Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1270
Hei,

Sitter på et mini LAN med 2 andre, og jeg begynner og bli litt iritert nå.
Når folk skal inn på datan min så kommer dem rett og slett ikke inn. Det er ikke pga. netverket tror jeg. Fordi jeg kommer fint inn på dem sine.

Lurer på om dette skjedde etter Norton Anti-Virus klikka, akkurat som den blokerer folk. Sånn at de ikke får adgang til datan min.

Jeg har avinstalert norton for lenge siden, noen som har vært borte i det samma? er formatering den eneste måten og fikse dette problemet på?

Trenger hjelp fort. Takk for alle svar!
Prøv å sett opp en ftp og se om de kommer seg inn da. www.guildftpd.com er et gratis alternativ.
det samme skjer med meg, orker ikke bry meg om det jeg, dem som går glipp av mine herlige filer :P
Pass på at Gjest/Guest-kontoen er aktivert, og gi den tilgang til å lese mappene du deler.
samme har skjedd mange ganger når jeg har vært på lan, tror bare du kan prøve og instalere nettverk på nytt. også mulig å prøve og kjøre fast ip.
Eller som siste utvei kan du bare be folka lage en upload mappe...altså dele en mappe å gi alle brukere max rettigheter. slik at de kan endre filer osv. så kan bare du slenge det over til dem.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hm.. instalerte norton nå.. får og se om det funka. Men nei=S
Har prøvd alt av det som stod der? noen som vet om andre ting? SP2 kanskje ødelegger?
Deler du noe i det hele tatt? Må nøtt å dele noe for at folk skal kunne komme inn...
Hvis jeg ikke tar helt feil, så er "Delte Dokumenter (noe sånt)" delt default. Så at noe ikke er delt tror jeg ikke er problemet. Kan ta feil da.
En vanlig grunn til at dette skjer er at man har en brannmur som blokkerer fildeling som default.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Deler jeg, hm altså det er ikke routern fordi vi har brukt kryssa kabel også! Men liker ikke helt SP2=S Vet ikke om det driver med faenskap? hehe.. Kan være greit til neste lan, ftp er jeg ikke intrisert i og sette opp! Fordi da må jeg lære mange åssen man skal bruke det!
Jeg har opplevd akkurat det samme. Men som fuzzy76 sier: Deaktiver brannmurene på begge maskinene. funka for oss.
kan jo eventuelt be dem lage en mappe som du kan upploade filene dine i
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hadde samme problem hos meg, da var ikke guest kontoen aktivert.. I tillegg har jeg vært borti at folk tror de deler men ikke har delt noen ting.. Og nei, shared documents er ikke alltid delt standard.. Lag en ny mappe og del den med ALLE rettigheter og aktiver GUEST så funker det nok
-totto
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Luric
Jeg har opplevd akkurat det samme. Men som fuzzy76 sier: Deaktiver brannmurene på begge maskinene. funka for oss.
Vis hele sitatet...
Brannmuren var av på begge maskinene, hvis du mener den i SP2?
Fordi det er den eneste jeg har, ellers har jeg bare Norton 2005.

Som jeg sier:
Jeg DELER noe.
Guest kontoen er AKTIVERT.
TCP/IP er instalert, og alt der er satt opp riktig.
Det er ikke noe FEIL med Routeren.
Det som var veldig rart var at, det var meg og en annen som det ikke gikk ann og gå inn på.
Så var det en annen som hadde en lap-top som vi brukte til og overføre ting med. Siden vi kom inn på han bare.

Det er jo noe som blocker!
Norton 2005 har da også brannmur hvis det er "fullpakken" du snakker om. Det lønner seg å vite hva man installerer.
kommer du inn på maskina. dvs kommar han opp å spør etter passord?
if so så aktiverer du enkel fildeling. er så mye enklere da..

vist ikke så sjekker du at du ikke har aktivert noen form for brannmur som feks:
- innebygde (vet du har sjekket det)
- trend internett security/pc chillin
- norton internett security
- zone alarm

vist ingen av de er på å du fortsatt ikke får tilgang sjekk det meite sa.