Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7501
Leter etter side hvor du kan bestille Kodiak snus. Har funnet diverse sider fra USA, men skulle helst hatt en europeisk pga frakt kostnader osv.

For de som ikke vet hva Kodiak er, så er det long-cut snus. Long-cut er en form for bakesnus.
Kodiak finnes med tre smaker: Kodiak Wintergreen, Kodiak Ice og Kodiak straight. Jeg er bare ute etter Ice og Wintergreen.

Steder man kan bestille fra USA osv:

https://www.lilbrown.com/Moist-Snuff/KODIAK.htm
http://www.200cheapcigarettes.com/us...es/kodiak.html
http://www.skoal.net/shop.php?kat=7&...722BE959D44C36

Legger ved bildet:
http://www.skoal.net/images/kodiaklongcutwintergreen.gif
http://www.skoal.net/images/kodiaklongcutice.gif
http://www.skoal.net/images/kodiaklongcutstraight.gif


Takker for alle svar.
Hvorfor vil du har kodiac? Det er vel ikke bare fordi det er long-cut? isåfall har jeg flere alternativer til deg, men regner med at det er smaken du liker? Eneste sia jeg vet om er:
http://www.northerner.com/ Nei, det var ikke kodiak der...

Ellers kan du prøve på qxl eller ebay.
Sist endret av Elemental; 8. januar 2008 kl. 07:04.
Er ikke pga det er long cut. Er smaken.
www.northerner.com selger ikke Kodiak? Søkte, og lette. Fant ingenting.
Det finnes vel andre merker med samme smak?
Fant et par på northerner som hadde wintergreen smak, har du prøvd de?
Den ene het Offroad Long Cut American Wintergreen.
Kanskje den smaker omtrent likt?
Sist endret av Seidel Guten; 8. januar 2008 kl. 12:06.
Litt off topic:

Hva batyr Long Cut?
Er det når tobakken er mer "Grovkornet" slik at den er nesten som rullings-tobakk, eller er jeg langt ute og kjører nå?
De selger Kodiak på Sørensen i Bergen dersom det hjelper deg.
Sitat av Geddi
De selger Kodiak på Sørensen i Bergen dersom det hjelper deg.
Vis hele sitatet...
Porjon, eller? Det er vel ikke den typen som trådstarter ønsker..
Sitat av Geddi
De selger Kodiak på Sørensen i Bergen dersom det hjelper deg.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør de ikke.
Kodiak og Hawkens selges ikke lenger i Norge, pga mattilsynet satte importforbud fordi det ikke var godt nok dokumentert hva snusen inneholdt og eksportøren nektet å gi dem oppskriften.

"Offroad" er en ny type svensk long-cut wintergreen snus, mener du får den i "ICE" utgave også. Denne selges derimot på Sørensen og utvalgte butikker.
Hawken er jo omtrent som godteri. Husker at den smakte så godt at jeg støtt tok den ned fra overleppa for å smake på den, og tygge litt ^^
så det er med andre ord ikke lov å bestille kodiak eller hawkens fra andre land?:/
Sist endret av surre; 8. januar 2008 kl. 23:55.
Sitat av surre
så det er med andre ord ikke lov å bestille kodiak eller hawkens fra andre land?:/
Vis hele sitatet...
I så fall må du ha tilatelse fra sosial og helsedepartementet, betalte tobakksavgift på Nok 1,84 pr. gram og 25 % merverdiavgift av særavgiften, kjøpesum og fraktkostnader.

Dette blir fort dyrt. Du kan prøve å få det sendt umarkert, men da er det sjanse for at de stopper det i tollen.

Jeg har fått en del kasser med sigarer i posten uten å måtte betale noe som helst.
ProtoZ, hvordan smaker Offroad i forhold til Kodiak? Noen som vet om steder i Oslo de selger Offroad? Får teste dette, før jeg bestiller Kodiak.

Kom på at Buysnus.com hadde Offroad. Vil alikevell kjøpe i butikk pga frakt/tid/risiko ved grensen.
Hvis noen vet hvor jeg får kjøpt Offroad Long cut Wintergreen i Oslo blir jeg glad.
Sist endret av Crabman; 9. januar 2008 kl. 03:41.
Sitat av ProtoZ
Nei, det gjør de ikke.
Kodiak og Hawkens selges ikke lenger i Norge, pga mattilsynet satte importforbud fordi det ikke var godt nok dokumentert hva snusen inneholdt og eksportøren nektet å gi dem oppskriften.

"Offroad" er en ny type svensk long-cut wintergreen snus, mener du får den i "ICE" utgave også. Denne selges derimot på Sørensen og utvalgte butikker.
Vis hele sitatet...

Er hawkens det samme som Old Viking Hawk? isåfall har de det på coop obs, kjøpte der for ett par uker siden men bleine er litt små men funker
Sitat av &lt Vis innlegg
Er hawkens det samme som Old Viking Hawk? isåfall har de det på coop obs, kjøpte der for ett par uker siden men bleine er litt små men funker
Vis hele sitatet...
Begge har smakstilsetningen wintergreen, men det er absolutt ikke det samme.
Sitat av ProtoZ
Begge har smakstilsetningen wintergreen, men det er absolutt ikke det samme.
Vis hele sitatet...
I tillegg var det i hovedsak "Løs-snus-versjonen" som ble bannlyst fra Norge.
Posjonen var annerledes.
Sitat av Restyle
I tillegg var det i hovedsak "Løs-snus-versjonen" som ble bannlyst fra Norge.
Posjonen var annerledes.
Vis hele sitatet...
Nei, det har ikke noe med hverandre å gjøre. Kodiak/Hawkens er fra USA og Viking-dritten er fra Sverige.

Dessuten selges Offroad som løssnus, den er faktisk et bra substitutt for Kodiak.
Sist endret av ProtoZ; 11. januar 2008 kl. 02:00.
▼ ... over et år senere ... ▼
Bestilte Offroad wintergreen long cut fra msorensen.no i helga og fikk det idag.

Fikk også god pris på den 70 for Offroad Wintergreen Long Cut og 50 for Offroad Lakris.

Ser at de nå har satt opp prisen på offroad wintergreen til 75 og den andre med 18 NOK :P Men uansett så er offroad saken relativt lik Koidak og Hawken så her i gården er man godt fornøyd... Angrer sterkt for at jeg ikke handla mer enn de par eskene som jeg gjorde nå da men.
Sitat av Seidel Guten Vis innlegg
Det finnes vel andre merker med samme smak?
Fant et par på northerner som hadde wintergreen smak, har du prøvd de?
Den ene het Offroad Long Cut American Wintergreen.
Kanskje den smaker omtrent likt?
Vis hele sitatet...
Tviler på at det smaker det samme, Offroad er billig snus og posene er noe det dårligste jeg har vært borti.
Sitat av NoKeR Vis innlegg
Bestilte Offroad wintergreen long cut fra msorensen.no i helga og fikk det idag.

Fikk også god pris på den 70 for Offroad Wintergreen Long Cut og 50 for Offroad Lakris.

Ser at de nå har satt opp prisen på offroad wintergreen til 75 og den andre med 18 NOK :P Men uansett så er offroad saken relativt lik Koidak og Hawken så her i gården er man godt fornøyd... Angrer sterkt for at jeg ikke handla mer enn de par eskene som jeg gjorde nå da men.
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg den er god, nettopp bestillt to bokser for 250 spenn
Sitat av Geddi Vis innlegg
De selger Kodiak på Sørensen i Bergen dersom det hjelper deg.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer, du får kjøpt det og masse annet der
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Ja det stemmer, du får kjøpt det og masse annet der
Vis hele sitatet...
Fins det en lignende butik i oslo?
Ja det finnes flere faktisk, husker jeg så det i Oslo for en tid tilbake.
Hsker desverre ikke noe navn men gi meg litt tid til å tenke på det så kanskje jeg husker bedre.
Blir vell litt googling på meg ettersom jeg husker noelunde hvor den ligger.
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Ja det finnes flere faktisk, husker jeg så det i Oslo for en tid tilbake.
Hsker desverre ikke noe navn men gi meg litt tid til å tenke på det så kanskje jeg husker bedre.
Blir vell litt googling på meg ettersom jeg husker noelunde hvor den ligger.
Vis hele sitatet...
Ja det fins helt sikkert, men skulle gjerne ha hatt navn og hvor det ligger
Sitat av Restyle Vis innlegg
Nå håper jeg den er god, nettopp bestillt to bokser for 250 spenn
Vis hele sitatet...
Jeg syns den var ypperlig iallefall, men er jo en av de som syntes at den snusen de hadde for ett par år siden, Kardus Premium Blend var også god da.

Men Offroad faller nok i smak Irriterende at de har satt opp prisen etter at jeg bestilte hadde tenkt å legge inn en bestilling på lakrissnusen når jeg hadde fått testa den, men nå blir det vel Skruf isteden.
msorensen.no har ikke Kodiak Wintergreen?
De har ikke Kodiak Wintergreen nei, men Offroad Long Cut Wintergreen gjør samma susen etter min smak iallefall ...
offroad whitegreen er jo det samme, fikk kjkøpt det i tobakkssjappa i kr.sand
Du kan jo prøve Cigar Makeriet(Eller hva det enn heter) ved Nationalen i Oslo Ligger i samme gata som den fine cafeen. Teatercafeen?