Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2275
Halla!
Rimelig blakk fortiden. Funker det å overtrekke kortet på peppes over telefon enda? Hørt at de fjernet det... Kortet er allerede litt i minues allerede - vet ikke om det har noe å si.
Takk!
De 2 siste gangene jeg har forsøkt har det ikke fungert, virker som muligheten er fjernet.
Trådstarter
55 4
det er jo helt sinnsykt. var evig digg da det funket...
Ja, huff. Det er sinnsykt teit at de som ikke kan betale for seg ikke får resturant pizza på lånte penger.
Ah! Husker i de glade dager (snart 10 år siden) hvor jeg overtrakk hos peppes, pleide å gå i -2000+ hver eneste måned.

Husk, hvis du ikke overtrekker så blir du mindre blakk neste måned.
Et triks som kan virke er følgende: Få tak i en mobiljammer (obs, straffbart i Norge). Bestill pizzabud på døra, si du betaler med kort. Slå på mobiljammeren som ligger i lomma di, kortterminalen vil nå ikke få kontakt med sentralen, og det vil gå på reserveløsning, så du må gi din signatur. Du får pizza, og kontoen din vil gå i minus. Ulempen er at du må få tak i en mobiljammer først, og at dette selvsagt er ulovlig å bruke i Norge. Men jeg kan tenke meg at det er visse anledninger det må være fint å bruke en sånn, tenk deg en busstur eller trikketur i total stillhet!
Få deg kredittkort.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Få deg kredittkort.
Vis hele sitatet...
Er nok bedre å vente på å kjøpe pizza til han får penger på kortet.
Hva er forskjellen? Så lenge man betaler fortløpende så er det så og si ingen rente. Det er over tid det blir mye rente.
Hmm, skjønner ikke hvorfor du i hele tatt vurderer å bestille resturant mat når du er så blakk. Klarer du ikkje å sitte igjen med noen kroner rett før lønn, så bør du heller forandre firbruket ditt.
Greit at man er blakk iblant, og at kontoen nærmer seg null, men da pleier de fleste å ha ordnet seg en sparekonto som man kan bruke av.

Beste Tips: Forandre forbruks mønsteret ditt, begynn å lag din egen mat!
Du burde nok revurdere resturant vanene dine om du er blakk. Mat som du lager selv er billigere og smaker mye bedre! Det er heller ikke så urimelig å ha mastercard i disse dager. Jeg (19 år) har ett rentefritt mastercard hos dnb nord på 5000 kroner, noe som funkr utmerket. Men som mange kommenterer over, så burde du nok legge om økonomien din istede
hvis betalingsterminalen er i offline modus vil det fungere vet ikke om du kan kreve at du skal bruke signatur-metoden ved betaling istedet for å bruke PIN, PIN er jo egentlig bare ment som en sikrere metode for betaling. men fornuften burde kanskje kicke inn som de andre sier, er du blakk så ikke bruk penger.