Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 871
Hei
Skal kjøpe en ekstern harddisk, noen som har noen anbefalinger? Har tenkt litt på å velge en nettverksharddisk, noen som vet noen fordeler eller ulemper med dette? Har ikke tenkt å gå over 1000,-
På forhånd takk for alle svar
Bare hold deg unna WD så er du nok trygg.
Har selv hatt 2 stk WD, begge er kaputt.
(den siste jeg hadde brant opp uten videre..)

Seagaten holder fortsatt like godt og har detti i gulvet mange ganger..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
bacardi: WD er neppe verre enn andre disker. Å bedømme på grunnlag av to (av millioner produsert) er nyttelaust, og om WD fikk markant meir klager enn konkurentane ville dei nok forsøke å gjere noko med det, eller ta en IBM, og selge diskdivisjonen.

Så di personlege erfaring er verdilaust IMHO.
1 harddisk kun
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=795445
Hvis du har råd så gå gjerne for Synology
Jeg vil anbefale WD. Bruttern fikk en hos meg på 500 Gb som jeg betalte 1200,- for snart 6 år siden, og den snurrer som bare rakkern enda. Kjøpte også en på 2 TB for 2 år siden, og den snurrer enda som bare rakkern.
Sist endret av Antonymus; 30. september 2013 kl. 20:43.
tipper jeg går får seagate, vet WD selger en hel del så er nok gode harddisker. Men kjenner folk med gode erfaringer med seagate. Noen som har en favoritt blandt seagate harddiskene?
Favorittmodell på hdder er et dårlig grunnlag for valg, de fleste brukere her inne har inget grunnlag for å gi en riktig vurdering av en disks karakteristikker.

Kjøp en modell i den serien som passer ditt bruksområde og prisklasse.