Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2161
min "kjære" far, slo av pcen min mens den sto i hvilemodus... etter denne hendelsen har pcen slått seg av etter jeg har slått på pcen. får ingen windows errors heller. alt ser bra ut inni, cpu kjøleren går som den skal og tror alle kablene er i. aner ikke ka eg kan gjøre. har ikke prøvd å reparere/reformatere windows, da den slår seg av til og med i boot menyen etter x antall sekunder. det er en stasjoner, kan komme med speccs hvis det skulle være relevant. takk for eventuelle svar
den samme har skjedd meg før, fant ingen løsning på det men plutselig etter 1 uke hadde gått så funka den igjen
bra det fikset seg, men blir litt rart å håpe på det beste nå som modernwarfare 2 kommer også :/
Svak strømforsyning?
Har du sjekket at det ikke har flyttet kaniner inn?
er du høy eller mener du støv? :P ingen støv i min pc, alle kjøleblokker og ribber er støvfri. akkurat som resten.. støvsuger den 1-2 ganger i måneden

Sitat av Verdaling Vis innlegg
Svak strømforsyning?
Vis hele sitatet...
550 watt.. funket i ett år nå, aldri vært ett problem, selv ved overklokking, og pcen er ikke overklokket for øyeblikket heller. så tror ikke det.. kan hende den har tatt kvelden :/ får heldigvis snart stipend
Lite tips er å ikke støvsuge en pc. Statisk elektrisitet er døden for en pc. Bruk trykkluft
Velvel.
Koble fra disken og CD / DVD stasjon, la bare 1 RAM modul være i, start.
Sist endret av Verdaling; 19. oktober 2009 kl. 20:38.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Velvel.
Koble fra disken og CD / DVD stasjon, la bare 1 RAM modul være i, start.
Vis hele sitatet...
gjorde det nå. pcen starter opp, og det står seff at eg må koble til en boot device eller cd.. men pcen slo seg av etter ett minutt, samme problem som tidligere eller automatisk shut down? var ikke noen countdown eller warning på skjermen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Automatisk shutdown etter en kort periode betyr ofte en av to ting :

Varmeproblem (For varmt en eller annen plass).
Strømproblem (Den får feil spenninger fra noe, for høy spenning, for lav spenning, fluxende spenning).
Møkka-virus?
Slett denne
Sist endret av Prognisse; 20. oktober 2009 kl. 22:14.
Møkkavirus pleier ikke gjøre sånt.

Derimot :
- For svak strømforsyning
- ødelagt vifte
koke PSU
koke GPU
koke CPU
koke Chipset
- støv i en kjøleblokk
koke CPU
koke GPU

Om noe er kokt funker det kanskje en stund til eller så må det skiftes.
Støvsuger uten noe løp på, og støvsug støvet ut av alle kjøleblokker og om kjølepastaen er brent på kjøleblokken så må den skiftes også.
Sist endret av Pyro_Killer; 20. oktober 2009 kl. 22:19.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Møkkavirus pleier ikke gjøre sånt.

Derimot :
- For svak strømforsyning
- ødelagt vifte
koke PSU
koke GPU
koke CPU
koke Chipset
- støv i en kjøleblokk
koke CPU
koke GPU

Om noe er kokt funker det kanskje en stund til eller så må det skiftes.
Støvsuger uten noe løp på, og støvsug støvet ut av alle kjøleblokker og om kjølepastaen er brent på kjøleblokken så må den skiftes også.
Vis hele sitatet...
ingenting er kokt siden pcen er støvfri, den har ikke dødd av statisk elektrisitet, psu'en kan det være en feil med, men rart at den plutselig bare skulle fucke seg uprovosert nå
har veldig god luftflow, og lave temperaturer. kjølepastaen var ikke svidd, sjekket 4 dager siden, og pcen funket fint etter det, så tviler ekstremt sterkt på at jeg fucket noe da. har prøvd å kople fra dvd rom, harddisker, all ram untatt 1, ekstra nettverkskort og lignende.

men er vel ByLAN cursen... vært år 4 år på rad har den fucket seg uprovosert.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Automatisk shutdown etter en kort periode betyr ofte en av to ting :

Varmeproblem (For varmt en eller annen plass).
Strømproblem (Den får feil spenninger fra noe, for høy spenning, for lav spenning, fluxende spenning).
Vis hele sitatet...
tenkt på feil spenninger og det virker som det mest logiske utifra ka den gjør, men siden eg vet at det er nok strøm til å overklokke tviler jeg på at det er for lite strøm nå som den ikke er klokket. hvis jeg ikke får det fikset nå må jeg finne meg en strømforsyning og prøve... vil ha det som siste utvei, siden kabler og strøm er drit kjedelig varme er det ikke, fjerner alt støv annenhver måned, og har god airflow. takk for svar alle hittil

Sitat av Freiheit Vis innlegg
Møkka-virus?
Slett denne
Vis hele sitatet...
nope, jeg får ikke virus, så enkelt :P + den slår seg også av uten harddisker tilkoplet ^^
Få faren din til å kjøpe ny pc til deg...