Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1616
Mangler et par fingre og har alltid slitt med å få til bra rulling, så driver og sjekker sånn rullemaskin fra RAW.
Dette blir vel ikke stoppet i toll, eller noe politi innblanding? Har litt noia pga jobb.
Nei det er ikke ulovlig
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
https://www.shady.no/products/raw-hemp-rullemaskin

100 kr i Norge. Hvorfor bestille alt fra utlandet? Mindre moms i Norge og større risiko.

Betaler gledelig moms og skatt i Norge som vi har "gratis" helsevesen
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
https://www.shady.no/products/raw-hemp-rullemaskin

100 kr i Norge. Hvorfor bestille alt fra utlandet? Mindre moms i Norge og større risiko.

Betaler gledelig moms og skatt i Norge som vi har "gratis" helsevesen
Vis hele sitatet...
"Større risiko"? Det er da overhodet ingen risiko forbundet med å bestille en rullemaskin fra utlandet.
Sitat av Dantello Vis innlegg
"Større risiko"? Det er da overhodet ingen risiko forbundet med å bestille en rullemaskin fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Jeg ser hva du mener, men skal flisespikke litt alikevel

Som forburker tar du en større risiko ved handel fra utlandet, skal godt gjøres å slå norske forbrukerrettigheter(reklamasjonsrett feks).
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Dantello Vis innlegg
"Større risiko"? Det er da overhodet ingen risiko forbundet med å bestille en rullemaskin fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Du risikerer å få produkter som dette stoppet i tollen viss tollerne er veldig vanskelige. Du risikerer også misforståelser som å bli "flagget" i tollen om tollerne stopper pakken.

Sier ikke det skjer ofte, men hørt og lest om folk som har fått stoppet brukerutstyr.

Det er også større sjanse for at pakken ikke kommer i det hele tatt fra utlandet, og vanskeligere viss du får en ødelagt vare

Porto er ogdå dyrere frs utlandet. Så jeg hadde bestilt fra Norge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Du risikerer å få produkter som dette stoppet i tollen viss tollerne er veldig vanskelige. Du risikerer også misforståelser som å bli "flagget" i tollen om tollerne stopper pakken.

Sier ikke det skjer ofte, men hørt og lest om folk som har fått stoppet brukerutstyr.

Det er også større sjanse for at pakken ikke kommer i det hele tatt fra utlandet, og vanskeligere viss du får en ødelagt vare

Porto er ogdå dyrere frs utlandet. Så jeg hadde bestilt fra Norge.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke snakk om et dyrt produkt uansett, i.o.m at produktet bare koster 100 kr fra Shady i Norge, mens det koster ca 45 kr på Ebay inkludert frakt (her).

Hvis varen kommer ødelagt eller du aldri mottar det i hele tatt ordner de fleste selgerne på Ebay med god feedback dette veldig enkelt med en refund eller omsending, Ebay er strenge på dette og det er enkelt å klage. Det er også mulig å refunde gjennom Paypal.

Forøvrig vil jeg si at det dette produktet garantert ikke blir tatt av tollen, det er ikke "brukerutstyr" engang, ettersom dette er en rullemaskin som like greit kan brukes for sigaretter, det står til og med "Cigarette rolling machine" på produktet.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dantello Vis innlegg
Forøvrig vil jeg si at det dette produktet garantert ikke blir tatt av tollen, det er ikke "brukerutstyr" engang, ettersom dette er en rullemaskin som like greit kan brukes for sigaretter, det står til og med "Cigarette rolling machine" på produktet.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke tatt, men siden tollerne allerede melder politi om testkits så ville jeg ikke tatt sjansen på at de ser på en rullemaskin til lange papir som noe helt annet enn brukerutstyr og rapporterer det til ditt politidistrikt. Beløpet er uansett så lavt at jeg ville gitt det dobbelte for å ikke potensielt havne i et eller annet loggsystem, verken hos toll eller politi. De har sikkert fine big-data systemer og er ikke så dumme som det man ofte får inntrykk av. Siden tollen i Norge er internasjonalt anerkjent ville jeg tatt alle forbehold, ettersom jeg forventer (og ser) at de tydeligvis bruker alle virkemidler de har til disposisjon.

Kortversjon: du kan bestille alt du vil av lovlige varer, men varens natur og dokumentasjon på at du har bestilt den kan i absolutt verste fall ødelegge forsvaret ditt dersom du for eksempel blir involvert i noe mer alvorlig.