Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 736
Hei,

Skal kjøpe ny gaming pc.

Jeg har kommet fram til dette, med litt hjelp av en venn.

https://www.komplett.no/wishlists/9f...2-28675b5a6964 - Fra Komplett

+

http://puu.sh/qzjqt/07418efc6f.png - Fra NetOnNet

Det jeg lurer på er om jeg kanskje betaler for mye for skjermkortet mitt, når jeg hovedsakelig kommer til å spille, wow, lol, dota. Dette skjermkortet vil vel være litt overkill for å kjøre disse spillene og for eventuelle nye spill så må jeg ikke ha alt på ultra.

1. Hvilket skjermkort ville dere anbefale for en billigere pris? (hvis ikke dere mener at det er best å kjøpe litt dyrere nå, for at det skal vare lenger?)


2. og er det noe annet som dere vil kommentere på som burde vært byttet ut i noe bedre til omtrent samme pris?

Tusen takk for all mulig hjelp!
Sist endret av Madmartin; 13. august 2016 kl. 02:09.
Hvilken skjerm skal du spille på?

1060 er uansett et godt valg med tanke på "futureproofing" men waste om du ikke får brukt det overhodet for om et par år lissom.

Om du ikke spiller noen spill som krever et 1060 kort kan du ligeså kjøpe skjermkort brukt på finn/facebook-grupper og vente til du trenger det.
RX470 er jo et veldig greit kort om du syns 1060 blir for mye. Eventuelt RX480.
Trådstarter
13 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvilken skjerm skal du spille på?
Vis hele sitatet...
Jeg skal bruke en gammel skjerm som sikkert er 6 år gammel, husker ikke helt. Er det forresten noe problem med tanke på nytt skjermkort og gammel skjerm? - Jeg må vell kanskje invistere i en ny skjerm også.


Sitat av WinterStone Vis innlegg
RX470 er jo et veldig greit kort om du syns 1060 blir for mye. Eventuelt RX480.
Vis hele sitatet...
For å ta i bruk det RX 470 eller RX480 må jeg bytte noen deler da?
Sist endret av Madmartin; 13. august 2016 kl. 09:32.
Neida. Funker et 1060 funker et RX4xx eller så å si det meste av skjermkort.
Trådstarter
13 0
Hvordan kan rx 470 sammenlignes med andre skjermkort til samme prisen, forresten? Og har hørt at det noen ikke liker saphaire modeller, funker den du linka?
Det er ikke noe problem å bruke en gammel skjerm med de spillene du spiller allerede.
Det er heller ikke noe problem å bruke noen av skjermkortene nevnt i tråden med den gamle skjermen.
Men dersom du vil spille grafikkintensive spill bør du ha et nytt skjermkort, og skjermen til å vise det.
Ellers er det jo liten vits.

1060/RX480 hadde vært mitt valg om jeg var deg og har lyst til å prøve å spille spillene du snakker om på ultra.
Kan være gøy det.
Her er et eksempel på en kis som kjører wow med alle settings på max: World of Warcraft - Legion pre-patch - FPS Test - Fx 8350 - R9 390 - Ultra Settings

Dersom du verken er interessert å spille spillene du spiller nå på ultra, eller har en skjerm som kan vise max settings, tror jeg det hadde vært bedre å kjøpe et skjermkort brukt eller bare bruke kortet du allerede har.

Dersom skjermkortet ditt er litt varmt under load (sjekk temperaturer med hwmonitor) og ikke har vært rensa på et par år og fått ny kjølepasta på en stund, kan det være lurt.
Video Card Thermal Compound Upgrade - Secret to Better GPU Performance?
Sitat av Madmartin Vis innlegg
Hvordan kan rx 470 sammenlignes med andre skjermkort til samme prisen, forresten? Og har hørt at det noen ikke liker saphaire modeller, funker den du linka?
Vis hele sitatet...
Sapphire er generelt veldig bra. Dem lager kun AMD kort så det har dem greie på.
Selvsagt ikke noe i veien med Asus\gigabyte\MSI/etc heller.
Smak å behag for det meste.
Sist endret av WinterStone; 13. august 2016 kl. 19:33.