Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1678
Hei!

Når det står at en datamus støttes bare av Windows® 7, Windows Vista®, or Windows XP, betyr det at jeg ikke kan bruke den musen med windows 8?

Musen jeg tenker på en er Corsair Vengance m65.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Som regel fungerer HID's på alle operativsystem. Hilsen en som bruker en joystick laget for WinXP på Win8, Win7, Linux og OSX.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som Freddy sier, jeg har til gode å se en HID som ikke fungerer så lenge du har input devicen (i dette tilfellet USB), den musen fungerer sikkert også på HP-UX og AIX også.
Om det er en mus med spesialfunksjoner så kan det være problemer i feks Linux.
Mellom forskjellige windows versjoner har jeg aldri hatt trøbbel.
Men hadde en logitech mx revo med ekstra knapper og ekstra scroll som aldri virket 100% i Linux. Funka på xp, win 7 og tåpelige Vista.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Om det er en mus med spesialfunksjoner så kan det være problemer i feks Linux.
Mellom forskjellige windows versjoner har jeg aldri hatt trøbbel.
Men hadde en logitech mx revo med ekstra knapper og ekstra scroll som aldri virket 100% i Linux. Funka på xp, win 7 og tåpelige Vista.
Vis hele sitatet...
Det meste kan du mappe fint i lunix, hilsen en som har måttet mappe det meste av spesialkeys på keyboard i lunix siden 2002.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det meste kan du mappe fint i lunix, hilsen en som har måttet mappe det meste av spesialkeys på keyboard i lunix siden 2002.
Vis hele sitatet...
Tror det var noe med hemmelige drivere el. no sånt.
Da fantes en fix husker jeg men etter en update så fikk man bare depandencies greier. Sikkert mange som kunne fikset det, men det var mange poster rundt forbi husker jeg og jeg fant nå ingen løsning på scroll nr 2 etc.

Er nok for de med mad skillz
Sist endret av frtoretang; 11. juni 2014 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitter med en M65 nå på 8.1 som funker knirkefritt Software og alt funker akkurat som det skal, knall mus.
Trådstarter
24 0
Er det det samme med tastatur også?

Takk for raske svar!
Dersom det fungerer på windows 7 så er det 99% sjans for at det fungerer på windows 8.1.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Dersom det fungerer på windows 7 så er det 99% sjans for at det fungerer på windows 8.1.
Vis hele sitatet...
Dersom det fungerer på windows * er det stor sjans for at det fungerer på windows 8.1, og de fleste andre OS'er som støtter busen den bruker.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dersom det fungerer på windows * er det stor sjans for at det fungerer på windows 8.1, og de fleste andre OS'er som støtter busen den bruker.
Vis hele sitatet...
Rekner med det er driverer TS sikter til, da kan det bli litt kluss.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Rekner med det er driverer TS sikter til, da kan det bli litt kluss.
Vis hele sitatet...
Drivers til hid sier du? Når lastet du mouse.sys sist?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Drivers til hid sier du? Når lastet du mouse.sys sist?
Vis hele sitatet...
Dei felste datamuser "designet for gaming" har software for å sette opp makro og diverse.