Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1554
Hei, har skrevet ned noen tekster men trenger en rap beat. Kunne noen lagd en enkel beat for gratis? Ikke noe lang eller avansert. Fra 1:50 - 2:50 ca.

Tusen takk for hjelpen på forhånd.

Er det noen spørsmål bare spør i vei.
sjekk ut northcreep på soundcloud. Han er en venn av meg som er ganske flink til å lage beats. Du får helt sikkert bruke en av hans gratis om du spør han.
Okey skal gjøre det. Takk for svar!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
"Hei, kan du komme og stå på kassa i Rimi i 5 timer for meg? Du får ikke betalt altså, men det blir sikkert gøy!".

Å lage musikk er hardt arbeid. At du prøver å få folk til å utføre tjenester spesifikt for deg mot null betaling er rett og slett flaut, ihvertfall når du gjør det på et forum. Du finner tonnevis med gratis beats osv på Internett bare du gidder å søke litt, eventuelt kan du spørre folk personlig istedenfor å legge det ut som en jævla kontaktannonse. Det er sånne som deg som ødelegger musikkbransjen og gjør at musikere går rundt lutfattige. "Hei, vil du spille konsert for oss? Du kan ikke få betalt, men du får jo god reklame for deg selv!", det er helt latterlig. Det blir som å spørre om noen kan male huset ditt uten betaling, men du kan fortelle vennene dine om hvor flink han var.

Så nei, jeg gidder ikke å slite i mange timer for deg om du virkelig ikke har noe du kan tilby meg. Jeg støtter ikke ødeleggelsen av musikkbransjen.
Er jeg med på ødeleggelse av musikkbransjen om noen lager en gratis beat til meg?
Her kan du finne mye, alt gratis.
Hvis du sender opptak av rappen kan jeg kasnkje hjelpe. (er ikke proff så det vil kun være for å gjøre meg selv til en bedre producer) men tror ikke du kan forvente profft arbeid gratis uansett. Eller så kan du se på looperman.com der er det mye gratis beats osv..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sånn, du spurte etter en beat gratis og nå har jeg laget det til deg. Dette tok meg utrolig nok rundt 20-30 minutter, så da håper jeg at du bruker det ellers blir jeg svært skuffet. Jeg gikk tilogmed såpass langt at jeg lagde en ekstremt kreativ og kunstnerisk outtro på låten. Send meg PM når du har laget noe ut av beaten, eventuelt send resultatet her i denne tråden.

Super sexy rap beat

Takk på forhånd!
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
"Hei, kan du komme og stå på kassa i Rimi i 5 timer for meg? Du får ikke betalt altså, men det blir sikkert gøy!".

Å lage musikk er hardt arbeid. At du prøver å få folk til å utføre tjenester spesifikt for deg mot null betaling er rett og slett flaut, ihvertfall når du gjør det på et forum. Du finner tonnevis med gratis beats osv på Internett bare du gidder å søke litt, eventuelt kan du spørre folk personlig istedenfor å legge det ut som en jævla kontaktannonse. Det er sånne som deg som ødelegger musikkbransjen og gjør at musikere går rundt lutfattige. "Hei, vil du spille konsert for oss? Du kan ikke få betalt, men du får jo god reklame for deg selv!", det er helt latterlig. Det blir som å spørre om noen kan male huset ditt uten betaling, men du kan fortelle vennene dine om hvor flink han var.

Så nei, jeg gidder ikke å slite i mange timer for deg om du virkelig ikke har noe du kan tilby meg. Jeg støtter ikke ødeleggelsen av musikkbransjen.
Vis hele sitatet...
Seriøst.. Han driver med musikk for moro skyld, og lurer på om noen andre (som forhåpentligvis også gjør det fordi de liker det) kunne hjelpe ham med en beat. Kanskje litt klønete måte å gjøre det på, men det er faktisk ikke alle musikere her i verden som driver med det for pengas skyld. Faktisk har jeg i mange tilfeller mer respekt for de som gjør det som et tapsprosjekt, selv om jeg kjenner flere som etterhvert har kunnet gjøre musikk til et levebrød, og selvfølgelig har stor respekt for dem. Men så har de heller ikke mistet bakkekontakten helt; De har ingen problemer med å hjelpe til eller bare leke sammen i studio uten å ta betalt for det.

Folk er forskjellige. Jeg har selv laget musikk i en del år, og har fått tilbud om både fysisk utgivelse og betalt strømming. Dette takket jeg nei til, fordi min musikk skal være fritt tilgjenglig, gratis.

...

Men nå har du jo snudd helt her, og selv laget en beat til trådstarter. Håper du hygget deg litt under produksjonen da, for den halvtimen får du aldri tilbake.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Sånn, du spurte etter en beat gratis og nå har jeg laget det til deg. Dette tok meg utrolig nok rundt 20-30 minutter, så da håper jeg at du bruker det ellers blir jeg svært skuffet. Jeg gikk tilogmed såpass langt at jeg lagde en ekstremt kreativ og kunstnerisk outtro på låten. Send meg PM når du har laget noe ut av beaten, eventuelt send resultatet her i denne tråden.

Super sexy rap beat

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du tok deg tid til å lage en beat for meg.
Har tenkt på å kanskje lage egen beat for da får jeg det som jeg selv ønsker. Har et keyboard jeg har spilt musikk med før, er det sånn man bruker for å lage beats med. Kjøpe en slags mixer og koble keyboard'e til det så til PC'en har FL Studio.

Takk for svar.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Mas Massiv Vis innlegg
Har tenkt på å kanskje lage egen beat for da får jeg det som jeg selv ønsker. Har et keyboard jeg har spilt musikk med før, er det sånn man bruker for å lage beats med. Kjøpe en slags mixer og koble keyboard'e til det så til PC'en har FL Studio.

Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Usikker på hvilke lydutganger det er på keyboardet ditt, så det er vanskelig å gi et svar på. Men har keyboardet utganger som stemmer overens med mixeren du kjøper så skal det absolutt fungere ja. Jeg har tidligere brukt eksternt lydkort til ca samme formål.

Å ta lydopptak inne i FL studio er ikke optimalt, men det fungerer. Jeg har gjort det tidligere, men jeg føler at det er veldig rotete egentlig. Når vi tok opp gitar til sist album jeg produserte så brukte vi en annen DAW til opptak av gitar, så slengte vi gitar .wav'sene inn i FL studio. Det funket fjell. Husker dessverre ikke hvilken DAW det var!
Her finner du mye til en billig penge: www.jeejuh.com