Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1679
Skal jobbe i Oslo i ett år, og bruker muligheten til å finne ut om jeg trives i Oslo kontra å bruke 1,5 time til jobb med å pendle. Har funnet en leilighet i gamlebyen i Oslo, nærmere bestemt konows gate. Har snakket mye med megler og en person som har kjøpt leilighet i samme bygg i sommer. Begge forsikret meg om at det var et bra område og et godt drevet borettslag. Er det noen som har noen erfaringer med området? På papiret så virker det jo perfekt med 6 minutt til sentrum, nærhet til grøntområder på Ekeberg, og skjermet fra uteliv og det bråket og støyen som medfølger slike steder. På nettet så ser jeg at det enten er Oslo øst er dårlig, eller gamlebyen er fantansatisk. Noen som kjenner den delen av området som ligger opp mot ekebergskrenten?

Prøver leiligheten uansett, værste som skjer er at jeg flytter hjem og begynner å pendle med en erfaring rikere. Men er kjekt å vite hva man går til i en ny by
Sist endret av Paynex; 23. august 2014 kl. 20:34.
Hei,
Det kommer selvsagt an på hva du foretrekker, men personlig synes jeg Gamlebyen er kjempekoselig. Rolig, grønt og avslappet. Dessverre blir området gentrifisert, og det har alt endret seg mye. I dag vanker det en blanding av punks, hippe småbarnsforeldre, og tradisjonell oslobefolkning i gatene der.

Hvis du tenker på kriminalitet og sånt, så er det bare å ta det med ro - hele Oslo er trygg, så lenge du ikke driter deg ut.
Gamlebyen er tipp-topp. Bor i nærheten, kjenner flere med leilighet rundt Konows gate. Alle er fornøyde. Og det er min favoritt-bydel til å bare gå rundt og slappe av i sola (pluss Kampen og Vålerenga). Mange fine, gamle trehus, svingete bakker og generelt trivelig stemning. En "småby i byen".

Rent praktisk: Lite krim, god kollektivtransport, rolig område.
Sist endret av Ramaskrik; 23. august 2014 kl. 22:12.
Bor i gamlebyen selv nå og trives veldig godt. Var litt skeptisk da det har et litt dårlig rykte, men aldri opplevd noe galt her det året jeg har bodd her. Ruslet hjem x antall ganger fra byen midt på natten også
Sentrumnært, gode kollektivmuligheter, parker og nære ekeberg.