Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6181
Hei,

Jeg har nå ADSL fra telenor som gir meg stabilt 5 ned 0,5 opp. Dette er ganske horribelt, sekundet man går inn på youtube fyker pingen på spillet opp og man kan da ikke i samme hus se på netflix/youtube mens andre spiller. Vi er 2 karer som ser relativt mye på film/tv-serier og tenker da å kanskje bytte til Netcom sitt 4G 200GB datamengde internett. Så er spørsmålet, er dette nok?

https://netcom.no/privat?gclid=CjwKE...J-RhoCq_7w_wcB

Vi ser en del på film osv, men er 200GB fort oppbrukt hos folk flest eller?
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Hei,

Jeg har nå ADSL fra telenor som gir meg stabilt 5 ned 0,5 opp. Dette er ganske horribelt, sekundet man går inn på youtube fyker pingen på spillet opp og man kan da ikke i samme hus se på netflix/youtube mens andre spiller. Vi er 2 karer som ser relativt mye på film/tv-serier og tenker da å kanskje bytte til Netcom sitt 4G 200GB datamengde internett. Så er spørsmålet, er dette nok?

https://netcom.no/privat?gclid=CjwKE...J-RhoCq_7w_wcB

Vi ser en del på film osv, men er 200GB fort oppbrukt hos folk flest eller?
Vis hele sitatet...
Nå veit jeg ikke akkurat hvor mye film du mener når du sier "mye", men 200gb er omtrent 200 timer med 720p. Jeg vil tro det holder, med mindre dere ser på mer enn 6 timer film daglig.

Folkene som spiller, vil de også eventuelt bli sittende på det "4G 200GB"-nettet? Internettbruk varierer en hel del fra spill til spill, men jeg vet hvertfall at et game med League of Legends+Skype er ca 80mb/game.

Håper det hjalp litt!
Heisann,

Bitraten på det dere ser på har vel mye å si her. Om man streamer full hd oppløsning serier over f.eks netflix eller lignende sider så ligger vel de filene på rundt 700-800mb per episode, filmer ligger på alt fra 4gb og oppover, kommer som sagt ann på bitraten (og lengden på filmen). Har ikke bruker på netflix selv så jeg skal ikke uttale meg om hva som er normalen av bitrate og oppløsning på siden der. Men det er vel tilnærmet det samme som andre steder.
For å svare på spørsmålet ditt må du kanskje spørre deg selv hvor mye dere ser på serier og lage et røft regnestykke ut av det. For mitt personlige bruk tror jeg ikke 200gb hadde holdt. Med spilling, streaming og ymse surfing.
Viss dere ser mye filmer / tvserier og er 2 så vil dere ligge rimelig på grensen.

Har 200gb selv da det ikkje eksistere internett her (lyse neste år).
Har 4 pcer tilkoblet, server stående hos far for å styre torrenten min.
Henter da tvserier hos han kver uke med usb disker.

Ser en del youtube selv, og får panikk hver gang det er updates til windows eller mac pga båndbredden.

Grunnen vi kjører tvillingsimkort er fordi viss jeg sitter å gamer gta5 online så skal det _INGEN_ ting til før gaming er ubrukelig viss madammen logger seg på nettet og surfer.

Jeg ligger vel på 180-200gb i måneden til mitt bruk.

Prøv å kalkuler opp forbruket deres i en måned ifra nå og se hva dere bruker.

Jeg selv greie nesten ikkje vente til fast linje for å slippe mobilt bredbånd.
Jeg har 100gb pr mnd, som bare jeg bruker.
Og det holder til meg, men det forsvinner utrolig fort om man laster ned spill/streamer HD-video.

Skal dere klare å overleve på 200gb (og det burde være mulig) må dere være VELDIG forsiktige med bruken 😊
Jeg ser en del filmer i hd online, spiller gta og cs, hører på musikk stort sett konstant osv.. og bruker ca 200gb i måneden selv men er vell bare å øke mengden hvis det blir for lite.
Er ute etter noe samme selv og kom over www.breiband.no som kan virke lovende, ingen bindingstid, gode hastigheter og viktigst av alt - fri bruk.

De har dog 1490,- i etableringsgebyr

Fra siden deres om 5G:
5G bredbånd er raskt bredbånd som sendes trådløst til en fastmontert antennemottaker på huset ditt. Vi har eget bredbåndsnett i 135 kommuner. God dekning i distriktene, spesielt der det finnes få tilbud fra før. God hastighet, helt ubegrenset bruk og ingen bindingstid.
Vis hele sitatet...
Så leste jeg og at de ikke har langt på nær like god dekning som det netcom/telenor kan levere men om dere allikevel skal bruke kun hjemme så er vel ikke det noe problem.

Som ekstra plus gir deg 14 dagers prøvetid - og nei, jeg er ikke en selger for produktet demmes ^^
(får jo inntrykk at de gir en real sjanse da..)