Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2020
Anonym bruker
"Ydmyket Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde å lete litt etter lignende tråder men fant ikke.

Jeg misbrukte ikke, men jeg brukte. Det å kunne lese folk sine erfaringer etter ha misbrukt det i årevis, hvor de gjerne forteller hvordan turen gikk fra dag 1 til helvete, er for meg gull verdt!

Dette synes jeg er noe unikt med Freak. Skremselstaktikk etc har motsatt virkning på meg som jeg konstant har lest overalt.

Hadde jeg vært smartere hadde jeg selvfølgelig aldri rørt det, men man er nysgjerrig.

En stor takk til brukere, administrator og moderatorene her for at de tilatter åpen diskjusjon.

Er 100% sikker på at jeg ikke er den eneste.
Massive bigups! Hvis du frykter for hvordan fremtida kunne ha blitt er det like greit å hoppe av toget før det krasjer rett i fjellveggen. Inspirerende liten sak dette innlegget!
Grattis med et godt valg! Du har sannsynligvis reddet ditt eget liv

Er man først avhengig av sentralstimulerende drugs så er det highway to hell Nesten umulig å slutte på samme hvor mye en prøver!
Anonym bruker
"Ydmyket Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Massive bigups! Hvis du frykter for hvordan fremtida kunne ha blitt er det like greit å hoppe av toget før det krasjer rett i fjellveggen. Inspirerende liten sak dette innlegget!
Vis hele sitatet...
Takk for det!

Tror faktisk ikke en som meg hadde innsett det hvis ikke jeg hadde hatt muligheten til å lese alle historiene her på bruket.

Er veldig glad og stolt på mine egne vegne, enn så rart det høres ut. Men jeg tror genuint jeg kunne ha virkelig havnet på kjøret hvis ikke det hadde vært for folk på freak.

Jeg synes det er veldig fint gjort av de som har slitt å dele historiene sine. De gjør virkelig inntrykk og det betyr mye! Mye mer enn de er klar over.
BRAND ∞ STRONG
"Takket være Freak sluttet jeg med amfetamin."

Fint at du har fått støtte i å lese (snakke) med folk her, men du får vell sende en takk til deg selv også.
Det er du som har klart å slutte. Selv om det hjelper med hjelp så er det til 7 og sist en selv det står på.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, alt som oppfattes som støtte er god støtte. Når det er sagt har amfetamin et ufortjent dårlig rykte. Det egner seg utmerket til rekreasjonsbruk. Enkelte blir hekta på speed også, akkurat som med andre stimulanter, alkohol, opiater etc. etc.
Den tomme følelsen jeg fikk av å være så glad uten å skjønne hvorfor var så rar og skremmende at jeg kutta ut etter å ha prøvd 5 ganger.

Tok jo også en mild OD oralt som gav meg helt rare reaksjoner. Det var 3 ganger jeg så forskjellige ting og kom til meg selv, mens jeg gjorde rare ting basert på hva jeg så. Og den nedturen etterpå var hælvettes tortur av et mareritt. Jeg nekta, mens jeg konstant fikk gode råd om å "fylle på" for da slipper du nedturen.

Det var metamf etter hva jeg ble fortalt, og det er nok ikke en helt standard reaksjon for folk flest.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for det!

Tror faktisk ikke en som meg hadde innsett det hvis ikke jeg hadde hatt muligheten til å lese alle historiene her på bruket.

Er veldig glad og stolt på mine egne vegne, enn så rart det høres ut. Men jeg tror genuint jeg kunne ha virkelig havnet på kjøret hvis ikke det hadde vært for folk på freak.

Jeg synes det er veldig fint gjort av de som har slitt å dele historiene sine. De gjør virkelig inntrykk og det betyr mye! Mye mer enn de er klar over.
Vis hele sitatet...


Hvis det er sånn du forestiller deg det så synes jeg du gjør alt rett, jeg synes absolutt ikke det er rart, jeg er helt enig i at det har vært mange historier her inne som også har skremt livskiten ut av meg, og noen ganger trenger man dem. Men det er dog som en anonym sier, alle som speeder blir ikke speedfreaks hvis du er smart og vet hva du gjør. Jeg har skrevet litt om speed i det siste selv, men jeg var voksen før jeg begynte å eksperimentere med det og det er jeg sjeleglad for, hadde jeg vært mye yngre tror jeg jeg fort hadde endt opp på helt feil plass. det er dog ikke uten grunn at folk advarer mot det, det er mange som blir avhengig av det nesten med en gang og det er ikke et svakhetstrekk sånn jeg ser det, vi mennesker er bare skrudd sammen forskjellig, noen tåler harde fester i årevis og lever ellers helt normale liv ellers, andre ramler utpå og brenner vekk halve hjernen fortere enn svint. Jeg personlig foreksempel ville aldri anbefalt speed til noen fordi det kan gå så til de grader åt skogen men selv får jeg mye ut av det rekreasjonelt i ny og ned. Spise, drikke og gi seg i tide is key, du må bare ALLTID være bevisst på det.
Sist endret av equimanthorn; 17. juni 2021 kl. 12:56.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg har vært på freak siden jeg var i slutten av tenårene. Og for meg så har dette forumet reddet liv og fremtidsutsikter.

Som TS sier, det beste hadde vært å ikke røre noe som helst.

Men når man først sitter der å skal innta rusmidler uansett. Og informasjonen der ute er enten ren propaganda eller rosemalt synsing.
Så har Freak vært en gullgruve av saklig informasjon.

Det er selvfølgelig "bro-science" her også. Men 99% av tiden, blir det rettet opp av folk med mer peiling.
Det jeg også liker med Freak med åra er at brukermassen ikke er like rusukritiske mer, titt litt på tråder fra 10-13 år tilbake og tross i at brukermassen kanskje har endra seg litt så tror jeg hele den subkulturen vår har blitt litt mer voksen med åra, fokuset på ansvarlighet og forherligelse blir slått mye hardere ned på nå enn da. Mtp at fora i sin alminnelighet også er en levning fra 2000-tallet er grunnen kanskje også så naturlig som at den generelle brukermassen, og i hvert fall the regulars er blitt voksne. Dessuten har jo internetkultur forandra seg veldig, det slo meg virkelig da noen bumpa en tråd fra 2005 her for litt siden. Det har slått meg flere ganger på andre fora før også, men alltid like fascinerende og bli minna på det.