Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1203
Hei. Fikk en bærbar PC av mitt søskenbarn.
Han husker ikke sitt eget Windows passord.
Han har ikke Recowery CD eller noe.

Er det da man skall formatere PC`n?
Prøvde å laste ned Windows XP, men lastet sikkert feil. (Funket ikke, bootet rett)

Kan noen sende meg en torrent link, på rett Windows XP greie.

Eller komme med tips, som jeg sikkert ikke visste ifra før.
Prøv å boot i sikkerhetsmodus, der pleier det ikke å være passord på admin kontoen. Da kan du bare logge inn der, og fjerne passordet på den andre kontoen
Trådstarter
F2, F3,F4? Hvilken knapper er til hva? Kan bare litt med Setupen jeg
F8 er sikkerhetsmodus. Du kan eventuelt prøve deg på denne: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/
Trådstarter
Da har jeg en del ting å prøve ut her. Tack. Prøver den linken du sente meg. Kommer snart med tilbakemelding om det funket eller ikke.

Nei fikk det ikke til. Jeg tar vare på denne tråden, og lurer en kompis hit etterhvert. Så får han vise meg litt.

Det ser ikke ut som jeg fixer bootinga rett. Setter CD/DVd som 1. prioritert, men den går direkte på hardisk og starter den vanelige Windows. Så tror at jeg har brent feil Windows.

Siste spørsmål før jeg tar en pause. Windows i ISO format. Skall jeg brenne hele ISO fila, eller som jeg gjorde. Åpnet ISO fila og brente filene?
Sist endret av ertsaas; 31. januar 2009 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enkleste måten på å bli kvitt ett windows xp-passord er å laste ned Hirens Boot CD og kjøre active password changer eller hva det nå het igjen.
ett par tastetrykk i det programmet og passordet er fjernet for godt.
Det fulloggal sier er nok det letteste uansett.


Man kan uansett ved loginskjermen trykke ctrl+alt+delete for å få opp innloggingsruten hvor man kan skrive inn "Administrator" uten passord, som i de fleste tilfeller vil fungerer (dette tror jeg krever Windows XP Professional). Om det er Windows XP Home må man trykke F8 før "Loading Windows XP" skjermbildet kommer opp for å så velge "Sikkerhetsmodus".

Logg inn som Administrator, høyreklikk på "Min Datamaskin", velg "Behandle". Ved brukerne kan du endre / tilbakestille passord på kontoene.

Have fun.



PS! Hadde det ikke vært for deepfreeze ville jeg ha fått overtaket på maskinene på de skolene jeg gikk på, men sukk for den.
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Da har jeg en del ting å prøve ut her. Tack. Prøver den linken du sente meg. Kommer snart med tilbakemelding om det funket eller ikke.

Nei fikk det ikke til. Jeg tar vare på denne tråden, og lurer en kompis hit etterhvert. Så får han vise meg litt.

Det ser ikke ut som jeg fixer bootinga rett. Setter CD/DVd som 1. prioritert, men den går direkte på hardisk og starter den vanelige Windows. Så tror at jeg har brent feil Windows.

Siste spørsmål før jeg tar en pause. Windows i ISO format. Skall jeg brenne hele ISO fila, eller som jeg gjorde. Åpnet ISO fila og brente filene?
Vis hele sitatet...
Duskal brenne selve ISO filen. Hvis du pakker den ut, så kan den ikke boote.
Nei. Det går ikke. Kan det være noe med at CD`n ikke er boot bar? Var en som sa at jeg måtte se etter det.
Sikkerhetsklarert
Last ned (l)ophcrack eller ERD commander og brenn ut på cd.
Jeg har en kompis som har et program som heter "locksmith" som fungerer sykt bra noen som har hørt om dette?
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Jeg har en kompis som har et program som heter "locksmith" som fungerer sykt bra noen som har hørt om dette?
Vis hele sitatet...
Nja, passordswiperen i ERD Commander heter nettopp locksmith, er det den han bruker?
Ikke umulig, han hadde en live XP som jeg ikke husker navnet på som han bootet opp, startet programmet og skiftet passordet mitt uten helt uten problemer eller å kunne mitt forrige passord.

Han sa at man kunne bruke den på servere også?
SLAX go for it!
Søker etter "locksmith" men er usikker om jeg finner den dere snakker om. Kan dere komme med en link?
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Søker etter "locksmith" men er usikker om jeg finner den dere snakker om. Kan dere komme med en link?
Vis hele sitatet...
Ser ut som du må betale for akkurat den nå, etter at Lillemyk kjøpte sysinternals i 2006 (!) men du finner sikkert ERD Commander 2005 andre steder. Ellers så vil jeg tro hirens boot cd gjør samme nytten..
Hvorfor kan ikke han ikke bare laste ned Active PW Changer på en annen pc, brenne det ut, gå i BIOS slik
at Pcen booter fra cd stasjonen?
Sist endret av Fossen; 12. februar 2009 kl. 21:51.