Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3141
halla, er på utkikk etter filmer hvor hovedpersonen gjennomgår en stor personlig forandring. For eksempel som i Limitless, hvor Eddie går fra å være en fattig og mislykket alkoholisert forfatter, til å bli en verdensmester i alt han prøver seg på. Tar i mot alt, men ønsker gjerne ting som er rettet mot penger/livsstil osv.

Takker!
Yes man (2008) med Jim Carrey
Veldig rettet mot livsstil, ga meg en liten tankevri når jeg gikk ut av kinoen første gang jeg så filmen
A Prophet passer perfekt og anbefales på det sterkeste.
Gran Torino, stikkord patriotisme og fremmedfrykt.
Neutral Good
Mith's Avatar
Ødelegger det ikke filmen om du alt vet twisten?
Sitat av Mith Vis innlegg
Ødelegger det ikke filmen om du alt vet twisten?
Vis hele sitatet...
Ønsker inspirasjon og motivasjon til et "personlig prosjekt" jeg jobber med, og vil derfor se filmer som kan motivere og inspirere til nettopp dette, uavhengig om jeg vet hvordan de ender eller ikke.
Kommer hancock innen denne kategorien..?
Personlig forvandling sier du? Hva med å gå ifra levende til død? Da forandrer du deg, sant? Muligheter: Ganske mange filmer hvor hovedpersonen dør

neida..

Anbefaler Prison Break.. Hovedpersonen gårifra skikkelig feig type til hardcore gjengleder
The Pursuit of Happyness
Run Fatboy Run?
en venn av meg heter eddie
Gudfaren 1!
John Q. Vet ikke om han går gjennom en stor personlig forvandling, men han gjør hverfall noe han aldri hadde trodd han kunne gjøre, presset opp i et hjørne pga penger.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
When Nietzsche Wept
Dead Man
Blueberry (Renegade)

Disse handler riktignok ikke om en persons reise mot å tilegne seg penger og berømmelse.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Den beste filmen med en solid karakterutvikling jeg kommer på nå er The Treasure of the Sierra Madre. Den er svært rettet mot penger og livsstil, da filmen handler om tre arbeidsløse menn som velger å prøve lykken som gullgravere i Sierra Madre, Mexico.

Kommer ikke på noen flere filmer som er verdt å nevne akkurat nå, men serien OZ av HBO har den best gjennomførte karakterutviklingen jeg kan huske å ha sett.
Sist endret av thomasf; 17. mai 2011 kl. 12:16.
spankingguru
Worner's Avatar
Nå har jeg ikke forslag til noen filmer, men når jeg gikk inn for å tjene penger på nett for noen år siden, så kom jeg over endel sitater som hjalp meg


[CENTER]
"A man can fail many times, but he isn't a failure until he gives up."

"The road to success is paved with failure."

"Pain is Temporary, Giving up is Permanent."

Failure is the tuition you pay for success.

"...i didn't fail at creating the light bulb 10,000 times, but found 10,000 ways not to do it..."

"The only path to victory is defeat."
Vis hele sitatet...
[/CENTER]

Med andre ord, du er nødt til å feile for å lykkes
Sist endret av Worner; 17. mai 2011 kl. 12:23.
Blood Diamonds <- EPIC
The Mercant of Venice
get him to the greek
Sikkerhetsklarert
Pretty Woman(1990)
The Curious case of Benjamin Button(2008)
Serien ''My name is Earl''
The pursuit of happyness er kanskje den beste filmen innen denne sjangeren. Den er også basert på en ekte historie. Så hvis du leter etter inspirasjon er denne filmen definitivt veien å gå
Wall Street kansje? fyren er aksjemegler osv, økonomirelatert

Har hørt at 2ern ikke er så mye tess i forhold til orginalen...
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
The Bourne Triology kansje? Han går jo fra og ikke huske en drit til og oppdage at han er en slags super agent elns.
Of Mice And Men
Vil absolutt anbefale serien Breaking Bad .

Handler om en lærer som har seg en aldri så liten midlife chrisis greie, hvor han går over fra å være lærer til Crystal Meth dealer\cook.

her har du en liten trailer i tillegg
"The long kiss goodnight"
http://www.imdb.com/title/tt0116908/

Dame som har mistet hukommelse og finner plutselig ut at hun er meget flink med kniver og håndvåpen...hvorfor det tror du?
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
To filmer jeg kommer på i farta der hovedpersonene forandrer seg er Shutter Island og Fight Club.
Sitat av schkmenebene Vis innlegg
Vil absolutt anbefale serien Breaking Bad .

Handler om en lærer som har seg en aldri så liten midlife chrisis greie, hvor han går over fra å være lærer til Crystal Meth dealer\cook.

her har du en liten trailer i tillegg
Vis hele sitatet...
Midtlivskrise og midtlivskrise fru blom. Han har vel strengt tatt kreft, og må skaffe penger for å redde familien.

Ontopic igjen, så er vel "A Clockwork Orange" et ganske ekstremt eksempel på en slik film.
Into the wild
Robinson Crusoe (1997)
så nettopp denne filmen, har også lest boka for lenge sia^^ helt greit story (tøff)
bedre en castaway må jeg si
Fight Club!!

Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Into the wild
Vis hele sitatet...
Denne er også fin, og veldig inspirerende!
Into the Wild er helt fantastisk, anbefales!

Den er allerede nevnt, men jeg anbefaler deg å lese litt om filosofen som McCandles referer til i filmen, Henry David Thoreau. Etter å ha skumlest litt i boka Walden av Thoreau begynte jeg å reflektere over mitt eget liv og hvor jeg vil med livet uten å gå for mye inn på det her.
Holes Hovedpersonen gjennomgår en stor forandring fysisk, og psykisk.
15 Minutes
Spiderman?
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av thomasf Vis innlegg

Kommer ikke på noen flere filmer som er verdt å nevne akkurat nå, men serien OZ av HBO har den best gjennomførte karakterutviklingen jeg kan huske å ha sett.
Vis hele sitatet...
OZ må være en av de beste seriene som finnes. Jeg har hatt den på pcen siden 2003 og har sikkert sett alle episodene minst 20 ganger

Edit. De har vært ekstremt flinke til å samle skuespillere også. Du finner mange av de over alt. feks i Law & Order, Lost, 28 Weeks Later, Army Wives, The closer, Generation Kill, Desperate Housewives, 30 Rock, Rescue Me , Terminator: The Sarah Connor Chronicles og tusen andre serier og filmer jeg kunne ha nevnt.
Tør påstå at Deep gjennomgår er ganske så stor forandring i Blow Går fra pot-langer til å samarbeide med Escobar
you don't mess with the zohan
gran torino