Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 815
Hei, far min har kjøpt seg en linksys her for en stund siden, og når jeg kom hjem så installerte jeg DD-WRT på den, det ble feil på den ved første installasjon, men med hjelp fra ranvik så fikk jeg den til å fungere igjen.

Så her i kveld begynte jeg å lure på hvordan systemet så ut, så jeg koblet meg til med ssh og satt å blade litt i filer, prøvde ut noen kommandoer...osv, men så kom jeg over kommandoen "ledtool", jeg finner ikkje noen hjelp kommando på den, heller ingen man page. Eneste jeg har funnet ut om den kommandoen er at man kan få strøm indikatoren til å blinke X antall gang ved å skrive "ledtool x" f.eks "ledtool 20" da blinker strøm indikatoren 20 gang.

Er det kun det den kan brukes til? Eller er det andre funksjoner i den å?
hardware mode eller software mode.
finne masse små appz til wrt. sjek ut liksten på openwrt.org (det hetter pakker)
Sist endret av ranvik; 28. juni 2010 kl. 23:45.
Trådstarter
Jeg var ikkje helt med på den, men jeg har lest kildekoden til ledtool. http://svn.dd-wrt.com:8000/dd-wrt/br...ool.c?rev=9388 og det ser ikkje ut som den har noen annen funksjon enn bare å få DIAG_LED'en til å blinke.

Men kan man bruke led_controll() til å få andre led til å blinke på routeren?
hvis det er kun leds du vil styre, så er det fult mulig og gjøre det, flere programer som bruker dem.

utgangen som dem er kontrolert av hetter "GPIO" fra 0 til 7 , det variere litt fra model til model hva disse nr er.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Useful_Scripts (hopp ned til "LED Scripts")

NB: led vil du ser blir brukt til andre ting, ved hardware modding. siden GPIO er veldig grei utgang/inngang og bruke
Sist endret av ranvik; 29. juni 2010 kl. 01:01.