Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 21452
Sitat av ssindreb Vis innlegg
Tatoveringer har vel ikke noe med å være nøytral og gjøre? de som mener det, kan dere forklare HVORFOR?
Vis hele sitatet...
Ikke?

Hva tenker du om du ser en politimann med hakekors på armen? Tenker du: "Ah, han liker vel bare swastika-tegnet!", eller tenker du "Han kan være nazist!"?

Eller om han kommer med en tattovering hvor det står <Jesus3, tenker du at han liker navnet jesus, eller at han er religiøs?
Kommer jo litt an på hvordan tatovering det er, spør du meg..
Om det er en tatovering med navnet til ungen sin så er det helt greit for meg, men om han har det nazi korset synes jeg ikke det er greit..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ikke?

Hva tenker du om du ser en politimann med hakekors på armen? Tenker du: "Ah, han liker vel bare swastika-tegnet!", eller tenker du "Han kan være nazist!"?

Eller om han kommer med en tattovering hvor det står <Jesus3, tenker du at han liker navnet jesus, eller at han er religiøs?
Vis hele sitatet...
da er det strengt tatt ikke det å ha en tatovering som skaper reaksjonen, men symbolet som er tatovert.
Joda, men av en eller annen grunn tror jeg det gjelder uansett tattovering man tar, mener å huske et familiemedlem som skulle bli ambulansesjåfør fortalte meg dette. (Og at dette gjaldt for politi o.l. også.)
Sitat av ssindreb Vis innlegg
Tatoveringer har vel ikke noe med å være nøytral og gjøre? de som mener det, kan dere forklare HVORFOR?
Vis hele sitatet...
Selfølgelig kan en tatovering være nøytral. En tribal tattoo forteller ingenting om deg eller din bakgrunn (foreksempel).
Sist endret av Juicekongen; 6. juni 2012 kl. 09:58.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg så en andreårs politistudent på opptaket i år, og hun hadde flere store på armene sine.
Skjer med naziopplegget? Godwin's law
http://bildr.no/thumb/1200615.jpeg

Nuff said'

Han har ikke dekket til armene en gang. Genialt!
Sist endret av hateitsomuch; 9. juni 2012 kl. 16:59.
Synes det er fint at folk har vokst opp og godtar tatoveringer, selv om det virker på noen her at en tatovering = hakekors. Mistenker at dette ikke er så vanlige i andre land da jeg har blitt stoppet i døra på uteplasser i andre land grunnet nakketatovering (har en ganske så uskyldig fugl)..

Uansett, folk må få gjøre hva dem vil med kroppen sin, så lenge man oppfører seg og er hyggelig, kan man se ut som satan selv utenat noen skal trenge å reagere.

*insert tittel her*
Synts da ikke det gjør noe med politi med tatoveringer, tbh.
Synes det er veldig bra at det gamle "hatet" mot tatoveringer begynner å forsvinne. På forrige jobbintervju jeg hadde gikk jeg med kortermet skjorte med vilje. Litt for å bryte denne stilen om at man alltid skal gjemme dem. Fikk jobben Og nei, det er ikke snakk om kassa på rimi eller noe sånt.

Uansett er det nok litt mer under selve inntaket på PHS fks at man kanskje burde gjemme de. Når man alt er i jobb tviler jeg på at det kan spille noen rolle så lenge man ikke har en tribal i trynet eller oppover halsen.
Sist endret av Source; 9. juni 2012 kl. 22:21.
Det er nok fullt mulig å bli politi med tattoveringer, denne mannen har jo fulle sleeves.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Det er nok fullt mulig å bli politi med tattoveringer, denne mannen har jo fulle sleeves.
Vis hele sitatet...
Var bra du postet det bildet, er ikke sikkert folk fikk det med seg de 5 første gangene. (Seriøst, FEM ganger)
Å herregud, haha. Leste bare første siden...
Sitat av fredeve Vis innlegg
Det er nok fullt mulig å bli politi med tattoveringer, denne mannen har jo fulle sleeves.
Vis hele sitatet...
De pleier ikke såvidt meg bekjent å gå med kortarmet genser, men det kan godt være jeg tar feil?
Does not forgive
Buddapower's Avatar


Det fins da hvertfall politifolk med tatoveringer. Det ser jo heller ikke ut som at dette er noe politiet legger "skjul" på når de setter denne tjenestemannen til å ta av og på håndjern på Breivik.
Var for guds skyld bra at det kom enda et bilde av denne politi karen =) Par ganger til i denne tråden nuh så tror jeg kanskje alle har fått med seg at det er lov med tattiser i politiet
Sist endret av Hightime; 16. juni 2012 kl. 04:12.
www.vg.no

bla ned til du ser noe om abb. tror jeg kan se en politibetjent, men heldekkende tattoo på begge armene
hahaja, det er låvt med tattoo som politi, kan jeg da ganske sikkert si

http://2.vgc.no/drfront/images/2012/...=162;44122.jpg
Sist endret av mradolfsen; 16. juni 2012 kl. 04:22.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Var for guds skyld bra at det kom enda et bilde av denne politi karen =) Par ganger til i denne tråden nuh så tror jeg kanskje alle har fått med seg at det er lov med tattiser i politiet
Vis hele sitatet...
hoho, der kom en til!
Hmm.. Kanskje jeg tok feil med at ambulansepersonell og politimenn har samme lov da..

Ellers kan jo noen sende PM til politmannen som er medlem på freak, som jeg ikke husker navnet på..
Sist endret av Bruskork1; 16. juni 2012 kl. 23:12.
Noen som har det bildet av politimannen med sleeves som står atmed ABB? Tror ikke jeg fikk med meg de 9 første. :S
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ser fett ut i mine øyne, men jeg var i den troa att offentlig tjeneste mann/kvinne ikke kunne ha "synlige" tatoos kanskje Norge har løsna på snippen if so <3
Jeg ser begge sider av denne saken, jeg har selv 5 tatoveringer og har planer om å ta flere, så ikke tro jeg er i mot tatoveringer selv om jeg sier dette.

Det jeg tror "problemet" er, er det at mange kan forbinde tatoveringer og piercinger med feks kriminelle, og det er jo ikke noe bra mtp politi og ambulansepersonell, da de egentlig er folk man skal kunne stole på uten å kjenne eller å ha møtt de før. Men som sagt tidligere så må man faktisk begynne å se på hvilke tatoveringer folk har, er stor forskjell på en som viser kjærlighet og en som viser hat.
Fant et bilde av en politimann med tattoveringer på begge armene, så det er nok lovlig!
Sitat av Wonderland Vis innlegg
.

Det jeg tror "problemet" er, er det at mange kan forbinde tatoveringer og piercinger med feks kriminelle, og det er jo ikke noe bra mtp politi og ambulansepersonell, da de egentlig er folk man skal kunne stole på uten å kjenne eller å ha møtt de før. Men som sagt tidligere så må man faktisk begynne å se på hvilke tatoveringer folk har, er stor forskjell på en som viser kjærlighet og en som viser hat.
Vis hele sitatet...
Det stemmer overhode ikke. Vi lever tross alt ikke i 1980...

De fleste i samfunnet aksepterer folk med tatovering langt mer enn før. Kan godt være noen 80-90 åringer der ute som fortsatt lever i illusjonen at tatovering er noe som kriminelle etc har, men majoriteten av befolkningen er så pass oppegående at de ikke forbinder tatoverte/piercet personer med kriminelle...
Sist endret av Spelly; 20. juni 2012 kl. 10:56.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det stemmer ikke. Vi lever tross alt ikke i 1980...
De fleste i samfunnet aksepterer tatovering langt mer enn før, folk innser at det er noe som "alle" har og noe som enda flere kommer til å få.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke at alle fortsatt tenker slik nei, men er noen som faktisk gjør det.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Det stemmer ikke at alle fortsatt tenker slik nei, men er noen som faktisk gjør det.
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at alle gjør det? Les det du selv siterte enda en gang. Du kan også lese den oppdaterte posten.
Sist endret av Spelly; 20. juni 2012 kl. 10:58.
____________________
Tror jeg hadde fått mye mer respekt og irettesatt meg etter det politibetjenten hadde sagt, hvis vedkommende hadde vært en skinned muskelbunt med denne tattoveringen.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
spelley: Jeg merker hvertfall at for min del blir det enklere å putte folk i bås. Hvis en person ser litt sketchy ut, så blir ikke inntrykket bedre hvis personen har en masse tatoveringer.