Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2483
Noen som har erfaringer dere vil dele eller kanskje et tips eller to?
Skal printe ut ID kort, men jeg er usikker på om jeg burde bruke PVC kort eller laminerte Teslin kort. Det er helt klart billigere å bruke Teslin kort enn PVC. Skal jeg bruke PVC kort må jeg enten kjøpe en printer som støtter et Epson PVC Tray eller en maskin som faktisk printer ut kort, men de er ikke akkurat billige. Jeg får kjøpt et starter-kit med Teslin kort for så billig som 100 Dollar.

Noen som kan dette?
Hvor mange kort er det snakk om?
Det koster vel rundt 10kr pr kort å få de ferdig trykket, de minste maskinene får du fra 3-4000,- om du vil kjøpe selv. Ligger vel noe på finn.no av og til også.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og kva sikkerhetskrav har du? Er det snakk om medlemskort i det lokale ungdomslaget er det andre sikkerhetskrav enn om du skal produsere adgangskort for sparebanken.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Jeg har ca. 150 blanke (hvite) PVC-kort uten RFID eller chip liggende om du trenger en mengde mindre enn det så kan du få det av meg, da jeg mer eller mindre har lagt kortprinting-businessen på hylla.

Som allerede nevnt, vil jo mengden kort og bruken være ganske avgjørende for hvilket valg du skal gå for. Om du har en bedrift med 10 ansatte som trenger hver sitt ID-kort kun for å identifisere seg (altså ikke adgangskort med magnetstripe, chip eller RFID) så er jo Teslin rimelig og uproblematisk. Skal du derimot printe 200 medlemskort til den lokale syforeningen, så ville jeg nok heller gått for en kortprinter og PVC-kort.

Skal du ha kortprinter vil jeg anbefale deg Datacard eller Evolis sine printere. De rimeligste koster vel rundt 15-20.000 kr nye, og noe rimeligere om du får fatt i noe på bruktmarkedet (ligger noe på Finn.no med jevne mellomrom, sjekk evt. også Blocket.se - "Finn.no på svensk"). De absolutt rimeligste maskinene du får tak på til 3-4.000 kr har så dårlig printkvalitet etter min erfaring at da ville jeg faktisk heller gått for Teslin (det er riktignok en stund siden jeg har prøvd de billigste maskinene, så tar forbehold om at ting har skjedd siden da).