Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2965
som tråden sier, løper jeg noen risk ved å sette i mitt kort? isåfall kan jeg ungå det på noen måte? kan imeinr endrs ?
Sist endret av skukketrure; 3. desember 2011 kl. 14:58.
ja det er en risiko: er den stjålet og anmeldt vil imei-koden bli sperret og telefonen vil ikke bli brukbar
bytter du imei (ulovlig i noen land lols) er det null risk

hvilken mobil er det? har selv byttet imei og funker fjell
Jeg satt kortet mitt inn i en stjålet tlf en gang, skulle bare låne den til en kjapp tlfsamtale. Måtte inn til avhør, der sa de det var veldig lett for de å spore dette. Så ja, da er det en risiko for å bli tatt, men hvordan du kan unngå at de kan spore det vet jeg ikke.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
ja det er en risiko: er den stjålet og anmeldt vil imei-koden bli sperret og telefonen vil ikke bli brukbar
Vis hele sitatet...
Eventuelt de lar den være brukbar, slik at de kan finne ut hvem som tar sim-kort i den. Det var vanlig at de gjorde det sånn sa de, siden det er veldig lett å finne ut.
Du kan bare generere ny IMEI.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvor har du kjøpt den? Kan være en mulighet hvis du har kvitering og leke naiv idiot i retten og si at du ikke hadde noe anelse om at den kunne vert stjålet
noen som kan fortelle hvordan det byttes? det er en samsung gallaxy gt s 5690
Hva er kjennetegn på at IMEI er sperret?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hva er kjennetegn på at IMEI er sperret?
Vis hele sitatet...
At du ikke får ringt eller sendt meldinger
Ok, har alltid lurt . Takk for svar
Sist endret av Bruskork1; 3. desember 2011 kl. 15:58.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hva er kjennetegn på at IMEI er sperret?
Vis hele sitatet...
At telefonen blir svartelistet, du får ikke tilgang til mobilnettet, telefonen kan gi "sim kort feil" evt får du (ikke) signaler og kan heller ikke ringe ut/inn eller bruke mobilen.

Edit: Ja, IMEI nr er meldt stjålet/savnet hos operatør, aner ikke om de kan forbinde IMEI nr med sim koret som brukes, men om de kan, så kan de få navnet ditt som sim kort er registrert på. Deep shit..
Sist endret av Fleff; 3. desember 2011 kl. 15:57.
Dersom jeg mister min telefon så kommer jeg til å sette meg foran PC-en og vente på at noen putter i sitt simkort. Da vil jeg kunne se nummeret hans, telefonlista hans, SMS-logg, GPS-koordinater, osv. Så ringer jeg han og ber han komme og levere mobilen, ellers så går all info til politiet. Slik programvare finnes både til iOS og android.

Når det er sagt så finnes det vel omveier rundt dette også, men jeg er usikker på om å tilbakestille til fabrikkinnstillingene vil være nok for å få fjernet det fra min mobil...
Sist endret av caperno; 3. desember 2011 kl. 15:59.
Men jeg så en gang en dude som tok i simkortet sitt og fikk tilgang til mobilnettet, men kunne fortsatt ikke ringe, er IMEI da også sperret?
Siden det er android tlf det er snakk om, er det storsansynlig at det er noe tracking på den.
Boot tlf i flash modus(les manualen?), flash tlf med HELT ny software(produsentens hjemme side?), endre IMEI(gsmhosting.com?) , og vips du har en tlf du kan bruke så mye du orker.
Sist endret av ontheroad; 3. desember 2011 kl. 16:09.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom jeg mister min telefon så kommer jeg til å sette meg foran PC-en og vente på at noen putter i sitt simkort. Da vil jeg kunne se nummeret hans, telefonlista hans, SMS-logg, GPS-koordinater, osv. Så ringer jeg han og ber han komme og levere mobilen, ellers så går all info til politiet. Slik programvare finnes både til iOS og android.

Når det er sagt så finnes det vel omveier rundt dette også, men jeg er usikker på om å tilbakestille til fabrikkinnstillingene vil være nok for å få fjernet det fra min mobil...
Vis hele sitatet...
Hvordan? Dette høres ut som noe jeg vil ha på min GSII
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Men jeg så en gang en dude som tok i simkortet sitt og fikk tilgang til mobilnettet, men kunne fortsatt ikke ringe, er IMEI da også sperret?
Vis hele sitatet...
Ja. Med mindre han ikke hadde noe kreditt på simkortet så
Men si hypotetisk at man har satt simkortet i en mobil som er meldt savnet / stjelt, og går til politiet med den, vil ikke du da bli mistenkt på å ha stjelt den? Siden du har prøvd simkortet ditt liksom?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hvordan? Dette høres ut som noe jeg vil ha på min GSII
Vis hele sitatet...
McAfee Wavesecure

Nyere androidtelefoner fra HTC har vel også noe lignende innebygd i HTC Sense om jeg ikke tar helt feil.
Mistenkt - kanskje. Dømt for helleri - mest sannsynlig.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Mistenkt - kanskje. Dømt for helleri - mest sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Så om man hypotetisk sett finner en random telefon på gaten og prøver den, så har man i teorien stjelt / kjøpt tyvgods?
Sist endret av Bruskork1; 3. desember 2011 kl. 16:28.
Ikke helt sikker på lovverket rundt dette, men "finder's keepers" er ikke noe du kommer langt med
Finder keeps it fungerer nok ikke nei.. Har bare alltid lurt på hvordan det ville endt i et slikt scenario. Men da vet man det
Sist endret av Bruskork1; 3. desember 2011 kl. 16:32.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Siden det er android tlf det er snakk om, er det storsansynlig at det er noe tracking på den.
Boot tlf i flash modus(les manualen?), flash tlf med HELT ny software(produsentens hjemme side?), endre IMEI(gsmhosting.com?) , og vips du har en tlf du kan bruke så mye du orker.
Vis hele sitatet...
kan du forklare litt mer i klartkst for en som ikk er så kyndig i pc ferden ?
takker for svar
hvis du ikke klare å gå på samsung.com trykke på support , så velge tlf din......
så spørs det heller er bedre å bare levere den på purkestasjonen.

eks: read the fuck manual!
http://www.samsung.com/no/support/de...hword=GT-S5690

software du trenger for oppdater tlf din :
http://www.samsung.com/no/support/de...hword=GT-S5690

hvordan koble den til pc'en : (ja står på samme support side!)
http://skp.samsungcsportal.com/integ...=no&seq=311332

finne en software som er clean google : gt-s5690 firmware unlock ? (MEN siden du ikke skjønner noe av google så er det)
http://www.fastgsm.com/en/samsung/sa...twork-unlocker <- det er første hits på google.
Min iphone tar bilde av alle som slår den på sender på epost Hvis noen rapper den får jeg straks bilde av dem
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hvordan? Dette høres ut som noe jeg vil ha på min GSII
Vis hele sitatet...
Eventuelt Cerberus, den gir all info ved ny sim og tar bilde og sender til deg på email/tlf, også ved flere mislykkede koder (strekshit). Tror dog man må ha rootet tlf for å bruke det, ble veldig usikker på akkurat det.
Sist endret av Spirituell; 3. desember 2011 kl. 17:18.
Hvordan skifter du IMEI på telefon ? Tenker mest på Smartphones i dette tilfellet.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Hvordan skifter du IMEI på telefon ? Tenker mest på Smartphones i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
det varierer.. google it
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Min iphone tar bilde av alle som slår den på sender på epost Hvis noen rapper den får jeg straks bilde av dem
Vis hele sitatet...
Hva heter det programmet ?