Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 19937
Burde vel egentlig ikke uttale meg i det hele tatt (siden jeg har null peiling på dette enmet)
har bare et lite spørsmål (Hvor mye har du hold på med narko før du fant et ekstra tredje øye? :P ) Fullt mulig at det er jeg som er på jorde..

Veldig praktisk med et øye til, og det er fullt mulig det finnes hos enkelte mennesker. Vi har alle sted tegninger av troll. =)
Utrolig hva man kan få folk til å tro bare ved å skrive det på en webside...
Problemet starter når man tar alt bokstavelig.
* Slettet *

Fant nettopp ut att det ikke egnet seg å diskutere temaet her alikevel.
Men det er morro å se hvordan folk reagerer på det de har lært ikke finnes...
Sist endret av nihao; 16. august 2005 kl. 01:30.
nøkkelord: it's all in your head..

*edit*
Iallefall etter min mening. Beklager om du finner meg støtende mot din "religion" eller ditt "livssyn" elns. Men jeg klarer bare ikke å godta dette..
Sist endret av catolh; 16. august 2005 kl. 01:15.
Sitat av nihao
Mantus: Fjærsyn er ikke direkte det tredje øyet, men er en "overnaturlig" evne relatert til det.
Vis hele sitatet...
Trodde det var akkurat det jeg skrev o_O
Er det ikke en jente fra ???Russland??? som ser inni kroppene til folk, det har stått ganske mye om henne i media for tiden. Jeg synes det er trist att slik skjer ! De fleste som har det tredje øyet åpnet snakker ikke til andre om det.
Vis hele sitatet...
Hun ble avslørt som en bløff
nihao : Nå kunne jeg vært veldig diplomatisk og hyggelig og sagt noe sånt som at "det er mer mellom himmel og jord.." eller "interessant det du sier, det må jeg lese mer om" elns, men det skal jeg ikke. Du lider av vrangforestillinger. Du burde oppsøke folk du kan snakke med, som du kan fortelle det samme som du forteller oss. Jeg er 100% seriøs når jeg sier at dette ikke er vondt ment mot deg, eller at jeg ser ned på deg på noe som helst måte, men du lider av en sykdom som kan kureres hvis du bare er innstilt på det selv.

Problemet med at du skriver det du skriver er at andre (som hopper på hva som helst) kanskje kan tro det er noe i det du skriver, og begynner å ønske at de har de samme "evnene" som du tror du har. Slike mennesker, som ikke er så veldig kritiske, kan fort få den samme psykosen som du har, fordi de ønsker inderlig at noe skal skje med dem, og det er det jeg er redd for her.
Sitat av ch0izz
nøkkelord: it's all in your head..

*edit*
Iallefall etter min mening. Beklager om du finner meg støtende mot din "religion" eller ditt "livssyn" elns. Men jeg klarer bare ikke å godta dette..
Vis hele sitatet...
Greit nok det, religiøs er jeg ikke da.
Jeg har en venninne i Stockholm som er Lege/hjernespesialist. Hun heter Lilly, og kan forklare emnet mye bedre enn meg etter moderne medisin. Hun vil nok anbefale deg til å lese boken etterpå hun også da
Hvis du bor i Oslo kan sikkert Regine Muller som er Medisinsk Rådgivende spesialist på Ullevål Sykehus også bekrefte det. Hun er også en vennine av meg...
De trener begge Falun Gong...
Sitat av nihao
Anyway, det er ikke noe mystisk i det hele tatt hvis en ser på saken utifra ett vitenskapelig perspektiv. Ta tid/rom f.eks, har ikke fysikere idag konstatert att det finnes en rekke ulike dimensjoner ? Og att det bla. finnes manifestasjoner av menneskekroppen til eksempel i flere av disse dimensjonene ? Vertikale, horisontale og separate ulike dimensjoner er funnet av forskere....
Vis hele sitatet...
Nå er det fult mulig at jeg blotter min egen uvithenhet, men er du nå sikker på dette?
De eneste dimensjonene jeg vet at vitenskapen har konstatert er de 3 rom-dimensjonene, pluss eventuelt tid som den 4.
Ellers har jeg hørt mange vitenskapelige teorier om at det finnes andre dimensjoner. Men jeg har også hørt teorier om at jorden er flat, at alt er laget av en gammel mann på 6 dager og at vi bare er et realityshow for aliens.
Men teorier er ikke det samme som viten.
Og jeg er helt sikker på at vi ikke har funnet manifestasjoner av mennesker i noen andre dimensjoner enn de 4 nevnt.
Ta tankelesing til eksempel, noe som også er en "overnatulig" evne erkjent av dagens vitenskap;
Vis hele sitatet...
Hvilken vitenskap er dette? Igjen har jeg ikke hørt at tankelesing er blitt vitenskapelig bevist. Men om dette faktisk er sant, at vi har fått bevist og avklart tankelesing er mulig, så vil jeg gjerne se disse bevisene.
spooky, rett å slett spookey..
det virker interessant, men urealistisk
Sitat av DonTomaso
nihao : Nå kunne jeg vært veldig diplomatisk og hyggelig og sagt noe sånt som at "det er mer mellom himmel og jord.." eller "interessant det du sier, det må jeg lese mer om" elns, men det skal jeg ikke. Du lider av vrangforestillinger. Du burde oppsøke folk du kan snakke med, som du kan fortelle det samme som du forteller oss. Jeg er 100% seriøs når jeg sier at dette ikke er vondt ment mot deg, eller at jeg ser ned på deg på noe som helst måte, men du lider av en sykdom som kan kureres hvis du bare er innstilt på det selv.

Problemet med at du skriver det du skriver er at andre (som hopper på hva som helst) kanskje kan tro det er noe i det du skriver, og begynner å ønske at de har de samme "evnene" som du tror du har. Slike mennesker, som ikke er så veldig kritiske, kan fort få den samme psykosen som du har, fordi de ønsker inderlig at noe skal skje med dem, og det er det jeg er redd for her.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg både psykologer og en psykriater i min familie, jeg har flere venner som er legespesialister og forskere på ulike felt, jeg har aldri fått noen kommentarer fra dem når vi diskuterer sammen. Jeg oppfattes av mennesker rundt meg som oppegående og rasjonell, imøtekommende og sosial.

Jeg vet ikke helt hva de skulle hjulpet meg med ! Stoppe min lidenskap til objektiv rasjonalisert forskning kanskje ? Eller kanskje lære meg att alle spørsmål fra Molekylogi til Astrofysikk står i våre uoppdaterte skolebøker ?

Si meg, (du ser kanskje ikke sammenhengen), definer livsformen "plante"
Sitat av nihao
Nå har jeg både psykologer og en psykriater i min familie, jeg har flere venner som er legespesialister og forskere på ulike felt, jeg har aldri fått noen kommentarer fra dem når vi diskuterer sammen. Jeg oppfattes av mennesker rundt meg som oppegående og rasjonell, imøtekommende og sosial.
Jeg vet ikke helt hva de skulle hjulpet meg med ! Stoppe min lidenskap til objektiv rasjonalisert forskning kanskje ? Eller kanskje lære meg att alle spørsmål fra Molekylogi til Astrofysikk står i våre uoppdaterte skolebøker ?
Vis hele sitatet...
Har du fortalt dem at du kan høre hva folk tenker, og at du kan se gjennom vegger?
Sitat av Mortiferus
Nå er det fult mulig at jeg blotter min egen uvithenhet, men er du nå sikker på dette?
De eneste dimensjonene jeg vet at vitenskapen har konstatert er de 3 rom-dimensjonene, pluss eventuelt tid som den 4.
Ellers har jeg hørt mange vitenskapelige teorier om at det finnes andre dimensjoner. Men jeg har også hørt teorier om at jorden er flat, at alt er laget av en gammel mann på 6 dager og at vi bare er et realityshow for aliens.
Men teorier er ikke det samme som viten.
Og jeg er helt sikker på at vi ikke har funnet manifestasjoner av mennesker i noen andre dimensjoner enn de 4 nevnt.

Hvilken vitenskap er dette? Igjen har jeg ikke hørt at tankelesing er blitt vitenskapelig bevist. Men om dette faktisk er sant, at vi har fått bevist og avklart tankelesing er mulig, så vil jeg gjerne se disse bevisene.
Vis hele sitatet...
Angående tid/rom og menneskekroppen i andre dim., så var det en stor artikkel om dette i bla. Illustrert Vitenskap for ett års tid side, jeg skal lete etter rapporten artikkelen baserte seg på og sende den til deg. Send en PM værsåsnill, så glemmer jeg det ikke...

Angående tankelesing; så er dette til og med kjent blant botanikere, etter att det for tiår siden ble påvist hos planter og vekster...
Jeg kommer tilbake om dette litt senere i tråden
Sitat av nihao
Angående tid/rom og menneskekroppen i andre dim., så var det en stor artikkel om dette i bla. Illustrert Vitenskap for ett års tid side, jeg skal lete etter rapporten artikkelen baserte seg på og sende den til deg. Send en PM værsåsnill, så glemmer jeg det ikke...
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du skal ta Illustrert Vitenskap så altfor seriøst: De publiserer gladlig det som finnes av sprø teorier som annerkjent forskning, inkludert kreasjonisme på et tidspunkt. Det er ok underholdning på samme måte som Se og Hør.
Ikke fortell meg at du vil bevise dette ved hjelp av Illustrert Vitenskap. Står mye bra der, men det er et populærvitenskaplig blad, og jeg har sett flere tilfeller av mer eller mindre useriøse artikler. Spesielt så har de en tendens til å skrive om nye teorier som har begrenset med bevis bak seg.

Når det gjelder at du kjenner folk med diverse utdanninger og jobber, så trenger det ikke å bety så mye. Det finnes gale folk overalt (;

Hvis du vil ha oss til å tro på noe av dette så må du komme med noe ordentlig bevis, ikke bare så tvil om vitenskapen som metode, og derfor få all slags rare teorier til å virke like sannsynlige som seriøse vitenskaplige teorier.
Sitat av DonTomaso
Har du fortalt dem at du kan høre hva folk tenker, og at du kan se gjennom vegger?
Vis hele sitatet...
De vet mer om emnene en jeg kunne fortalt noen av dere.
Hvordan vil du lære en steinaldermann hvordan en bil fungerer ? Det er ikke lett...
Sitat av IvIoyner
Jeg tror ikke du skal ta Illustrert Vitenskap så altfor seriøst: De publiserer gladlig det som finnes av sprø teorier som annerkjent forskning, inkludert kreasjonisme på et tidspunkt. Det er ok underholdning på samme måte som Se og Hør.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg kan huske så var de kritiske til kreasjonisme, og publiserte det heller som en forklaring på hva enkelte tror.

Sitat av nihao
De vet mer om emnene en jeg kunne fortalt noen av dere.
Hvordan vil du lære en steinaldermann hvordan en bil fungerer ? Det er ikke lett...
Vis hele sitatet...
Det er ikke god argumentasjonsteknikk å forklare at du har rett fordi det er for avansert til at du kan forklare hvorfor du har rett. (;
Sitat av nihao
De vet mer om emnene en jeg kunne fortalt noen av dere.
Hvordan vil du lære en steinaldermann hvordan en bil fungerer ? Det er ikke lett...
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg sjekker med en psykolog og en lege jeg kjenner, så blir det sant? Hersketeknikker hjelper nok fint lite du.
Sitat av GreyWanderer
Ikke fortell meg at du vil bevise dette ved hjelp av Illustrert Vitenskap. Står mye bra der, men det er et populærvitenskaplig blad, og jeg har sett flere tilfeller av mer eller mindre useriøse artikler. Spesielt så har de en tendens til å skrive om nye teorier som har begrenset med bevis bak seg.

Når det gjelder at du kjenner folk med diverse utdanninger og jobber, så trenger det ikke å bety så mye. Det finnes gale folk overalt (;

Hvis du vil ha oss til å tro på noe av dette så må du komme med noe ordentlig bevis, ikke bare så tvil om vitenskapen som metode, og derfor få all slags rare teorier til å virke like sannsynlige som seriøse vitenskaplige teorier.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Jeg henviste til Illustrert Vitenskap fordi jeg ikke huske hva rapporten het.

EDIT: Fant rapporten !
Den er utarbeidet av "Dept. of Physics Univ. of Pennsylvania, Philadelphia" i 2003
PA 19104 : Paralell Universes
Det forskes fortsatt på emnet, så la oss bare anse det som en teori, så er vi ferdige med saken
Sist endret av nihao; 16. august 2005 kl. 02:03.
Sitat av nihao
Angående tankelesing; så er dette til og med kjent blant botanikere, etter att det for tiår siden ble påvist hos planter og vekster...
Jeg kommer tilbake om dette litt senere i tråden
Vis hele sitatet...
Dette kan du godt komme tilbake til nå? Skjønte ingenting
Sitat av nihao
Selvfølgelig. Jeg henviste til Illustrert Vitenskap fordi jeg ikke huske hva rapporten het.
Jeg tror den ble publisert av det internasjonale atombyrået om jeg ikke husker feil...
Vis hele sitatet...
Kan du ikke prøve å finne noe... så vi... kan vite om det eksisterer... før du forventer at vi skal tro på deg.
Sitat av GreyWanderer
Kan du ikke prøve å finne noe... så vi... kan vite om det eksisterer... før du forventer at vi skal tro på deg.
Vis hele sitatet...
Jeg forventer ikke att dere skal tro meg, ikke heller spiller det noen rolle.
Jeg ville såvidt diskutere emnet om det tredje øyet, men klarte ikke å fokusere generellt på kun dette emnet. Det var en tabbe, men thats life, intensjonen var god

Sitat av Gryxor
Dette kan du godt komme tilbake til nå? Skjønte ingenting
Vis hele sitatet...
GOOGLE: Cleve Baxter
kjent forsker, og kjent for sine forsøk på planter og vekster med blandt annet løgndetektorer.
Det finnes en haug om han og hans oppdagelser, jeg vil ikke gå inn på det her !
Sitat av nihao
...jeg vil ikke gå inn på det her !
Vis hele sitatet...
Så genialt. (:
Sitat av GreyWanderer
Så genialt. (:
Vis hele sitatet...
Ja, hadde det kommet noe godt ut av en annen løsning ?
en annen sak Grey, vet du hva en "Greyman" er ?
(Nei, jeg tenker ikke på livvakter eller folk involvert i hunderace...)

Hvis du sjekker gjestelisten i Nobelkomitèen neste gang, og forteller meg hva som står der, så skal jeg fortelle deg hva en "grey" er... når jeg så det var de like over "La Familia"... og det sier vel mer enn tusen ord, hvis du har litt peil.

EDIT: Hvordan er det jeg lager det smilefjeset med glidelås på munnen ?
Sist endret av nihao; 16. august 2005 kl. 02:23.
Sitat av nihao
GOOGLE: Cleve Baxter
kjent forsker, og kjent for sine forsøk på planter og vekster med blandt annet løgndetektorer. !
Vis hele sitatet...
Bare som en liten kurositet, så er føreste treff på google dette:
Re: Is Cleve Baxter's experiment real?
No, Cleve Backster's polygraph experiments and other fantastic stories in the book "The Secret Life of Plants" are not valid science. A polygraph was designed to measure if people are telling the truth. It is not logical to expect a polygraph would work on plants, which have no brains, nervous system, or emotions.
...
Vis hele sitatet...
Jeg, som sikkert mange andre, er av den oppfatningen at vi ikke bastant kan avise ting som ligger utenfor det vi vanligvis regner som sikker viten. Det meste av det vi i dag tar for gitt som sanhet har en gang vært i opposisjon mot den etablerte virkelighet.
Derimot er det ikke slik at fordi noe ikke kan motbevises så er det sandt. Og noe som ikke kan motbevises kan være sandt.
Det eneste vi kan si sikkert er at det vi vet det vet vi, mens det vi ikke vet det vet vi ikke. Alt annet kan være riktig, men kan også være galt.
Derfor er jeg også innteresert i ordentlige bevis for din utalese om tankelesing, og mennesker i andre dimensjoner. For i min verden har begge de tingene ligget under kattegorien "kan ikke bevises, ei heller motbevises". Om de i det siste har blitt flyttet over til "Er bevist", så er det store nyheter som desverre har pasert meg i stillhet. For da flyttes de fenomenene fra religion til vitenskap.
Sitat av Mortiferus
Bare som en liten kurositet, så er føreste treff på google dette:

Jeg, som sikkert mange andre, er av den oppfatningen at vi ikke bastant kan avise ting som ligger utenfor det vi vanligvis regner som sikker viten. Det meste av det vi i dag tar for gitt som sanhet har en gang vært i opposisjon mot den etablerte virkelighet.
Derimot er det ikke slik at fordi noe ikke kan motbevises så er det sandt. Og noe som ikke kan motbevises kan være sandt.
Det eneste vi kan si sikkert er at det vi vet det vet vi, mens det vi ikke vet det vet vi ikke. Alt annet kan være riktig, men kan også være galt.
Derfor er jeg også innteresert i ordentlige bevis for din utalese om tankelesing, og mennesker i andre dimensjoner. For i min verden har begge de tingene ligget under kattegorien "kan ikke bevises, ei heller motbevises". Om de i det siste har blitt flyttet over til "Er bevist", så er det store nyheter som desverre har pasert meg i stillhet. For da flyttes de fenomenene fra religion til vitenskap.
Vis hele sitatet...
Spennende, hvordan skulle vi kunne ha objektiv forskning uten å stille spørsmål ved våre funn ? Det er nok der opphavet til ordtaket "De lærde strides" kom fra.

EDIT: Men det merkelige med oss mennesker er att vi har en tendens til å avvise alt vi selv ikke kjenner til.
La oss f.eks si att jeg utfører ekspredimenter som får meg til å lette fra bakken. Jeg lager en rapport og offentliggjør den på den Internasjonale vitenskapmessen.
Kanskje kommer naboen min, som også forsker på levitasjon der, leser rapporten og avviser den bastant. "Dette er jo umulig" sier han, "Tyngdekraften er jo..."
Men du hadde kanskje virkelig lettet fra bakken under dine ekspredimenter, det er bare att andre ikke forstår hvordan.
På grunn av hans skespis avises teorien du la frem, og de vil ikke lengre se på den.
Men hvorfor tester de ikke ut de samme ekspredimentene selv ?

Kanskje du en dag vil finne ut om det virkelig stemmer, og kanskje klarer du også å oppnå ukjente resultater. Tror du att din nabo tror deg når du forteller det?
Sist endret av nihao; 16. august 2005 kl. 02:41.
Sitat av nihao
Spennende, hvordan skulle vi kunne ha objektiv forskning uten å stille spørsmål ved våre funn ? Det er nok der opphavet til ordtaket "De lærde strides" kom fra.
Vis hele sitatet...
Men det er jo helt sinnsykt å tro at en løgndetektor skal fungere på en plante, hvis jeg har forstått dette eksperimentet riktig. Planter svetter ikke. Planter har ikke hjerterytme. Hva skal man gjøre, måle fotosyntesens hastighet?
Løgndetektorer er også utrolig usikre, og krever "tolking" av resultatene. De brukes egentlig mer som en skremmetaktikk enn som en seriøs undersøkelse.

Det er en grunn til at de ikke brukes i det norske rettssystemet.
Sitat av IvIoyner
Men det er jo helt sinnsykt å tro at en løgndetektor skal fungere på en plante, hvis jeg har forstått dette eksperimentet riktig. Planter svetter ikke. Planter har ikke hjerterytme. Hva skal man gjøre, måle fotosyntesens hastighet?
Vis hele sitatet...
Vel, prøv selv, og lag opp din egen mening... Hvordan hadde den vitenskapelige utviklingen vært om det bare fantes en forsker ?
Jeg vet ikke om jeg har råd å kjøpe en slik detektor, men hvis jeg har, kunne jeg kjøpt en og videodokumentert forsøkene. Men jeg kan GARANTERE att noen måtte sagt att det var videomanipulering...
Sitat av nihao
Spennende, hvordan skulle vi kunne ha objektiv forskning uten å stille spørsmål ved våre funn ? Det er nok der opphavet til ordtaket "De lærde strides" kom fra.

EDIT: Men det merkelige med oss mennesker er att vi har en tendens til å avvise alt vi selv ikke kjenner til.
La oss f.eks si att jeg utfører ekspredimenter som får meg til å lette fra bakken. Jeg lager en rapport og offentliggjør den på den Internasjonale vitenskapmessen.
Kanskje kommer naboen min, som også forsker på levitasjon der, leser rapporten og avviser den bastant. "Dette er jo umulig" sier han, "Tyngdekraften er jo..."
Men du hadde kanskje virkelig lettet fra bakken under dine ekspredimenter, det er bare att andre ikke forstår hvordan.
På grunn av hans skespis avises teorien du la frem, og de vil ikke lengre se på den.
Men hvorfor tester de ikke ut de samme ekspredimentene selv ?

Kanskje du en dag vil finne ut om det virkelig stemmer, og kanskje klarer du også å oppnå ukjente resultater. Tror du att din nabo tror deg når du forteller det?
Vis hele sitatet...
Man må da kunne ha litt sunn skepsis. Når du kommer med en påstand, spesielt en så utrolig en som dette, så må du kunne støtte den på en eller annen måte. Forventer du virkelig at folk skal tro alt du sier bare fordi du sier det?

Det er ikke det at vi ikke er åpne for nye ting, til og med ting som går tvert imot det vi har trodd før. Det er bare det at vi trenger en GRUNN til å tro på det først. Kom med noen argumenter og bevis. Inntil du gjør det så kan du liksågodt ha funnet på alt dette for alt vi vet.
Sitat av GreyWanderer
Løgndetektorer er også utrolig usikre, og krever "tolking" av resultatene. De brukes egentlig mer som en skremmetaktikk enn som en seriøs undersøkelse.

Det er en grunn til at de ikke brukes i det norske rettssystemet.
Vis hele sitatet...
Er ikke det mer for personvern ? Forsvaret bruker dem, så att de er brukbare er det liten tvil om...

EDIT: Cleve Baxter var en av USAs fremste eksperter på løgndetektorer, så jeg antar att han kunne tolke resultatene. (Som forøvrig hadde like reaksjonsmønster som mennesker i flere ulike situasjoner)
Sist endret av nihao; 16. august 2005 kl. 02:52.
Sitat av nihao
Vel, prøv selv, og lag opp din egen mening... Hvordan hadde den vitenskapelige utviklingen vært om det bare fantes en forsker ?
Jeg vet ikke om jeg har råd å kjøpe en slik detektor, men hvis jeg har, kunne jeg kjøpt en og videodokumentert forsøkene. Men jeg kan GARANTERE att noen måtte sagt att det var videomanipulering...
Vis hele sitatet...
Det jeg sier er at løgndetektorer ikke måler på noen som helst måte noen biologiske funksjoner hos planter. Løgndetektorer baserer seg ene og alene på det faktum at vi mennesker som art ofte blir stressa av å lyve fordi det regnes som en usosial handling. Planter har ikke nervesystem, de har ikke forståelse av vårt språk - riktignok, dette er umulig å bevise. Det gir bare absolutt ingen mening, man kan like gjerne feste et multimeter på en bit brunost og anta at vi snakker sant fordi motstanden er konstant når påstander fremlegges.
Her står det hvordan man åpner forskjellige chakrapunkt ved meditering. Jeg vet ikke om det fungerer, men tenkte det kunne være av interesse for noen av de som deltar her
Her kan du ta en test for å se hvor åpne de forskjellige punktene er, og dermed finne ut hvilke punkt man bør prøve å åpne i forhold til de andre punktene man har..
Sitat av nihao
Er ikke det mer for personvern ? Forsvaret bruker dem, så att de er brukbare er det liten tvil om...

EDIT: Cleve Baxter var en av USAs fremste eksperter på løgndetektorer, så jeg antar att han kunne tolke resultatene. (Som forøvrig hadde like reaksjonsmønster som mennesker i flere ulike situasjoner)
Vis hele sitatet...
Og Hugh Ross er en av verdens fremste eksperter på kreasjonisme. Det er lett å være ekspert på noe som ikke er sant. (;

http://antipolygraph.org/faq.shtml

Les gjennom den der.
Sitat av nihao
Spennende, hvordan skulle vi kunne ha objektiv forskning uten å stille spørsmål ved våre funn ? Det er nok der opphavet til ordtaket "De lærde strides" kom fra.

EDIT: Men det merkelige med oss mennesker er att vi har en tendens til å avvise alt vi selv ikke kjenner til.
La oss f.eks si att jeg utfører ekspredimenter som får meg til å lette fra bakken. Jeg lager en rapport og offentliggjør den på den Internasjonale vitenskapmessen.
Kanskje kommer naboen min, som også forsker på levitasjon der, leser rapporten og avviser den bastant. "Dette er jo umulig" sier han, "Tyngdekraften er jo..."
Men du hadde kanskje virkelig lettet fra bakken under dine ekspredimenter, det er bare att andre ikke forstår hvordan.
På grunn av hans skespis avises teorien du la frem, og de vil ikke lengre se på den.
Men hvorfor tester de ikke ut de samme ekspredimentene selv ?

Kanskje du en dag vil finne ut om det virkelig stemmer, og kanskje klarer du også å oppnå ukjente resultater. Tror du att din nabo tror deg når du forteller det?
Vis hele sitatet...
Ja, mennesker aviser ting vi ikke kjenner til. En annen innteresang tendens er vår trang til å forstå hverden rundt oss. Det er sansynligvis den trangen som har laget røttene til både relgion og vitenskap. Jeg mener at både religion og vitenskap kommer fra samme driften, men bruker forskjellige virkemidler. Bare så jeg vet at vi snakker samme språk her, så kan jeg definere 3 viktige ord, tro, viten og håp:
Håp; Denne er enkel, det er hva jeg håper på. Personlig håper jeg at det finnes en lags form for liv etter døden, at alle er lykkelige der og at alt er bra.
Viten; Dette er hva vi vet. Vi vet at jorden er rundt, vi vet at tyngdekraften får ting til å falle mot jorden, og vi vet at alle dør. Man kan selvfølgelig spørre seg om vi faktisk vet dette, eller om det er noe absolutt alle inbiller seg. Det er en logisk umulighet å svare på.
Tro; Dette er hva vi tror. Mange blander sammen tro og viten. De tror at noe er sandt, men klarer ikke så se at det ikke er noe man kan vite. Religion går under denne kategorien. Mange tror på en gud, og bestemmer seg i samme slengen for at denne relgionen er viten.
Det du tror på er langt utenfor "allfarvei" i vitenskap. Ditt problem er at mange som tror på det samme som deg blander sammen viten og tro. Jeg sier ikke at du gjør det, men at det kan virke slik
Det er f.eks helt greit å tro på tankelesing, eller flere dimmesjoner, eller et 3. øye. Derimot kan man ikke si at det er viten, uten at det faktisk er det.
Nå, til ditt flygeeksperiment. Hvordan kan du faktisk vite at du fløy, når ingen andre så det? Din oppfatelse av virkeligheten er bare din hjernes tolkning av alle singalene dine sanser gir til deg. Hvordan kan du vite at din hjerne tolket de riktig, at du ikke egentlig bare sov? Nå kan du selvfølgelig si at du vet hvordan det er å drømme, men kan du være så sikker på det? Kansje det du tror er våken egentlig er drømming? Ingen, selv deg selv kan være sikker på at du fløy.
Hvorfor de andre vitenskapsmennene ikke gjennomføre samme eksperiment vet jeg ikke. Om det var godt dokumentert burde de muligens det. På den andre siden så kan det framsettes uendelig mange påstander, og man må filtrere vekk de man mener er helt absurde, om man skal få tid til å gjennomføre noen egen forskning.
Det vi vet det vet vi, det vi ikke vet det vet vi ikke. Vi vet at du tror du fløy, men vi vet ikke om du faktisk fløy. Vi vet at denne herremannen gjennomførte eksperimenter på planter, vi vet derimot ikke om resultatene er sanne. Det er det vi vet, så kan hvem som helst velge å tro at de er sanne, så lenge man da er klar over at man tror. Det er bare andre vitenskapsmenn som kan flytte hans forskning over fra tro til viten. Det er trist at ingen har forsøkt (om ingen har forsøkt), men det forandrer ikke det faktum at det ikke endå er gjort.

Edit: Og jeg beklager at jeg må "feige ut" nå, men klokken er (som dere kansje kan se på rettskrivingen min) blitt en del. Dog, kommer tillbake i morgen for å se på bevisene for tankelesing og de andre dimmensjonene (gjerne med mennesker i).
Sist endret av Mortiferus; 16. august 2005 kl. 03:08.
Sitat av Joshiwo
Her står det hvordan man åpner forskjellige chakrapunkt ved meditering. Jeg vet ikke om det fungerer, men tenkte det kunne være av interesse for noen av de som deltar her
Her kan du ta en test for å se hvor åpne de forskjellige punktene er, og dermed finne ut hvilke punkt man bør prøve å åpne i forhold til de andre punktene man har..
Vis hele sitatet...
Root: under-active (-50%)
Sacral: open (25%)
Navel: open (31%)
Heart: under-active (6%)
Throat: open (25%)
Third Eye: over-active (63%)
Crown: under-active (-31%)

mine resultater :P , tok testen bare for morro og svarte ærligt på alle spørsmål. Har aboslut ingen tro på det folk snakker om her i threaden, tror rett og slett noen er lett påvirkelige. Og du som snakker så utrolig mye om leger. De er ikke guder, jeg har hatt nokk møter med leger til å vite de kan ofte ta feil og ikke finne ut av ting. Men hvis denne testen er sann bør vell jeg kunne gjøre masse heftige ting med mitt tredje øye!
nei ... fikk desverre ikek til å lese sjefen sine tanker i dag...
Planter?! <: \
Det er å gå for langt!!! Tror på 3dje øye++, men løgndetektor på planter GIVE... ME... A... BREAKH-...
Root: open (19%)
Sacral: over-active (88%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (56%)
Throat: over-active (75%)
Third Eye: open (31%)
Crown: under-active (-13%)
Jeg kikket litt på det "forsøket" med planten i går kveld. De prøvde ikke å måle så søkte ting som puls. De prøvde å måle GSR. http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_Skin_Response

Fortsatt veldig søkt, men ikke like søkt som en del her ser ut til å tro.

Forutsetning for post: At kilden ikke er BS. Har ikke satt meg 100% inn i kildens bakgrunn.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hva kan man se med det tredje øyet?
Og hvor kan man laste ned BW?

Sitat av Madstyle Vis innlegg
først lastet jeg ned BWG og noen loops til det. Veldig morsomt program som kan gi deg mange syke opplevelser, og ruser. Jeg fant en lyd som hette passende nok
"Third eye opening"
mediterte noen ganger til denne fikk en del syke opplevelser.. hehe du skjønner hva jeg mener med det hvis du prøver det
når jeg da satt og mediterte så begynte jeg å fokusere på den fysiske plasseringen til det 3dje øyet(ganske speisa når du kjenner at det er der, på meg begynte det og pulsere)

Jeg tror det gjelder å ta åpningen av det tredje øyet ganske langsomt med tanke på at noen personer ikke takler det.. er ganske krevende psykisk. Så da gjelder det først å bli kjent og klar over at det faktisk er der..
Det tredje øyet sitter på alle folk, men de fleste har ikke snøring på det.

En ting du skal være klar over som jeg vet at freaker ut noen er at du forandrer deg som person hvis du oppnår åpning, men hey! det kalles personlig utvikling.. og er ikke noe jeg har angret på iaf.


når du våkner om morgenen men ikke er våken, bare sånn midt i mellom i et par minutter før man våkner helt.. vet ikke hva denne tilstanden heter, men med en gang du er klar over at du er i den så kan du rette all din konsentrasjon imot det 3dje, noe som også pleier å skyve en imot å få åpnet det
Vis hele sitatet...
Hvor kan man laste ned BW?
Og hva kan man se med det tredje øyet?
Sist endret av furu94; 9. februar 2009 kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kort forklart er Det tredje øyet, eller det indre øyet et konsept som referer til et chakra som befinner seg i pannen din, i østlige og vestlige spirituelle tradisjoner. Det tredje øyet er ofte et symbol for hinduister og buddhister for klarhet og innsikt. Man snakker ofte om å åpne sitt tredje øyet for spirituell opplyshet, innsikt, klarhet, visjoner osv. Sett hinduistene sin prikk i panna? Det er et abstrakt konsept, og mener ikke bokstavelig talt at du har et øye i pannen din =)
Sist endret av Sky; 9. februar 2009 kl. 15:27.
Siden jeg var 8 eller 10 år har jeg klart å åpne mitt tredje øye, jeg trenger ikke meditere eller sitte i den orginale stillingen. Klarer å visualisere ekstremt å gå dypt inni meg selv. Jeg trodde dette var noe alle kunne gjøre, å forsto ikke hvorfor vennene mine kalte meg "sprengt i hodet" på den tiden. men nå har jeg lest meg frem til svaret å er evig taknemlig ovenfor den egenskapen. Mange ganger når jeg sitter å mediterer dypt klarer jeg å vizualisere omgivelsene med øynene lukket. Det jeg tenker på kommer opp som ett bilde i synsfeltet mitt å det bestandig fargen hvit ,gul eller lyse neon blå. veldig kult