Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1954
Hei Hei

Jeg trenger litt hjelp til å blokkere en del trivielle nettadresser i de vanligste nettleserne. Slik som Google Chrome, Firefox, Safari, Opera og IE.

Er det noe her som sitter på en koselig liten guide for dette?

Da hadde jeg blitt veldig takknemlig!

Vennlig hilsen Riverton
Hvorfor blokkere på applikasjonslaget når det i mange slags routere lar deg blokkere på nettverkslaget ?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Fordi det er ikke hele nettverket som skal modifiseres. Kun tilgangen på enkelte sider, på en spesifikk datamaskin!
Hva skal du bruke det til? Skal du blokkere tilgangen på en maskin? Ett nettverk?


Om du bare skal ha det på en maskin kan du finne en slik "parental control" program, om du skal ha det på ett nettverk anbefaler jeg å skaffe en grei ruter som blokkerer.

Sitat av Riverton Vis innlegg
Fordi det er ikke hele nettverket som skal modifiseres. Kun tilgangen på enkelte sider, på en spesifikk datamaskin!
Vis hele sitatet...
Parental control programmer er vel det letteste da, pga. greit grensesnitt.



Denne artikkelen har noen programmer som sikkert er helt ok til ditt bruk.
Sist endret av Freddy_fred5; 26. september 2013 kl. 14:53.
Og det kan du fint også gjøre basert på ranges eller single hosts.

Verdens dårligste og utidsriktige aprilspøk eller bare shitkidaction2000 ?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hva skal du bruke det til? Skal du blokkere tilgangen på en maskin? Ett nettverk?


Om du bare skal ha det på en maskin kan du finne en slik "parental control" program, om du skal ha det på ett nettverk anbefaler jeg å skaffe en grei ruter som blokkerer.
Vis hele sitatet...
Snakk om å hindre tilgang til spesifikke nettadresser på en PC.

Målet er at om en person prøver å gå inn på "feks vg.no" så kommer "Siden kan ikke vises"

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og det kan du fint også gjøre basert på ranges eller single hosts.

Verdens dårligste og utidsriktige aprilspøk eller bare shitkidaction2000 ?
Vis hele sitatet...
Snakk om å gjøre arbeidstiden til arbeidstid, og ikke internettsurfing!
Hvis det er tilfelle burde du jo sperre det over hele nettverket, jeg gjorde dette med ubrukelige lærlinger flere ganger, fikk ikke akkurat klager fra andre som ville innrømme at de satt på WOWforum hele dagen.
Sist endret av AtXbYeA; 26. september 2013 kl. 14:57.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis det er tilfelle burde du jo sperre det over hele nettverket, jeg gjorde dette med ubrukelige lærlinger flere ganger, fikk ikke akkurat klager fra andre som ville innrømme at de satt på WOWforum hele dagen.
Vis hele sitatet...
Saken er at det er bare en PC som er utsatt for dette problemet! Det er mye av samme tankegang som det du brukte. Dog her er det snakk om VG, DB FaceBook, Instagram og slike tidssluk av nettsider.

Har du noen gode " på applikasjonsstadiet" råd, AtX?
Du kan jo bruke hosts-filen?

I filen skriver du:

Kode

127.0.0.1 vg.no
127.0.0.1 facebook.com
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Du kan jo bruke hosts-filen?

I filen skriver du:

Kode

127.0.0.1 vg.no
127.0.0.1 facebook.com
Vis hele sitatet...
Kommer fortsatt inn på sidene =(
Sitat av Riverton Vis innlegg
Kommer fortsatt inn på sidene =(
Vis hele sitatet...
Du har åpnet hosts som administrator og ikke lagret den som f.eks hosts.txt?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Du har åpnet hosts som administrator og ikke lagret den som f.eks hosts.txt?
Vis hele sitatet...
Dukket ikke opp en egen .txt fil i mappen "etc" nei. Skal ha klart å overskrive den eksisterende. Men, skal jeg slette alt og bare skrive 127.0.0.1 og vg.no?
Sitat av Riverton Vis innlegg
Dukket ikke opp en egen .txt fil i mappen "etc" nei. Skal ha klart å overskrive den eksisterende. Men, skal jeg slette alt og bare skrive 127.0.0.1 og vg.no?
Vis hele sitatet...
Nei, du legger det til nederst i filen (selv om det sannsynligvis ikke er noe i filen som du trenger å beholde):

http://www.guidingtech.com/assets/postimages/2010/08/20100804B04.png

Jeg har ikke testet det selv, men kanskje HostsMan Editor kan hjelpe deg videre.
Sist endret av caperno; 26. september 2013 kl. 15:40.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Nei, du legger det til nederst i filen (selv om det sannsynligvis ikke er noe i filen som du trenger å beholde):

http://www.guidingtech.com/assets/postimages/2010/08/20100804B04.png

Jeg har ikke testet det selv, men kanskje HostsMan Editor kan hjelpe deg videre.
Vis hele sitatet...
Ehm, har du en kopi av teksten? Gikk på en smell og slettet alt!
Sitat av Riverton Vis innlegg
Ehm, har du en kopi av teksten? Gikk på en smell og slettet alt!
Vis hele sitatet...
Alt som står etter "#" er kommentarer og kun der for veiledning, så det er ikke noe problem at du slettet det. Men du ser det jo uansett i bildet over...
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
I just came through. Takk for all hjelp

HostMan var redningen