Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  203 102195
hvilket området anser DU for å være Norges ghetto området?første tanken går vell til gamle oslo og området rundt der...men finnes det noe annet forøvrig? "Bad neighberhood"
Sist endret av alanapoli; 28. januar 2013 kl. 18:52.
Holmlia ?? :P
Sist endret av Oddiii; 28. januar 2013 kl. 18:53.
Det finnes ikke noen områder i Norge som faktisk lever opp til pop-kulturistiske utsagnet "Ghetto". Men om du ser på wiki definisjonen av det så er det vel opptil flere. Tøyen, Grønland, Holmlia osv osv ..
trodde først du skrev noen form for "ny slang" som holmlia ble omtalt som..."home-lia maddefukker" o.l ,)

Sitat av methrax Vis innlegg
Det finnes ikke noen områder i Norge som faktisk lever opp til pop-kulturistiske utsagnet "Ghetto". Men om du ser på wiki definisjonen av det så er det vel opptil flere. Tøyen, Grønland, Holmlia osv osv ..
Vis hele sitatet...
ja typ rosengård...forstedene til paris m.m...

men ingen her føler fattige dårlige nabolag finnes andre steder enn i oslo øst el?
Hovseter i Oslo tør jeg påstå at er det nermeste man kommer en ghetto i Norge. Masse grå blokker, mange uten tette tak, en ekstrem mengde innvandrere og trygdemennesker, tyrkersjapper, kebabsjappe, grønnsakstorg og masse butikker som er stengt ned pga. ran.
På Hovseter... Haha... Den va go
Loddefjord i Bergen blir vel Vestlandets bidrag til denne debatten.
Sinsenslummen i oslo: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7619660
Dere kan kodt google litt rundt den, mengder av kriminalsaker derifra.

Nedre Ullevål, samme historiske bakgrunn og samme eier som på Sinsen: http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...cle2448435.ece
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Loddefjord i Bergen blir vel Vestlandets bidrag til denne debatten.
Vis hele sitatet...
Flaktveit er ogsaa relativt jaevlig.
Knarrevik fikk nettopp et asylmottak, jeg er ikke rasist.. Men livskvaliteten til alle i området har gått litt ned.
Sist endret av Rambofant; 28. januar 2013 kl. 19:37.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Knarrevik fikk nettopp et asylmottak, jeg er ikke rasist.. Men livskvaliteten til alle i området har gått litt ned.
Vis hele sitatet...
Tar de alle damene deres? Spiser all maten? Kanskje tatt alle jobbene?
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Sinsenslummen i oslo: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7619660
Dere kan kodt google litt rundt den, mengder av kriminalsaker derifra.

Nedre Ullevål, samme historiske bakgrunn og samme eier som på Sinsen: http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...cle2448435.ece
Vis hele sitatet...
Hver gang jeg er på besøk (maks en uke om gangen) hos noen i Sinsen området, er det en mann som blir skutt eller knivstukket.
Sist endret av Lacertosus; 28. januar 2013 kl. 19:48.
Sitat av methrax Vis innlegg
Tar de alle damene deres? Spiser all maten? Kanskje tatt alle jobbene?
Vis hele sitatet...
Nei men gang på gang så øker kriminaliteten når det kommer asylmottak til et område.

Bodde selv en plass før og når asylmottaket stengte så gikk kriminaliteten ned med 30% eller noe. Jeg er ikke rasist, men statistikkene lyver ikke.
I Molde hadde vi ett område ved Molde VGS vi kalte Mexico, men nå er det bare splitter nye leiligheter der.
I slottsparken for 40 år siden er vel det nærmeste jeg kommer Ghetto..
Sitat av McIvar Vis innlegg
I slottsparken for 40 år siden er vel det nærmeste jeg kommer Ghetto..
Vis hele sitatet...
Kanskje beste ghettoen i Norge da!
Stakkevollan i tromsø...?
Bjørndalslia i Bodø !
Kan Svartlamon regnes som en ghetto?
Fjell i Drammen. 90% utendinger.
Nuff said.
Ekspert på påstander
Anker studentbolig:P
Mortensrud, Bjørndal, Holmlia-området i Oslo er rimelig ghetto. Spesielt i blokkområdene.
Er ikke overalt jeg følte meg trygg.
Kolstad i trondhei, også kalt hovedstaden til Tyrkia
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Sinsenslummen i oslo: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7619660
Dere kan kodt google litt rundt den, mengder av kriminalsaker derifra.

Nedre Ullevål, samme historiske bakgrunn og samme eier som på Sinsen: http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...cle2448435.ece
Vis hele sitatet...
føles som we got a winner....

"Veggene og taket er tilgriset av sot etter gjentatte påsatte branner" hehe.

Sitat av streetch Vis innlegg
Mortensrud, Bjørndal, Holmlia-området i Oslo er rimelig ghetto. Spesielt i blokkområdene.
Er ikke overalt jeg følte meg trygg.
Vis hele sitatet...
ja det er vell ingen over eller under disse områdene i oslo øst...

men selv om disse områdene er relativt jævlige så er det fremdeles dyrt som faen å bo der...merkelig
Sist endret av alanapoli; 28. januar 2013 kl. 20:32.
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Bjørndalslia i Bodø !
Vis hele sitatet...
Haha, har bodd der. Ikke mye spesielt, kun narkiser som er på gata å selger stoff fra kommuniale leiligheter, og banker hverandre opp inni leiligheta. Loosers i'd say.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hver gang jeg er på besøk (maks en uke om gangen) hos noen i Sinsen området, er det en mann som blir skutt eller knivstukket.
Vis hele sitatet...
Da burde du ligge unna Sinsen, for dine medborgere sin del
Bor i Mortensrud. Altså like nær Holmlia og Bjørndal. Kan anse dette området som et ghettosted, ja.
Bjørnheim borettslag ved Høybråten kjerke! Sinsen, Holmlia og Bøler kan bare gå og legge seg!
Holmlia, Prinsdalen, Hauketo, Kringsjå studentby..
Hvordan kan man egentelig sette verdens beste land å bo i, i samme setning med ghetto.. funker bare ikke :P
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Bjørndalslia i Bodø !
Vis hele sitatet...
å faen, dit går man bare ikke
Holmen/Fredrikstad.. Nærmeste vi kommer ghetto i Fredrikstad. 50/50% Innvandrere og rus....
Sitat av dazed Vis innlegg
Kanskje beste ghettoen i Norge da!
Vis hele sitatet...

Det kan jeg love deg..
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Sinsenslummen i oslo: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7619660
Dere kan kodt google litt rundt den, mengder av kriminalsaker derifra.

Nedre Ullevål, samme historiske bakgrunn og samme eier som på Sinsen: http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...cle2448435.ece
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne. At det ikke blir gjort dramatiske tiltak for å øke bokvaliteten til de som bor i dette området er en katastrofe. Til og med jeg ville vært skeptisk til å rusle rundt der på kveldstid...
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Da burde du ligge unna Sinsen, for dine medborgere sin del
Vis hele sitatet...
Jeg får komme til området ditt i stedet.
Noen som husker narkomanhuset i gamlebyen? Ved siden av rampen?

Var der inne når jeg var "liten", faen det var ghetto. Spøyter over alt, folk som lå på gulvet å "sov". Spy å drit rundt om kring.

Var liksom kun de kule 13åringene som turte å gå inn (vis noen lurte på hva jeg gjorde der inne)

Stappa fult med sprøytenarkomaner. Men det er pussa opp nå så er blitt et leilighetsbygg
Sist endret av heihallohade; 28. januar 2013 kl. 23:43.
360 noscope bonghit
XxB0NGHITxX's Avatar
9 7
VKT i Tønsberg
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Noen som husker narkomanhuset i gamlbyen? Ved siden av rampen?

Var der inne når jeg var "liten", faen det var ghetto. Spøyter over alt, folk som lå på gulvet å "sov". Spy å drit rundt om kring.

Var liksom kun de kule 13åringene som turte å gå inn (vis noen lurte på hva jeg gjorde der inne)
Vis hele sitatet...
I Oslo? Vi pleide å dra ned dit og tagge Vi ble jaget ut av en narkoman derfra engang, turte aldri dra dit igjen.
Sitat av gummiand Vis innlegg
I Oslo? Vi pleide å dra ned dit og tagge Vi ble jaget ut av en narkoman derfra engang, turte aldri dra dit igjen.
Vis hele sitatet...
Jepp, glemte å si at det var i Oslo.


Hahahaa, husker det var mange som ble jagd ut derifra. Pappa hadde hatt innbrudd i bilen sin som sto rett utenfor det huset, så han tok med seg en baseballkølle å gikk inn i huset... Fortalte meg aldri hva han gjorde der inne, var jo max 11-13 år da. Men han har jo max aggresjonsproblemer
Kolstad/Flatåsen er ghettoen i Trondheim.
Hele sør er egentlig litt ghetto...
Hvorfor sier folk at Holmlia er ghetto, ok, er mange innvandrere og sikkert en del små problemer knyttet til det. Men når leste dere sist om noe alvorlig kriminalitet på Holmlia? Hvor mange kriminelle organiserte gjenger som faktisk er et alvorlig samfunnsproblem og synlige i bybilde stammer fra Holmlia... Ingen.. Ok "holmlia-gjengen" eller hva de het, men veldig små saker, er ikke noe farlig på Holmlia. Er heller ikke noen områder man kan kalle ordentlige ghettoer i Oslo. Kanskje området rundt gamlebyen osv, hvor det bor mange psykisk syke og kriminelle speedfreaks.

Tenk bare hvor sinnsykt lite gjengkriminalitet det faktisk er i Oslo iforhold til andre nordiske land som Danmark og Sverige hvor gjenger begynner å bli et STORT problem. Hva har vi gjort i Norge som har forhindret gategjenger i å vokse seg store, hvis det er så mye problemer med innvandrere i Groruddalen, holmlia osv.. Noe det også til en viss grad er, så har Norge vært utrolig flinke til å integrere!

Selvfølgelig om vi fortsetter masseinnvandringen og narkotikapolitikken i samme retning i mange år til, så skal vi ikke se bort ifra Svenske eller Danske tilstander også i Oslo.
Fantoft er vel ganske ghetto?
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Fantoft er vel ganske ghetto?
Vis hele sitatet...


Joa.. Var vell litt ghetto-tilstander der 6 Juni, 1992. :P
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Joa.. Var vell litt ghetto-tilstander der 6 Juni, 1992. :P
Vis hele sitatet...
Akta dig för vargen!
Et sted her jeg bor, har jeg ikke gått en eneste gang uten å hørt en sirene, og det er faen ikke kødd.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Vestad er ganske gangsta.
Buran i Trondheim er jo og kinda Ghetto, iallefall ikke noen gode minner fra det området.
haugenstua...

http://imgur.com/zBoOUyV
Sist endret av goldenbullock; 29. januar 2013 kl. 02:23.
Hovseter ja...hvordan kan man glemme blokkene 86, 88 og ikke minst 104? 92 og 94 er vel ikke borte de heller :P

Forøvrig et veldig interessant sted å gå med post når det er registrert opptil 12 personer i en leilighet og svært få navn på det som en gang var postkasser... det poositive med å gå med post der oppe var at det var totalt reklameforbud i 88 blokka pga. beboerne pleide å tenne på reklamen i heisen/oppgangen etc.