Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3098
Hei dere. Jeg har et stort problem, jeg har nettop kjøpt meg en ny blu-ray dvd spiller, men kom F*** meg til å få bøyd ene tuppen av stikkontakten. Jeg har prøvd å bøye den tilbake men den fungerer fortsatt ikke. Hva skal jeg gjøre? Går det ann å bytte den inn igjen på grunn av det og få reparert den eller få en ny? Eller går det ann å bytte selve stikkontakten?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Om du kan bytte selve kontakten må du vite, vi kan ikke se om den er avtagbar eller ikke.
Sitat av Caracalla
Hei dere. Jeg har et stort problem, jeg har nettop kjøpt meg en ny blu-ray dvd spiller, men kom F*** meg til å få bøyd ene tuppen av stikkontakten. Jeg har prøvd å bøye den tilbake men den fungerer fortsatt ikke. Hva skal jeg gjøre? Går det ann å bytte den inn igjen på grunn av det og få reparert den eller få en ny? Eller går det ann å bytte selve stikkontakten?
Vis hele sitatet...
Du kan få den reparert, men da må du betale for det selv. Slik dekkes ikke av garanti...
Sitat av Cikey
Du kan få den reparert, men da må du betale for det selv. Slik dekkes ikke av garanti...
Vis hele sitatet...

Hæ? dekkes ikke av garanti? men når man kjøper et produkt i butikken og det er en feil slik at man ikke får brukt det, så må man jo kunne kreve å få reparert/nytt????
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av LoOzR
Hæ? dekkes ikke av garanti? men når man kjøper et produkt i butikken og det er en feil slik at man ikke får brukt det, så må man jo kunne kreve å få reparert/nytt????
Vis hele sitatet...
Ikke når man selv ødelegger produktet.
Si at den var sånn. Ikke helt lov, men.
ah, beklager, leste ikke goft nok, trudde han fikk den levert slik..
Sitat av LoOzR
Hæ? dekkes ikke av garanti? men når man kjøper et produkt i butikken og det er en feil slik at man ikke får brukt det, så må man jo kunne kreve å få reparert/nytt????
Vis hele sitatet...
Han har selv ødelagt den, les topic før du poster.

Det blir nok desverre ikke dekt av noe garanti, men det kan ikke koste allverdens å fikse, eventuelt sende den til onkel Tor som er elektriker.
hvis det bare er pluggen som er ødelagt så kan du bare klippe kabelen og kjøpe en sånn en og skru den på ledningsstumpen
Så det går ann å bytte den altså.. Nei, da er det ikke noe problem ^^ Tenkte å spørre her før jeg gikk til fattern^^ Han er elektriker, så da går det nok bra, hadde ikke vært noe morro å spørre om han kunne fikse den og det ikke gikk an :P Kjøpte den igår så har ikke fått brukt den engang... Men er egentlig ikke helt sikker på hvordan jeg klarte å få ødelagt den da =/
Sist endret av Caracalla; 26. oktober 2008 kl. 20:43.
Elektriker blir nok billigst, for de gjør det på stedet og det er fort gjort.
step 1:
Finne en gammel skøteledning eller et elektrisk apparat du ikke trenger med stikke som har skruer. Som nevnte over.

step 2:
Skru fra hveradre den kontakten som du skal bruke som donor.og memorer hvordan det var der inni.

step 3:
Kapp kabelen til blu-ray spilleren, og kutt vekk noe av det yterste laget av ledningen. Du skal nå ha to ledninger. Ta vekkca 8 mm av plasten rundt hver av de to ledningene med en skarp kniv. la det være minst mulig kobber kappet tapt.

step 4:
Skru på plass lednningen fra blueray slik som det var i donor elektronikken var, det kan hende at deet var en ledning mer i donoren enn i bluray spilleren, men den skal du bare ignorere.

step 5:
Gud løkk, om du vet hvordan man bruker spilleren, burde du være smart nok til å klare dette.

EDIT: Har du en kompis som går elektriker-skolen eller en bestefar/far burde du spørre om de kan det, dete er ganske common knowledge for de over 35.
Sist endret av Pyro_Killer; 26. oktober 2008 kl. 20:47.
Sitat av Pyro_Killer
step 1:
Finne en gammel skøteledning eller et elektrisk apparat du ikke trenger med stikke som har skruer. Som nevnte over.

step 2:
Skru fra hveradre den kontakten som du skal bruke som donor.og memorer hvordan det var der inni.

step 3:
Kapp kabelen til blu-ray spilleren, og kutt vekk noe av det yterste laget av ledningen. Du skal nå ha to ledninger. Ta vekkca 8 mm av plasten rundt hver av de to ledningene med en skarp kniv. la det være minst mulig kobber kappet tapt.

step 4:
Skru på plass lednningen fra blueray slik som det var i donor elektronikken var, det kan hende at deet var en ledning mer i donoren enn i bluray spilleren, men den skal du bare ignorere.

step 5:
Gud løkk, om du vet hvordan man bruker spilleren, burde du være smart nok til å klare dette.

EDIT: Har du en kompis som går elektriker-skolen eller en bestefar/far burde du spørre om de kan det, dete er ganske common knowledge for de over 35.
Vis hele sitatet...


Jeg har nå prøvd det du skrev, men det fungerer ikke!? =O Hva gjør jeg nå? På kabelen jeg kabbet av fra blu-rayen stod det: JYD-18A 2,5 A 250V~ Hva betyr det? =O Nå begynner jeg å få panikk =O
Sist endret av Caracalla; 26. oktober 2008 kl. 22:34.
Har du ikke peiling selv så spør du din far som tydeligvis bør kunne slikt lekende lett eller få de du kjøpte den fra til å gjøre det; enten ved å lyve at skaden var tilstede eller betale en liten sum for å få det fikset. Spør isåfall hvor mye, og gå til en annen repatarør som kan gjøre slikt trivielt arbeid uten å sende den i en eske over halve verden med påfølgende byråkrati.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Caracalla
Jeg har nå prøvd det du skrev, men det fungerer ikke!? =O Hva gjør jeg nå? På kabelen jeg kabbet av fra blu-rayen stod det: JYD-18A 2,5 A 250V~ Hva betyr det? =O Nå begynner jeg å få panikk =O
Vis hele sitatet...
Dersom du faktisk har byttet endestykket og det enda ikke fungerer er det nok en defekt i spilleren.

Men siden du har maltraktert produktet regner jeg høyst sansynelig med at butikken ikke er interessert i å bytte det.
Jeg er veldig skeptisk til hva du har gjort. Hva bøyde du? Hvor kuttet du? Hvordan monterte du i den nye kontakten?
Det er rimelig vanskelig å bøye en kontaktpinne med håndmakt hvis du ikke er stokk dum. Tror det enkleste er om du poster et bilde, slik at vi får se hva som har skjedd og evt hva som kan gjøres.
JYD-18A 2,5 A 250V~ ..Dette er bare kabeltype, og hva den tåler, og dette passer overens med ditt stikk.
Prøv å skru opp spilleren å sjekk? Med litt flaks kan det hende det bare er inntakskabelen som ikke sitter.
Jeg tror det kan være smart å ikke råde ham til å gjøre alt for mye forskjellig. Han har allerede klart å feile i å sette den inn i veggen. Jeg syns du skal få faren din til å hjelpe deg før du må gå tilbake til VHS'n.
Det var ikke når jeg skulle putte den inn i veggen ^^ Men jeg dro den ut mens jeg stod ... Avslutter tråden her nå da :P
Hvis du uansett har tenkt til å prøve igjen, så er N-blå leder, L-brun leder og den ledern med gul/grønn kalles jordleder, som kobles til det tegnet med streker.
DVD spillere pleier ikke å ha jord, så den kan du mest sansynlig drite i. Sjekket i en annen vegg plugg i tilfelle sikring i huset?

Skal litt til for å ikke klare å replikere en kontakt.
Her er hvordan det skal se ut:

http://bildr.no/thumb/277191.jpeg
Sist endret av Pyro_Killer; 26. oktober 2008 kl. 23:37.