Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 906
Hei,

Har en venn som nettopp ringte meg og hadde litt panikk. Datamaskinen hadde vist tatt kvelden kunne det virke som, og ville da at jeg skulle komme å se på det. Strømmen går på, men alt som skjer er at datamaskinen lager 1 lang pip, og deretter 2 korte. Dette er alt som skjer, det er ingen bilde på dataskjermen. grafikkkortets vifte starter heller ikke, jeg regner med at det kanskje er grafikk kortet.

Er det noen som har erfaring med dette? Har googlet litt, men får 25 forskjellige svar på 1 langt og 2 korte pip. (Noen sier CPU, noen sier hovedkort, noen sier grafikkkort)

Hovedkortet er forresten asus m5a97 r2.0

Her er identisk lyd fra samme hovedkort fra en video.

Her er identisk lyd fra samme hovedkort fra en video.
Sist endret av Rambofant; 29. desember 2014 kl. 15:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
se i manualen til hovedkortet, så får du en riktig forklaring. finnes som regel på nett om han ikke har boka....sjekk om det er små lys i HK som kan gi en forklaring også....

det må ikke være grafikkkortet btw, kun HK om ikke starter grafikkortet slik at det ikke skal bli ødelagt pga et annent problem i pcn =)
Såvidt jeg kan se i manualen er det at hovedkortet ikke finner minne. Noe som virker litt merkelig.
Noen som vil dobbeltsjekke? (er på mobilen atm. Fant postkodene under 2.4 i manualen)
Ifølge manualen jeg fant på denne siden, så betyr det at den ikke finner minne. Han kan prøve å ta ut og inn RAM-brikkene, og sjekke om det hjelper. Hvis ikke det funker kan han prøve med andre minnebrikker. Hvis ikke det heller funker, så er hovedkortet ødelagt, mest sannsynlig.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Jeg skal teste det etter arbeid, leste at det kanskje var en dårlig ram brikke som gjorde det? Altså at dersom man flyttet ram brikkene, eller prøvde med 1 og 1 så kunne det virke.
Prøv med en og en om gangen, og se om du får den til å boote.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Takker for gode svar, skal teste dette etter arbeid så oppdaterer jeg dere :-)