingenting av synsinntrykkene, og
informasjonen skaper bare ekstra kaos
[11:07:13] Åsmund II: men om man kunne sett noe med glandula pinealis
hvis man opererte veldig tidlig vet jeg ikke, tviler på at
noen vil være med på et slikt eksperiment
[11:07:26] Åsmund II: "joda det blir kult, barnet ditt vil kunne se i
nakken også! konge!!"
[11:07:41] eivind: hahaha
[11:09:21] Åsmund II: leste en historie om en som kunne se fram til
han var ca 3 år, men da mistet synet. det ble operert
etter mange år (50 eller noe), så han klarte å se litt
siden han hadde hatt synet de første tre årene, og hjernen
hadde lært seg litt, men han klarte for eksempel ikke å se
forskjell på menn og damer, og han klarte aldri å kjenne
igjen kona si før han kjente på håret hennes
blir det samme spørsmålet som hvorfor trenger jeg windows vista, holder ikke xp? Det er snakk om oppgradering og utforskning, iallefall for meg
Jeg synes hele greia høres litt søkt ut jeg, men jeg skal lese litt om emnet før jeg uttaler meg mer. Jeg interesserer meg for det overnaturlige, men er utstyrt med det jeg velger å kalle en sunn skepsis.
Såvidt jeg skjønner fikk noen åpna brunøyet sitt i helga ja. Gratulerer!
Har ikke lyst på en for omfattende diskusjon her ,men min erfaring tilsvarer at det tredje øyet er den største faktoren i Astral Projection, som egentlig ikke handler i det hele tatt om å projektere noen som helst, men er i praksis Remote Sensing...
Hmm, om jeg holder en gjenstand noen cm fra pannen så kjenner jeg at det kribler der, har dette noe med "det tredje øyet" å gjøre da?

Om jeg lukker øya og noen holder en gjenstand noen cm fra pannen så kjenner jeg det faktisk.
Den standard creativity increase 6 til 7 fikk det til å svi som f i hue mitt:S