Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 531
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei?

Jeg har gått fast på aduvanz i nesten to år, og skifta nylig tilbake til Ritalin i samråd med DPS, da jeg nå har begynt å prioritere studiene mine ovenfor jobb, og jeg selv følte at ritalin hadde mer positiv virkning for studiefokus.

Har gått noen dager uten aduvanz nå (50 mg). Jeg har trappa opp nokså raskt fra 20 til 50 mg ritalin. Men ting føles ikke helt bra ut.

Etter å ha slutta med Aduvanz, er jeg ekstremt søvnig, hele tiden. Jeg sover nesten fjorten timer hver dag nå, og føler at jeg har en "trøtt" hodepine hele dagen. Det er ikke ritalinen sin feil, fordi hodepinen forsvinner nokså raskt hvis jeg tar 50mg ritalin med en gang om morgenene. Men hodepinen kommer tilbake når ritalinens effekt detter ut.

Jeg synes også ritalinens effekt varer uhyre kort. Den "nuller" ut støyet i hjernen i kanskje tre fire timer, å så er effekten ute.

Jeg prøvde den ene dagen å bruke både 30 mg ritalin og aduvanz sammen, og det fungerte egt helt perfekt. Men jeg har forstått det slik at det er velidg vanskelig, om ikke umulig, å få lov til å bruke begge disse medikamentene samtid.

Så det jeg lurer på er egt om noen av dere her kan deles dere erfaringer om å slutte med Aduvanz. jeg har prøvd å hive innpå med kaffe for å kompensere, men jeg er så jævla trøtt og sliten hele dagene. Hvor lenge kommer dette til å vare?

Merker at det går ut over studiene mine, som jeg nettopp har begynt på. Kanskje jeg bør skrinlegge hele omleggingen fra Aduvanz til Ritalin?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør definitivt skrinlegge den. Ritalin som du husker før er nok en «misforståelse», det er rett og slett ett dritt stoff.
Spør om å øke til 70mg Aduvanz heller, det bør virke bedre.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du bør definitivt skrinlegge den. Ritalin som du husker før er nok en «misforståelse», det er rett og slett ett dritt stoff.
Spør om å øke til 70mg Aduvanz heller, det bør virke bedre.
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør det til et drittstoff helt objektivt sett?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Krasj, angst, ubehag, hodepine. I beste fall hjelper den litt mot ADHD, men ikke på langt nær så mye at det veier opp for det negative. Aduvanz er mye mer effektivt, uten de kjipe effektene.