Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1070
Er nysgjerrig på hvordan folk her på forumet opplever sine flashbacks, både det visuelle og hvordan du tenker/føler, også interresert i hvor ofte dere har dem. I denne forstand snakker jeg om flashbacks kun trigget av bruk av psykedeliske stoffer å ikke av f.eks traumatiske opplevelser.

Jeg har hatt 5 flashbacks, å jeg må si jeg var overrasket på hvor kraftig det var første gang jeg fikk det.

Føste gang det skjedde var ca et og et halvt år siden, noen måneder før hadde jeg bestemt meg for å legge hallusinogener og andre rusmiddler på hylla siden jeg hadde holdt på alt for mye å fått kraftig angst.

Anyway første gang det skjedde satt jeg å så på TV, å så begynte jeg å føle meg rar på en drit ekkel måte men samtidig en veldig deilig følese også. Så begynner jeg å bli veldig redd, tusen tanker strømmer igjennom hodet mitt om hva faen er det som skjer med meg, objekter i rommet bytter farger, veggene smelter og bølger, gulvet skaper geometriske mønstre... Gidder ikke forklare hvordan alt så ut, dere som har tura før hvet hva jeg mener. Jeg går ut å tar en røyk for å roe meg ned, det går over, det varer ca 30-60 sekunder.

Det var ikke som en fullblåst tripp men det var absolut kraftig(i hvert fall til å være i en edru tilstand). Over ca 6-7 måneder hadde jeg alle disse 5 flashbackene, helt til jeg begynte med en medesin som fjernet angsten. Etter at angsten ble borte har jeg ikke hatt noen flere flashbacks, å det er snart et år siden.

Noen her med gode flashbacks erfaringer? Eller er det ikke flashbacks jeg har opplevd?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg får flashbacks akkurat som på film! Helt Awesome!

Eneste negative er at jeg står helt stille, uten å blunke, og ser ut som ei gjeit i tryne mens det hele pågår.

Får deja vu følelse på samme måte som flashbacks, ser det, enten i 1. person, eller 3. person.
aldri hatt det før, men lurer på hvordan det er å få det. noen som vet hvordan/hvorfor man får flashbacks?
Jeg opplever flashbacks slik selv twisted shroom. En gang satt jeg i bilen med en vennine. Det var mørkt ute og vi kjørte skogsveier. Plutselig får jeg den følelsen av at jeg er litt ute av meg selv. Så fyrer ett varselskilt forbi, og jeg ser det helt rødt, og det hengte etter i kanskje 10sec etter vi passerte. Så ser jeg bølger og strømninger av lys og farger rundt veien og billysene våres. Veldig sprøtt, vanskelig og forklare. Det varte vel ikke lengere enn ett minutt, og jeg fikk ikke angst. Psykoser er noe helt annet enn flashbacks, det kan jeg si med erfaring.

Det som kan "trigge"/"utløse" ett flashback er enten en truamatisk opplevelse, eller rusmidler. Jeg hadde hatt en heftig helg med Ecstasy, små mengder syre og store mengder amfetamin. Flashbacken fikk jeg vel 1 måned eller no etter selve rusinntaket. Mange rusmidler kan utløse flashbacks, men først og fremst de pskyedeliske.