Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1088
Heisann!

Jeg har kjøpt meg en Dell dedikert server, som kjører på Windows Server 2003 R8. Problemet er at jeg ikke får den koblet til nettet for å kunne ha trafikk ut og inn via den. Skal drifte forskjellige spillservere o.l. på den, men vil også kunne koble til serveren via "Tilkobling til eksternt skrivebord" fra en annen PC. Hvilke porter i ruteren er det som må åpnes for å få til dette?

Takker på forhånd for all hjelp!!
Sist endret av Habless; 8. juli 2011 kl. 17:33.
Spør du om 2 spørsmål nu? er litt forvirret.
men du kan jo starte med og fortelle litt om, hvilken router modem du har, og hvilken leverandør.

edit: Og hvordan spill )
Sist endret av justastonedhuman; 8. juli 2011 kl. 17:46.
Port 3389 for remote desktop.
Trådstarter
14 6
Sitat av Kain Vis innlegg
Spør du om 2 spørsmål nu? er litt forvirret.
men du kan jo starte med og fortelle litt om, hvilken router modem du har, og hvilken leverandør.

edit: Og hvordan spill )
Vis hele sitatet...
Det et generelt et spørsmål om dere kan liste opp hvilke porter jeg burde åpne. Skal komme tilbake med hvilken router det er, når jeg kommer hjem..

[CENTER]-----------------------------------------------------[/CENTER]

Sitat av cazber Vis innlegg
Port 3389 for remote desktop.
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Sitat av Habless Vis innlegg
Det et generelt et spørsmål om dere kan liste opp hvilke porter jeg burde åpne. Skal komme tilbake med hvilken router det er, når jeg kommer hjem..
Vis hele sitatet...
Skal drifte forskjellige spillservere <-- sitat

hvordan spill? blir litt mye og liste opp alle portene til alle spilene
Trådstarter
14 6
Hovedsaklig Minecraft og CS:S
Google:*spillet* ports

Over 9000 resultat
Husk at det ikke holder å bare "åpne" portene hvis du vil ha tak i serveren din på utsiden (fra internett). Du må også i routeren din NATe disse portene over til serveren din sin (forhåpentligvis) faste intern-ip. Det kan hete NAT, Network adress translation, port mapping, mapping, etc etc. Står som regel noe om det i manualen til routeren din. Hvis du forteller oss hvilken router du har er det sikkert mange her som kan hjelpe deg med denne natingen.
Er han koblet med en linksys/dl-link til en alitbox linje, så er det så enkelt og portforwarde, at en 2 åring kan gjør det.
Er han koblet til telenor med zyxel, så er det en utfordring for atxbyea
Sitat av Kain Vis innlegg
Er han koblet med en linksys/dl-link til en alitbox linje, så er det så enkelt og portforwarde, at en 2 åring kan gjør det.
Er han koblet til telenor med zyxel, så er det en utfordring for atxbyea
Vis hele sitatet...
Alle zyxel-brannmurer jeg har vært borti har hatt enkelt NAT-oppsett via web-gui.
Sitat av fetter Vis innlegg
Alle zyxel-brannmurer jeg har vært borti har hatt enkelt NAT-oppsett via web-gui.
Vis hele sitatet...
absolutt ingen guider jeg har prøvd, så har jeg aldri klart og nate zyxel
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kain Vis innlegg
absolutt ingen guider jeg har prøvd, så har jeg aldri klart og nate zyxel
Vis hele sitatet...
Da er det med respekt å melde PEBKAC som er problemet. Det er svært lettfattelig på dei 3-4 modellane eg har rørt. Tast inn portnummer og IP, trykk OK, vent ti sekunder. Med mindre du har et hjernedødt oppsett med to rutere etterkvarandre eller noko slikt.