Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1410
Heisann!

Eg skal ut på reis i dag til Trodheim og har ein del tid eg må drepe på Flyplassen mens eg venter på flyet. Eg kommer til Flyplassen kl. 15:55 og flyet går ikkje før kl. 20:20.

For ein stund siden leste eg ein tråd der ein fekk tilgang til det trådlause nettverket på Gardemoen ved hjelp av etheral og eit MAC spoof verktøy. Eg har sjølvsagt forbredt meg å lasta ned macshifter og etheral om det samme er tilfelle på Flesland. Det eg lurer på er om noken har prøvd dette på Flesland, er det samme opplegget? Evt. ikkje, er det andre metodar som kan brukast for å få gratis tilgang til nettet?

Eg har ikkje tenkt å betale i dyre dommer for å surfe litt på nettet mens eg venter.

Lenke til tråden eg nemnte over: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ight=gardemoen


Takker for alle svar
Prøv å følg den guiden. Får du det ikke til på første forsøk, så har du i alle fall noe å drive med.
Du bør jo da nødvendigvis ikke bruke IP-adressen/SSID som vedkommende i den henviste tråden bruker, men finne din egen SSID/IP/Gateway/DNS -- ved hjelp av disse programmene.

edit: Og post her hvis du får det til!
Trådstarter
Ja såpass har eg forstått Men takk for det, eg må dra nå. Båten går om ikkje så lenge Hejdå
viker som han ikke fikk det til. jeg får mekke en litt bedre guide etter vært.
du faker: mac,ip og så funker det, løsning nr 2 er kjøre en proxy server på dns port og kjør ting over den.
Trådstarter
Eg fikk det til Tok sin tid, var litt komplikasjoner med etheral. fekk den ikkje til å sniffe. var ein setting som gjor det. Promiscous mode eller noko i den duren.

Takk for ein flott guide ranvik
Dette vil jo sei at det virker på alle flyplasser i regi av avinor. Alle utanom 3 stk i Norge trur eg. Det er ikkje å forakte
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen (les: ranvik) som har prøvd dette andre steder? Virker jo som om bl. a. Statoil-stasjoner og en del hoteller bruker samme opplegg?