Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1856
Har formatert pc'en og mistet et "program" som rettet skrivefeilene mine på både engelsk og norsk. Dette fungerte slik at det kom en rød strek under alle ord som var feilstavet, og venstreklikket jeg fikk jeg opp alternativene.
Dette fungerte i både programmer som Word og på internett(som når jeg skriver på freak).

Noen som vet hvilket "program" jeg snakker om, eller som eventuelt vet om et annet?
Word og andre office programmer har jo rettskriving allerede.
Trenger ikke noe program for å ha det.
Sist endret av Nikon01; 21. januar 2012 kl. 20:05.
Når jeg bruker Opera som nettleser setter den røde streker under det jeg skriver. Antakeligvis på grunn av at jeg ikke har gjort om fra engelsk ordliste til norsk. Så.. sjekk ut den og se hva du finner ut?
Word har ordliste lagt inn som standard, det.
Trådstarter
Bruker Firefox, noen add ons som har dette?
Kan ikke husket å ha lagt det inn, det har vært der fra starten av
Jeg er iallefall enig med TS at han trenger et rettskrivningsprogram ;-)
Sitat av anVa Vis innlegg
Jeg er iallefall enig med TS at han trenger et rettskrivningsprogram ;-)
Vis hele sitatet...
rettskriving* Oh the irony
Husker du bare ikke navnet på programmet eller er du ikke helt sikker på om det egentlig var et eget program?

Som folk har påpekt så har både Word og de fleste nettlesere stavekontroll. Kanskje dette i ditt tilfelle er deaktivert. I Firefox kan du høyreklikke på et hvilket som helst tekstfelt (eller tekstboks) og velge "Legg til ordbøker" for å laste ned det du trenger. I Chrome kan du også høyreklikke i et tekstfelt og velge "Alternativet for stavekontroll".

I Word må du klikke på "Se igjennom"-fanen øverst i vinduet, deretter på knappen det står "Språk" på og så "Språkinnstillinger".
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
rettskriving* Oh the irony
Vis hele sitatet...
Du kan skrive rettskrivning. Derimot kan du ikke skrive "rettskrivnings program"
Trådstarter
Akkurat det jeg lette etter Pløyd!