Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1719
Sitter å leser nr 197,178 årgang Adressavisa fra fredag den 25de august 1944, så begynte jeg å tenke på om den var verdt noe, har jo ikke tenkt å selge den,siden jeg fikk den av farfaren min da jeg var 5 år.
Det er en fire siders avis i bra stand, har bilde av Adolf Hitle og von Ribbentrop på forsiden.
veldig interesant lesestoff i den..

Så er det noen her som har en viss peiling på om den er verdt noe..

C
Ikke at jeg har peiling på slikt, men tipper den er verdt en del ja! Det bør sjekkes opp!
Jepp! Hvor sjekker jeg sånn da?
Min lokale antikvitar?
scan den inn da :P så kan vi også lese
Snakka med en som kommer over en del aviser på auksjoner. Han trodde at du kunne få fra 100 kr og oppover. Den beste plassen du kan spørre er på evt. en auksjon eller besøk antikkbutikkene i Trondheim.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
sitt på den til den er omtrent 100 år gammel Da kan den kanskje bli verdt en del... Selg den til ett forlag eller noe som kan bruke den som referanse til en historie bok eller noe sånt.. vil jeg tro du kan tjene en del penger på..
Den er verd en god del hvis den er hel og uten rift/riper/flenger etc...
pappa har nr.19, årgang 1 av vg, i ganske god stand. fikk den for en femmer på loppis, samt mange andre gamle aviser. han fikk tak i nr 1, årgang en av en avis også. husker ikke hva den heter
Lokale antikvariater burde kunne anslå en pris..
Opprinnelig postet av m|x
pappa har nr.19, årgang 1 av vg, i ganske god stand. fikk den for en femmer på loppis, samt mange andre gamle aviser. han fikk tak i nr 1, årgang en av en avis også. husker ikke hva den heter
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke muliget til å scanne forsiden på første VG? Hadde vært nais å sett hvordan det ser ut!
Opprinnelig postet av ZerBox
Du har vel ikke muliget til å scanne forsiden på første VG? Hadde vært nais å sett hvordan det ser ut!
Vis hele sitatet...
den er i lillestrøm, og jeg er i molde. desutten har han ikke scanner eller internett
Kunne ikke scanet den avisen da? Gjør jo ikke noe om vi får se, ingen verdisynking av den grunn
som jeg sa: han har ikke scanner. han bor i lillestrøm, og jeg i molde. blir for pes
Opprinnelig postet av m|x
som jeg sa: han har ikke scanner. han bor i lillestrøm, og jeg i molde. blir for pes
Vis hele sitatet...
Kanskje han mente den første avisen.. som tråden egentlig handler om?
Bør du ikke innramme den??
Det kan jo skje noe dumt, og det hadde vært kjipt for deg!

Just in case lissom.. :P
Scan inn den da! Hadde vært veldig interessant å se!
Har _nesten_ noe med temaet å gjøre;
På krigsavisene.com kan du bestille opptrykk av aviser fra perioden 1940-45
Not Penny's boat
argh's Avatar
jeg hadde beholdt den i mange år fremover, kanskje gitt den videre til en av mine nærmeste!