Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2974
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvor lang tid ca. skal jeg varme klumpen?
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trykk den flat og varm forsiktig i ca tyve sekunder. Noen typer bobler, andre gjør det ikke. Tar den fyr har du brent for nært/lenge
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trykk den flat og varm forsiktig i ca tyve sekunder. Noen typer bobler, andre gjør det ikke. Tar den fyr har du brent for nært/lenge
Vis hele sitatet...
tusen takk, da skal ca. 20 sek prøves om man varmer klumpen på en knivspiss er det like viktig at den er flat?
20sec er bare piss da har du brent opp alt av virkestoff..brenn den max 5 sekunder før du gnir den ut i tobakken. Gni løst ikke hardt
Du treng ikke å varm den opp i det hele tat om den e nok mjuk til å bare mekkes. Bruka som regel aldri å varm den om den e mjuk fra før av.
Altså... Hvor lenge du bør varme den kommer an på hvor nærme bønna er flammene, og andre faktorer som hvor oljete hasj du har. Prøv deg frem litt. Du brenner åpenbart ikke opp alt virkestoffet etter 20 sekunder som "Sæd" sier, med mindre klumpen du varmer opp er veldig liten selvfølgelig. Anbefaler å varme klumpen uten at den får direkte kontakt med flammen. Er bønna veldig oljete tar den lett fyr, men det går fint så lenge du slukker den kjapt. Ellers kan du bare rive den opp i små biter, blande inn tobakk og rulle opp. Men det er lettere å lage et godt fordelt mekk hvis man gnir inn bønna. Kos deg
Bare varm forsiktig til klumpen løser seg opp og bland det inn i tobakken. Noen typer oppfører seg annerledes, man må nesten bare prøve seg fram og bygge seg litt erfaring
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takker for alle gode råd! blir å bare prøve seg litt fram da ser jeg. har lært å mekke i teorien, men er det med å varme klumpen jeg sliter mest med, da det gjerne blir for mye eller for lite
Detta går i erfaring og persolig tilpassing avhengig av hva du liker osv. Over årenes lange løp har jeg selv vært innom mangen teknikk for mekking

Støtter klem flat bønna, varm den i 5 - 15 sek avhengig av type og gni den inn med lett trykk og raske fingre
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Press flat
Legg på tobakk
Dra ligheren over par ganger til den bobler eller blir mørkere og gni sammen

Alt avhenger egentlig av hardhet mtp hvor lenge.

Brukes tobakk pleide jeg klippe opp tobbaken først
Bare noen sekunder for hasjen skal ikke begynne å ryke før du mekker. Man varmer den egentlig bare for å få den myk nok til å gni den inn i tobakken, siden tobakk separat sett brenner raskere enn hasj og man risikerer at hasjklumpene går til spille i aska på jointen hvis mekket ikke er blandet godt nok.
Hvis klumpen er myk og sticky fra før trenger du ikke varme den noe særlig.
Klem hasjbitene jevnt bortover sammen med tobakken og legg mekket jevnt i rullepapiret
Bedre å varme for lite enn for mye da kan du bare varme mer istedenfor å risikere tap.
Er bare å prøve og feile, du får det i fingrene med litt trening. Jeg personlig er litt uening med de over. Jeg foretrekker heller litt for mye varme enn for lite. Føler det er mere svinn med masse kickere enn med godt blanda mekk uten noe klumper uansett hva du gjør så er det ikke store tapet uansett. Unngå for store klumper som ikke får brunnet opp skikelig.
Hiv hasjen i frysern og bruk rivjern. Perfekt pulvermekk.
Du ikke bruke varme når du mekker. Går helt fint å rive av små klumper som du bare blander inn i tobakk eller tar rett i pipa.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør som meg å kjøp en miniblender for ett par hundre spwnn på elkjøp eller power. Hiv klompen oppi sammen med så mye tobakk du vil ha. Kjør så blenderen i små omganger en liten stund. Så har du ferdig mwkk på ett blink, uten å miste noe virkestoff
Noob friendly;
- Neglklipper
- 20kr
- Lighter

1. Flat ut hasjen på mynten så den dekker mesteparten av overflaten til mynten
2. Hold mynten med neglklipperen
3. Fyr under, så fort du ser den begynner å svette/boble, snu hasjen (bruk en kniv elns), og la den svette litt på andre siden, om det er tynt lag trenger du ikke flippe
Tallerk i microen til den er så varm at du akkurat ikke greier ta på den, legg klumpen på og vent 5-10 sec sec før du drysser roastet tobakk (2 sigaretter 10-15 sec i microen) over og knar det sammen til en gjevn blanding , å sitte med en lighter er bare tull spør du meg da thc fordamper på 150-160 grader så sier det seg selv at her blir det svinn, we helt riktig som folk sier at man kan greie å mekke myk hasj uten å varme opp først men jeg personlig varmer uansett for enkelhets skyld og for å få så gjevnt mekk som mulig
Sist endret av freebird; 8. juli 2021 kl. 23:49.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor lang tid ca. skal jeg varme klumpen?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an fra piz til piz. Helt til den blir myk nok til du enkelt kan mekke den, uten at du skader pizen da. Er bare å bli kjent med pizen du har og telle om du virkelig vil vite hvor mange sekunder hehe