Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2405
Har noen rester etter jula liggende, og jeg ønsker å oppbevare dem uten at det går merkbart utover kvaliteten. Lurer på om oppbevaring i fryser går bra?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Frys går bra, men personlig syns jeg det tørker ut potten noe jævlig, så jeg vil ikke anbefale det. Tupperware over frys anyday.
original reprint
xaff's Avatar
En venn av en venn av meg (som forsåvidt også er en venn av meg ) gjorde dette, og det funket visstnok veldig bra. Pot'en ble lagt i en ziplock-pose oppi et norgesglass, og lå i fryseren i et halvt år. Når den skulle røykes ble glasset tatt ut av fryseren, og posen med pot lagt tørt og mørkt et par dager før den ble røyka.

Uansett, hvis du ikke skal sitte på varene lenge, så burde det gå bra så lenge du oppbevarer pot'en tørt og mørkt. Et norgesglass i et skap er ideelt, men en ziplock-pose eller annen passende plastinnpakking burde funke.
Okei, takker for svar ! Prøver med tupperware på et mørkt og tørt sted
▼ ... noen uker senere ... ▼
fryser er ypperlig. spessielt vis poten er litt små fuktig. la den ligge lufttett. går litt utover smaken, men funken virket og være bedre, noe jeg egentlig syntes var rart, men kan jo hende at dette var siden jeg hadde røyket veldig mye av denne potten da jeg la noe i fryseren. og trengte noe nytt i en periode.

men fryser er og anbefale over lengre perioder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I fjor hadde jeg litt rester fra jula som jeg sparte til by:Larm. De lå i et norgesglass og fikk litt luft nesten hver dag i ca seks uker. De allerede synlige krystallene glitret mer og mer etter hvert som ukene gikk. Jeg gjør det samme i år igjen, og weeden funkler ganske mye mer nå enn den gjorde for tre uker siden. Deilig!

Det står litt om dette her, under punktet "Curing the Marijuana Buds": http://www.amsterdammarijuanaseedban...uana-buds.html
Curing er noe man gjør for smakens skyld, det er ingenting som tilsier at weeden din skal bli sterkere fordi du curer den.