Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5404
Nå har jeg hørt flere ganger, av forskjellige folk, at om man får nikotinsjokk (ikke at en blir kvalm/må spy), men en dødelig dose. Og overlever, så vil en dø neste gang en får i seg nikotin. Dette blir også fortalt i filmen: Thank you for smoking.

Er et noen som har vitenskapelig bevis på at dette er sant? Eller er det bare nok en aksiomatisk oppfatning utrolig mange folk har?
Folkens! Vennligst les hva trådstarter spør om, så holder vi oss til det.

Har fjernet 13 innlegg nå hvorav ikke et eneste av dem har vært i nærheten av å svare på spørsmålet.
Sist endret av mentalmelt; 6. februar 2009 kl. 18:07.
Nå har jeg hvertfall aldri hørt om noe slikt, ikke vet hvordan du skal kunne få i deg så stor mendge nikotin heller.
Nei, det stemmer ikke at dersom du får (og overlever) et nikotinsjokk er du mer mottakelig for dette i framtiden.

A nicotine overdose may cause seizures or death. However, unless there are complications, long-term effects from nicotine are uncommon.
Vis hele sitatet...
Kilde: MedlinePlus
Var det noen som skrev her tildigere at dødelig dose er på 40 - 60 mg?
Det kan ikke stemme, jeg har tatt 4 general extra sterk så da blir det tilsammen 60 mg, 15 mg per pris.
Jeg ble helt roa ned og svimmel, orket ikke å reise meg en gang.
Ette jeg tok det ut så etter en havl time følte jeg meg helt vanlig.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det kan stemme, ettersom du i praksis aldri vil få i deg ALL nikotinen via snus.
dødelig dose er mellom 0,5-1,0mg pr kg kroppsvekt, men som med alle stoffer vil dette variere fra person til person.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Var det noen som skrev her tildigere at dødelig dose er på 40 - 60 mg?
Vis hele sitatet...
Da er det vel snakk om å ha 40-60mg i blodet på en gang. Med snus tar det en viss tid før du får i deg all nikotinen, og innen det har skjedd er sikkert noe skilt ut allerede. Hvis du derimot skulle ekstrahere nikotinen fra 4 general ekstra sterk og skyte det rett i arma, da kanskje vi snakker dødelig overdose. Men det forutsetter fortsatt at du får med deg alt av nikotin.
Sitat av timmeyh Vis innlegg
Nå har jeg hvertfall aldri hørt om noe slikt, ikke vet hvordan du skal kunne få i deg så stor mendge nikotin heller.
Vis hele sitatet...

<< Det er beskrevet i "Anarchist Cookbook" hvordan man kan "lage" en dødelig dose nikotin.
Først tar man en hel pakke rulletobakk og legger den i en bolle med vann, man lar dette ligge å trekke over natten. Deretter tar man å heller denne bollen over i en annen gjennom en vanlig kjøkkenhandduk slik at bare vesken ligger i den andre bollen. Man vrir om kjøkkenhåndduken med innhold over den andre bollen slik at man får all vesken. Den tobakken som er igjen er bare å kaste. Vesken man da har igjen varmes ved lav varme i en kjele helt til man bar har en gulaktig guffe igjen i kjelen. Tada! Dette er ren nikotin. En fem-seks dråper av dette tilsvarer dødelig dose hos de fleste....
Ren nikotin blir det vel ikke, men et ekstrakt av tobakken som inneholder sterk konsentrasjon av nikotin kan jeg være med på.
Så man kan så og si ta så månge snus man vil uten å dø? ikke at det er nødvendig men.
Nei man dør ikke nesta gang man får nikotin i seg, som sakt så er man bare mere motakli for det samme skal skje i fremtiden.

det er foresten ikke så mye nikotin i en general, så vist du svelger en hel boks så er det ikke nok til en dødlig dose nikotin.

Men vist du derimot tar en tobaks pakke (150g) tobakk i vann å koker det til alt vannet er dampa vekk, å gjentar denne prosessen 2 ganger, å tar ut tobakken, i bunn vil det ligge hvite korn som du kan skrape ut av kjelen. Dette er rein nikotin Bare noen få mg, men helt reint, Du dør i løpet av minnuter med å spise det, røyke . drikke eller alt intak av stoffet.
Sitat av .XO. Vis innlegg
Nei man dør ikke nesta gang man får nikotin i seg, som sakt så er man bare mere motakli for det samme skal skje i fremtiden.

det er foresten ikke så mye nikotin i en general, så vist du svelger en hel boks så er det ikke nok til en dødlig dose nikotin.

Men vist du derimot tar en tobaks pakke (150g) tobakk i vann å koker det til alt vannet er dampa vekk, å gjentar denne prosessen 2 ganger, å tar ut tobakken, i bunn vil det ligge hvite korn som du kan skrape ut av kjelen. Dette er rein nikotin Bare noen få mg, men helt reint, Du dør i løpet av minnuter med å spise det, røyke . drikke eller alt intak av stoffet.
Vis hele sitatet...
Har også sett mordere har brukt veldig sterke konsentrasjoner av nikotin til å ta live av folk. Vanskelig å spore.

Nikotin i så store konsentrasjoner er ikke vanskelig å få tak i heller. Det selges som insekts kverk i veldig store deler av verden. ( Inkludert norge tar jeg ikke helt feil her )

Merklig nok så følte jeg for en god snus når jeg leste denne threaden her
Sist endret av Bombasa; 9. februar 2009 kl. 11:40.